Marsbebis 2016
Ja men just det ? fritids, det har jag inte ens tänkt på att det kanske påverkas! Sonen kommer helt klart sakna fritids om han inte får ha kvar det. Undrar också hur det blir med tanke på att han är hos sin pappa några dagar varannan vecka ? pappan är ju inte föräldraledig och kan inte hämta när skolan slutar?? Det där måste jag kolla upp, helt klart. (För dottern är det inga problem, hon avskyr fritids och går alltid hem själv, även när hon är hos pappan går hon hem till mig så får han hämta henne där.)
Tänker för övrigt också som du nu med tredje barnet. Våra barn har visserligen börjat på dagis vid två års ålder, men sen har jag jobbat (mer än) heltid och också haft stor hjälp av mormor etc. för att få ihop vardagen. Med det här barnet så tänker jag och min man att vi ska fokusera lite mer på livskvalitet och lite mindre på pengar, och därför mest troligt gå ner på 80% båda två. På så sätt kan vi klara oss på dagis 3 dagar i veckan och då få hämthjälp vid 14-15 tiden, så vi kommer nog ha typ 15-18 timmar dagis i veckan första åren. Känns väldigt lagom. J