• mammave

Marsbebis 2016

Aztec: usch vad jobbigt! <3 Hoppas det vänder så du får åka hem! Kram

• mammave

När har ni bf, tjejer? Tänkte i vilken turordning vi är? Jag blev ju flyttad så är ju inte i mars längre

Skulle vara intressant att göra en bf-lista nu när det börjar närma sig. Jag påbörjar en:

Bf

Mammave: 28/2

• mammave

Elenic: exakt samma här. Blev idag sjukskriven på 25% och har den känslan att jag borde bita ihop, vilket jag säkert hade gjort om jag inte haft två små hemma. Känns lite som man ger upp. Men samtidigt måste jag se till att fixa vardagen med de jag ska ta hand om hemma.

Ser ut som jag är först ut

• mammave

Elenic: exakt samma här. Blev idag sjukskriven på 25% och har den känslan att jag borde bita ihop, vilket jag säkert hade gjort om jag inte haft två små hemma. Känns lite som man ger upp. Men samtidigt måste jag se till att fixa vardagen med de jag ska ta hand om hemma.

Ser ut som jag är först ut

• mammave

Tessie: har gjort planerat snitt. Då gjorde de det 10 dagar innan bf på mig. Säkert lite olika beroende på vart du gör det och här planerar de in på vissa veckodagar så beror även på hur det faller in med dessa.

• mammave

På tisdag ska jag till bm och min lille ligger på tvären (är jag ganska säker på och det var bm oxå förra gången). Han har legat så ett tag.... Så då bokar hon in ett ul och sen blir det ev vändningsförsök. Är i v 35+0, men än finns tid att han vänder sig rätt säger de. Men jag är skeptisk till det eftersom han legat så här ett tag. Men känner faktiskt inget speciellt över om det blir ks el vaginalt. Jag har gjort båda och båda var bra, men på olika sätt

• mammave
    Reflexen skrev 2016-01-24 00:14:46 följande:

Jag tror hon bokade ett i v 35 och ett i v37, men är inte helt säker. Jag ska på ul nu i v 32 också, men det är på sjukhuset för att kolla moderkakans läge. Kan kanske få se hur liten ligger då också. Om moderkakan ligger för öppningen så blir det väl snitt iaf, så då kanske läget inte spelar nån roll i slutändan.

Jag vill också gärna veta hur det ser ut att bli, vill gärna föda vaginalt men är rädd för smärtan. Förra gången upplevde jag bara början av värkarbetet och tyckte det var ganska illa! Hur ska då de riktiga värkarna vara liksom?

Sen finns det ju nackdelar med taskig sårläkning och smärta efter snittet som också är negativt. Så kan väl eg inte säga att jag föredrar något av förlossningssätten!

Är det 35+ och 37+ de menar då? Fulla veckor? Tänkte lite på hur sent de tycker att den borde ligga rätt som senast
  • mammave

Aztec: jag har gjort planerat ks pga säte. Det var hur bra som helst o lugnt o inga problem. Så det behöver du inte oroa dig för. Visst hade man lite ont efter, men det hade jag ju med vaginal fl oxå, bara på olika ställen. Varför har bebisen annorlunda hjärtrytm tror de? Det är bra att de har bra koll på er.

Svar på tråden Marsbebis 2016