• mammave

Marsbebis 2016

Carabellis kusp skrev 2015-09-07 21:33:55 följande:

Det är ju verkligen bara knasigt om man inte får ta gensvar, för även om förutsättningarna är usla, i motsats till dina, så behöver man ju peppning. När jag fick mitt första barn var jag student och alla undrade hur det skulle gå. Det kändes hemskt kränkande att bli så ansatt och att hela tiden få försvara sitt beslut. Särskilt när folk grottade in sig i hur vi skulle klara ekonomi... Till slut fann jag svaret: "ingen aning, glad att ha rika föräldrar" vilket fick tyst på folk

Apropå pengar; full SGI efter 240 dagar.

Hihi, gillar verkligen ditt svar på tal med ditt första barn
  • mammave

Oj vad ni skriver tjejer Välkomna ni nya i tråden! Och lycka till på ul! Som ngn sa så går ju faktiskt de flesta graviditeter bra.

Jag kan också tycka att det känns väldigt overkligt att jag är gravid (trots att jag redan behöver mammabyxor :-P och sett den lilla tre ggr). Undrar när jag kmr fatta det helt (är ändå mitt tredje barn o är i v 15).

• mammave

Härligt med era bra resultat, Reflexen o Shecity!

Cateyes: men hur kan folk säga så?!

Shecity: klart du ska va med ändå

• mammave

Jag har en av varje så jag har inte fått några könsfrågor. Men min dotter ville ha en syster, men nu blir det en lillebror till och hon sa sen: ja det kan man ju inte bestämma och verkade lika glad ändå

Det är ju en liten person man får, inte ett kön! Och det finns väl ingen som blir besviken (hoppas jag) om man får tex tre pojkar el tre flickor

• mammave
    Reflexen skrev 2015-09-15 12:32:58 följande:

Hilda:

Jag vet könet från NIPT-testet. Dock vill inte min man veta ännu, så jag får vackert hålla tyst och diskutera både tjej- och killnamn!

Tycker också att det är mycket svårare med killnamn än tjejnamn. Har flera fina tjejnamn som vi båda gillar, men på killsidan är vi inte ens i närheten av varandra

Oj, hur kan då hålla dig?! Skulle jag inte klara :-P

Vi vet att det är en liten kille till, efter NIPT-testet
  • mammave

Har varit borta en vecka och har nu 94 nya inlägg här att läsa ikapp :-P Får nog göra det ikväll

• mammave

AKF: har oxå huvudvärk pga hormoner. Får det vid mens annars, men nu lite till o från. Dock relativt lindrig oftast, men försöker då dricka mkt o ta det lugnt. Ngn enstaka gång får det bli Alvedon, men försöker undvika det.

• mammave
    Madelen21 skrev 2015-09-30 11:51:17 följande:

Hej allihop

I morron är det äntligen dags för ultraljudet

Längtar väldigt mycket. Vi kommer kolla kön. Få se vad det blir

Hur gick det idag? Ska på rul om en vecka.
  • mammave

Hmmm, hade taktiskt inte tänkt köpa syskonvagn. Men kanske ska fundera lite till nu... Min son kmr vara nästan tre när lillebror kmr.

Svar på tråden Marsbebis 2016