Marsbebis 2016
Jag vill önska er alla här inne ett GOTT NYTT ÅR. Tänk att man ska bli mamma igen nästa år. Så härligt men oxå lite nervöst. Går in i v30 tiden går fort men oxå långsamt känns så långt till mars.
Jag vill önska er alla här inne ett GOTT NYTT ÅR. Tänk att man ska bli mamma igen nästa år. Så härligt men oxå lite nervöst. Går in i v30 tiden går fort men oxå långsamt känns så långt till mars.
Går in v30 imorgon
Nu har jag varit oss läkaren och hon sa flera gånger att jag borde söka grav penning, det var enöigt henne smidigare än att sjukskriva då man har allt klart ( om det blir beviljat) och inte behöver hålla på med intyg osv. Hon tyckte det eftersom jag jobbar med ettåringar och jag har fött barn för tidigt tidigare samt att jag har besvär av sammandragningar och foglossning. Dock var inte tappen påverkad. Men hon sa flera gånger att jag skulle söka. Så jag började kika på ansökan idag.
Jag funderar nu kring min ansökan.
Ni som sökt grav penning. Speciellt ni som arb på förskola. Hur fyllde ni i punkten om att undvika ansträningade arbets uppgifter genom att någon hjälper mig ? och att använda arbetshjälpmedel? Och punkten under om pauser och om man är flera som jobbar med samma arb uppgifter?
Visst kan jag få hjälp av mina kollegor men jag kan ju inte undvika alla jobbiga arbestuppgifter , då kommer jag bara sitta på en rullpall hela dagen? Och inte vara till någon nytta. Det ingår ju att jag klär på barn, byter blöjor och tar hand om disken. Och vi behöver vara alla tre så det är svårt att gå ifrån och pausa. Lite klurigt. ( förlåt att det blev långt)
Hej här en till som måste få gnälla lite. Gjorde min första dag på jobbet i fredags efter nästan tre veckors ledighet . Jobbar på en småbarns avdelning å så mycket ondare hade jag efter en dag än vad jag haft när jag varit ledig. Är på jobbet nu å har fruktansvärt ont hur ska jag klara av 4 veckor till BLÄ. Nätterna är skit vaknar så fort jag rör mig eftersom jag har så ont å när jag ska vända mig till olika ställningar så grinar jag nästan. J-A FOGLOSSNINGEN Å ÅDERBRÅCK.
Ojojo vilka sammandragningar jag haft nu på eftermiddagen var tvungen å andas igenom dom. Han bli lite orolig det får ju inte starta nu. För dom kändes verkligen men nu har det lugnat sig igen. Känner av sammandragningar men dom är inte så starka nu.
Hm... Har du känt sammandragningar tidigare i graviditeten? så länge de inte smärtar ska det väl iofs inte vara någon fara utan bara just sammandragningar. Jag har haft så kallade braxton hicks sammansdragningar sedan ca v 16-17, ofarliga, men rätt jobbiga.
BF
Mammave: 28/2
Aztec: 3/3
Åå jag vet inte vad det är med mig har börjat noja mig över att bebisen inte ska lägga sig neråt. Vill verkligen inte ha kejsarsnitt. Tycker att bebisen är över allt i magen å buffar. Men vet att barnet fixerar sig senare när man är omföderska. Gick in i v33 iallafall idag. 7 veckor kvar. Å det är skönt. Har en del kvar å handla men det fixar sig det är bara små saker. Babyskydd kommer vi att hyra på sjukhuset vi har här. Å vagn har vi kvar sen dom andra barnen. Å säng har vi oxå kvar förutom madrass så dom stora sakerna är fixade .
[quote=76275500][quote-nick]aztec skrev 2016-01-27 17:47:57 följande:[/quote-nick]Tack alla! :)
Lycka till nu å hoppas allt går fint. Längtan efter min egna bebis har kommit igång rejält nyfiken på vad det är för nån imagen. Hur den ser ut vem den liknar å få mysa bebis. Idag är jag hemma med minsta dottern å vi ligger å tittar på madicken. Behöver det trodde inte foglossningen å åderbråck kunde bli värre men det har det blivit . I tisdags grinade jag på jobbet för det gjorde så himla ont. Nästa vecka är sista arbetsvecka får se hur det går. Har jag så här ont så är jag tveksam
Jag har lite funderingar kring det här med graviditetspenning o ha syskonen på förskolan. Jag fick godkänt, är förskollärare o jobbar sista dagen idag. Jag ser det ju som att graviditetspenning är en form av sjukskrivning o att jag då är beviljad heltid för min dotter på hennes förskola. MEN självklart ska hon INTE gå heltid. Hon fyller fyra i maj och jag känner att jag vill inte ta bort henne från hennes förskola där hon trivs så bra, har sina kompisar o rutiner Men att hon o jag ska umgås mer nu när jag ändå är hemma. Har haft diskussioner här på jobbet om detta. Den äldre generationen tycker det är fel att hon ör i förskolan, de hade haft sina barn hemma. En i samma ålder för mig hade satt henne på 15 timmar. Jag har valt ca 24 timmar för henne. Jag har aldrig varit med om ett fall i mitt yrke där mamman blivit godkänd graviditetspenning, men jag ser det som en sorts sjukskrivning. Hade jag inte blivit godkänd hade jag försökt bli sjukskrivingen, jag har foglossning o det är väldigt tungt arbete på jobbet.