Marsbebis 2016
Nu är hon äntligen här! Flickan med hemligt namn. <3 Åkte in i fredags eftermiddag efter värkarbete hemma från förmiddagen, samma kväll vid 20-tiden var hon ute. Allt gick toppen och vi kunde åka hem redan igår.
Nu är hon äntligen här! Flickan med hemligt namn. <3 Åkte in i fredags eftermiddag efter värkarbete hemma från förmiddagen, samma kväll vid 20-tiden var hon ute. Allt gick toppen och vi kunde åka hem redan igår.
Lilla "Alice" vi har inte riktigt bestämt oss om namnet än hihihi . Blir redan 4 veckor på tisdag vart har tiden tagit vägen. 4 veckor som gravid i slutet var ju fruktansvärt långt. Men livet rullar på bra. Vi har fått en bra rutin på morgonen när stora tjejen ska till Skolan men längtar ändå till sommarlovet speciellt när man har vaknat varannan timme för att mjölka som min mellersta tjej säger när hon ammas hihi men försöker ta sovmorgon på helgerna gjorde det i dag mycket skönt.. Men det är ett väldans åkande till skola hem å förskola för att dom går olika tider. Men underbart med vårvärme som vi har haft i veckan. Å njuter för fullt av min underbara bebis hon är så go. Å storasytrar vill hålla henne hela tiden å vi märker inte av någon avundsjuka. Å jag känner att jag hinner med dom stora mer nu än i dom 3 sista månaderna som gravid för då orkade jag ingenting.
Idag är ingen bra dag. Eller om verkligheten har hunnit i kapp mig och många månader med lite sömn är helt Slut. Å dom stora barnen har haft en sur skrikig mamma med noll tålamod skäms för hur jag låtit idag. Å bebben har inte Heller varit riktigt nöjd idag blivit väkt för mycket å därefter blivit övertrött å svår att få att varva ner. Tur är att skolan har stängt för planering imorgon så då ska jag sova länge hoppas jag. Å imorgon får stora barnen lite kul eftersom min lillasyster ska åka å bada med dom. Gnälla av mig lite
Vi är kvar på sjukhuset. De har undersökt nedre magmunnen, men ul visade inte riktigt tydliga tecken på förträngning. Den kan vara på väg att växa sig tjockare, men ännu är den inom normalvärdet. Ny undersökning imorgon (onsd) och diskussion med barnkirurgen i Göteborg om ev operation.
Nu sover hon gott och verkar må bra, det var värre i början på kvällen. Då var hon otröstlig och arg/ledsen. Hon får inte behålla många droppar mjölk, så hon är ju vansinnigt hungrig.
Nu ska jag försöka få lite sömn också
Tänk att min lilla Alice redan är 1 månad idag. Känns som tiden både har gått jättefort men ändå långsamt. känns som hon har varit hos oss jättelänge. Hon är äntligen fri från snuva. Men i förrgår blev ena storasyster förkyld igen. Så typiskt när hon sällan är sjuk men nu 2 förkylningar på 4 veckor. Men vi hoppas vi andra slipper å speciellt Alice
Hej amningen funkar bra här med. Alice har tyvärr blivit förkyld igen hon hann precis bli fri från snuvan när ena storasyster blev förkyld igen å då var det kört. Men nu värkar det vända igen så nu får det vara nog med baskeluskerna. För det märks på vikten eftersom hon inte orkar amma så länge när hon är jättetät i näsan. Alice är iallafall världens mysigaste bebis tycker vi i familjen Njuter. Å en riktigt mammefis är hon. På kvällen är det bara jag som gäller. Pappan försöker med allt men hon sjunger opera för honom vad han gör .jag tar henne å då tystnar hon direkt.
Nä men vad roligt Mens H redan här å Alice är bara 5 veckor å trots helamning. Hade hoppas på att slippa den länge men det förklarar varför jag har varit en drake med noll tålamod dom senaste dagarna trodde det var för jag var trött. Å Alice är verkligen en mammefis ut i fingerspetsarna hon kan sova gått i liggdelen å så går jag ut från vardagsrummet å det dröjer inte många minuter innan lillfisen vaknar. På förmiddagen å lite på eftermiddagen kan andra hålla henne men sen är det bara mamma som gäller.
I morgon är lillskruttan redan 6 veckor. Tänk vad tiden går fort när dom väl har kommit ut från magen. Som gravid gick 6 veckor så långsamt. Nu vill man istället bromsa tiden så man får njuta längre av bebistiden. Sen skulle jag vilja att dygnet hade fler timmar hinner ju inget. Alice har väldigt svårt å komma till ro på kvällarna just nu. Då jag skulle vilja ha lite med kvalitetstid med dom stora med t.ex bokläsning. Men funkar inte så bra med en som sjunger opera å det bara är jag som duger på kvällen och man är trött å mindre tålamod då.
Hittade en fästing på lilltjejen idag trots att vi bara vart i trädgården och hon har bara legat i insatsen till vagnen! Äckliga småkryp!!!!
Min lilla tjej som är 6 veckor har varit förkyld 4 utav dom. Så hon har inte gått upp så mycket i vikt. Är nu på bättringsvägen så nu hoppas jag att hon ökar mer. Men hon är nöjd go å glad. Å min andra två har varit smala å inte väkt så mycket. Så vi får tunnisar till bebisar.
Läkarbesöket verkar ha tidigarelagts, det var vid två månader strikt 2012. Siri blir två mån imorgon, så det var verkligen dags både för läkare och rotateq. Hon mår bra ännu så länge, men det har ju bara gått 8 h. Mitt stora barn fick rotarix och det har besparat oss magsjukor helt faktiskt.
Vilken välväxt barn du har! Siri väger bara 5,68 och är ju 3 v äldre...! Vilka namn väger ni mellan nu? Jag är fortfarande lite skeptisk till Siri, tycker ju hon ser ut som Alva
Har du ont av magmusklerna? Jag tycker att Lofsans bok om mammaträning är bra om du får godkänt av läkaren för det. Den stärker kroppen i lagom tempo.
Både Alice och Nelia är vackra namn, men jag gissar att ni redan har en Nellie? Då kanske Nelia ändå hade varit lite för likt?
Det där med bebisvikt kan verkligen vara så olika och ändå så normalt! Följer hon sina systrar i storlek? Siri är lite knubbigare än storasyster.
Min lilla Alice blir 4 månader nu i veckan oj vad tiden går fort. Hon är en solstråle så otroligt go. Storasystrarna bråkar om att hålla henne hihi. Vi får se när vi börjar med smakisar.
Alice sover bredvid mig i sin säng. Har hon gjort från start. Funkar jättebra. Tar upp henne för amning å lägger henne sen i sängen igen. Sambon har sovit i våran säng hela tiden. Trots att han vaknar lätt. Vi har också börjat med mat. Tog 2 veckor innan hon förstog riktigt vad hon skulle göra med det hon fick i munnen det mästa putta hon ut med tungan men nu så öppnar hon munnen å sväljer maten.
Vaknar han?:);)
Åå vad kul å läsa om era godingar. Detta år har gått galet fort. Hinner inte med. När man har tre godingar så går tiden verkligen så snabbt . Alice har inte börjat gå än det är lite mer mod som krävs lite feg. Men kryper överallt och klättrar. Favorit stället skafferiet. Det är toppen när någon inte har stängt det riktigt då är hon snabbt där å mumsar flingor hihi. Är fortfarande hemma å njuter. Börjar jobba i september( vill inte blä) å Alice börjar förskolan i slutet av augusti. Alice äter ett nattmål(välling) å somnar oftast om efter det.. Nu vill jag ha vår värme så att nan kan få njuta nu när man ör hemma.