Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

NellieMeja skrev 2015-12-04 22:14:21 följande:
    Jag vet det men jag har ju ansökt från och med 22 februari. Så jag kan få från och med 17 januari för då är det 2 månader. Det är det jag ska fråga om.
    Aha. Men då blir det ett helt annat beslut. Nog bäst du ringer nu o frågar. Förra gången arbetade jag lite längre innan jag gick på ledighet, var beviljad. Man bestämmer ju själv när man går när man blivit beviljad. Men nu måste dom ändra det beslut dom tagit. Men jag anser att alla i förskolan ska få godkänt
  • Frida Li

I två dagar nu känns min hud på magen väldigt trång! Känns som om jag har en skjorta på mig som är för tajt o jag kan inte andas! Känns som huden ska spricka o bara bli en massa bristningar! Fick lite runt navlen med dotter som jag inte såg förrän efter förlossningen då de var helt vita. Är så rädd att det ska komma mer nu...:( magen känns så spänd o hård, har så svårt att slappna av o andas! Hoppas att detta snart försvinner, nästan panik känslor! Någon mer som känner så? V, 25

• Frida Li
    Smilla80 skrev 2015-12-09 06:08:29 följande:

Jag smörjer med Weledas olja för gravida varje dag, har gjort det alla tre gångerna. Har inte fått bristningar tidigare graviditeter iaf men sen om det är tack vare oljan - det vet jag inte! :) får se hur det blir den här gången!

Madski skrev 2015-12-08 22:43:35 följande:

Exakt samma lika här, främst på kvällstid.. Blir tokig.. Känns mycket bättre när jag smörjer in mig.. Dock har jag bara vanlig lotion, måste nog köpa olja snart.. Håller tummarna för att slippa bristningar *peppar,peppar* tips någon?

Ja jag smörjde oxå första grav, o även nu. Bristningar har ju med hormonerna att göra
  • Frida Li

V 28 imorgon. Det börjar bli tungt nu! Varit ledig över jul o nyår o undrar hur det ska bli att börja arbeta på måndag igen (fsk lärare) men endast en månad kvar att arbeta! Ska bli skönt att ro om sig lite, det gör man inte denna graviditet när man redan har ett barn att ta hänsyn till

• Frida Li

Jag sökte oxå i början av dec. Fick svar efter en vecka. Med dottern tog de längre tid innan jag fick svar. Går på grav.penning 29 jan o har bf 29 mars. Är fsk lärare

• Frida Li
    Emzaan skrev 2016-01-01 22:44:30 följande:

Tack för alla svar, får fundera en vända till på det här med garviditespenningoch prata med chefen efter julledigheten. Men jag tror jag söker på heltid om jag söker.

Vad jobbar du med?
  • Frida Li
    Emzaan skrev 2016-01-02 22:58:06 följande:

Samma som du förskollärare med de yngsta.

Ja sök! Va noggrann i din ansökan!
  • Frida Li
    Emzaan skrev 2016-01-07 20:25:39 följande:

Nu har jag varit oss läkaren och hon sa flera gånger att jag borde söka grav penning, det var enöigt henne smidigare än att sjukskriva då man har allt klart ( om det blir beviljat) och inte behöver hålla på med intyg osv. Hon tyckte det eftersom jag jobbar med ettåringar och jag har fött barn för tidigt tidigare samt att jag har besvär av sammandragningar och foglossning. Dock var inte tappen påverkad. Men hon sa flera gånger att jag skulle söka. Så jag började kika på ansökan idag.

Jag funderar nu kring min ansökan.

Ni som sökt grav penning. Speciellt ni som arb på förskola. Hur fyllde ni i punkten om att undvika ansträningade arbets uppgifter genom att någon hjälper mig ? och att använda arbetshjälpmedel? Och punkten under om pauser och om man är flera som jobbar med samma arb uppgifter?

Visst kan jag få hjälp av mina kollegor men jag kan ju inte undvika alla jobbiga arbestuppgifter , då kommer jag bara sitta på en rullpall hela dagen? Och inte vara till någon nytta. Det ingår ju att jag klär på barn, byter blöjor och tar hand om disken. Och vi behöver vara alla tre så det är svårt att gå ifrån och pausa. Lite klurigt. ( förlåt att det blev långt)

Jag har ju sökt o blivit godkänd. Går hem om tre veckor, yeeeyy!!:)

Man arbetar ju ibland själv, speciellt om man kanske öppnar eller har stängning, då kan man absolut inte be någon om hjälp. Men även om mina kollegor är där kanske jag inte kan be om hjälp. De har kanske samling eller är upptagna av annat. Dom ska ju inte behöva släppa allt för att jag behöver hjälp! Pauser kan man inte ta när man vill eller behöver det.

Ja vi har rullstolar men nu börjar min mage bli så stor att jag måste böja mig ner ändå o det är väldigt obehagligt. Om jag ska hjälpa barnen att klä sig sitter jag bekvämast just nu på golvet...
    Vi har höj o sänkbara skötbord till viss del. De måste klättra upp sista biten med en stege. En 1 åring kan vara väldigt rädd för att klättra upp där o jag måste ändå bära upp barnet. Eller så händer det ör barnet är livrädd för hissanordningen, själva ljudet o då måste jag ändå bära upp barnet.

Man måste också vara snabb o reagera snabbt, om barn trillar, går ur en gunga själv tex.

Upp o ner i stolar, sätta upp stolar, tunga mattor....
    Ja...listan e lång. Lycka till!
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-01-12 12:17:27 följande:

Barnmorskor är så söta; jag kom idag på kontroll och berättade glatt att jag jobbar halvtid fr o m idag och att det känns slappt, så säger hon "men oj, orkar du jobbar enda till kl 17 på eftermiddagarna, ska du inte försöka gå kl 16 i alla fall?" De är verkligen då måna om att man tar det lugnt. Är förstås bra, men för mig som aldrig varit sjuk, arbetslös eller liknande, så känns det hemskt främmande att nån tycker att det är mycket att jobba sent på em. Hoppas ni andra har lika omtänksamma bm!

Jag fick en kram av min BM idag :) Just nu tycker jag allt e lite jobbigt o är lite känslosam. Jag ska bara jobba 2,5 vecka till, känns jätte skönt!
  • Frida Li
    Reflexen skrev 2016-01-13 13:16:47 följande:
    Urk!

Det var ännu värre, alltså!? Håller tummarna för en bättre start nu.

När är det RS-smittan är som värst? Klarar vi oss i mars, eller?
    RS är som värst nov-mars.
Svar på tråden Marsbebis 2016