• mammave

Marsbebis 2016

sandra84 skrev 2015-08-25 21:23:59 följande:

Grattis till alla som varit på lyckade ul. Vad roligt! Tiden tickar på.

Vi kan inte äta fisk hemma pga dotterna är fiskallergiker. Bm sa att jag måste ta omega tabletter då eftersom man ska äta fisk 3-4 ggr/veckan. Har tappat bort lappen med vilken tablett det är. Någon som vet? Fanns två alternativ vet jag.

Ni kan inte göra olika maträtter då? Tar ju ingen extratid direkt.
  • mammave
    Zezziz84 skrev 2015-08-25 17:52:31 följande:

Har varit på inskrivning nu o fick höra hjärt ljuden:)

Härligt! Här lyssnar man inte på hjärtljud förrän v 24
  • mammave
    Elenic skrev 2015-08-25 16:57:29 följande:

Hurra och jubel!! Bebis mår bra! Daterad till 10+1 och vi är SÅ lyckliga!!

Skönt att allt såg bra ut för er oxå! <3

Nu känner jag att jag törs vara glad fullt ut. Tidigare har jag hållt tillbaka känslorna lite för att man varit rädd för mf.

Blev många inlägg, men lyckades inte citera fler än ett inlägg. Är vaken mitt i natten med huvudvärk om ni undrar över min konstiga tid att skriva inlägg :-P
  • mammave
    sa ndra84 skrev 2015-08-26 06:25:53 följande:

Vi kan inte ha fisk hemma för min dotter reagerar luftburet på det. Så att hantera fisk i hemmet är helt uteslutet. Inte ens en konserv eller varm- eller kallrökt. Därför behöver jag äta tabletter.

Oj, var det så "illa" Jobbigt Ingen aning om tabletterna
  • mammave
    Carabellis kusp skrev 2015-08-27 21:59:41 följande:

Fick risken 1:2 på kub för samtliga syndrom trisomi 13,18, 21. Kommer få akutremiss till fostermedicin för moderkaksprov. Med tanke på min ålder, 27 år, känns oddsen för ett friskt barn som obefintliga.

Vad hemskt jobbigt! Men kan man ha alla tre avvikelserna på en gång? Hoppas du får tid snabbt o att det ändå är bra. Styrkekram <3
  • mammave

NellieMaja: vad skönt att det såg bra ut. Finns ju en massa konstigheter kroppen kan hitta på när man är gravid, som är ofarliga men obehagliga.

Carabellis: åh vad jag lider med dig! Förstår att du behöver allt för att skingra tankarna. Kram i massor! Jag håller ändå tummarna för att du tillhör de 10% som kub visar felaktigt positivt för

• mammave
    Carabellis kusp skrev 2015-08-28 18:26:42 följande:

Tack för din omtanke. Jag har svårt att tänka positivt alls. Känns så svårt att förställa sig det värsta och sedan genomgå en sen abort. Usch usch usch. Om typ tio dagar vet jag.

Jag har själv fått högrisk på kub så vet hur tankarna går och hur jobbigt det är psykiskt. Min son var frisk tack och lov så jag slapp genomgå det jag fruktade mest under den tiden. Skönt ändå att du får tid fort, men det kmr tyvärr vara superjobbigt nu. De ska erbjuda samtalskontakt när man får högrisk. Hoppas de gjort det. Kram
  • mammave
    Carabellis kusp skrev 2015-08-29 08:41:54 följande:

Mvc eller fostermedicin? Vi hade sista tiden 21.00 och hon var sen, det satt ett par utanför och väntade på en akutkoll sent i graviditeten, så om bm missade det förstår jag henne. Hon var faktiskt bra tyckte jag, krass och saklig, inget "ni ska se att det går bra" för det gör det ju antagligen inte.

Jag känner mig mycket bättre idag, har sovit bra och då är man ju lite tåligare. Hade dock varit skönt att få ta ett glas vin eller en stesolid för nerverna, men det hade känts fel.

Hade ett litet breakdown när jag hämtade min dotter på förskolan igår och hennes fröken frågade om jag var hennes barnvakt. Min dotter har precis börjat på ny avd och det är nästan alltid min man som hämtar och i min ångest och utmattning började jag storgråta, hon måste ha trott att jag var galen. Fast hon aktar sig nog för att förutsätta klumpiga saker, hehe.

Ring och be om det om de missat det. Vi blev erbjudna direkt på plats. Vet dock inte vems ansvar det är. Skönt att du mår lite bättre iaf <3
  • mammave
    NellieMeja skrev 2015-08-30 15:47:47 följande:

Jag mår faktiskt mycket bättre har inte alls så ont nu. Är mest öm där det gjorde ont. Men är jag för aktiv så gör det ondare så jag har vilat en hel del i helgen. Så skönt att det super onda gick över å att jag fick se bebisen att den var ok var ju orolig för den med.Vi flyttar nu den här veckan som kommer så har en hel del å göra. Tack för din omtanke

Se till att vila även om det är mkt. Andra får ta det jobbigaste nu några månader Lyssna på kroppen
  • mammave
    Carabellis kusp skrev 2015-08-30 22:14:49 följande:

Det var fint sagt; att man blir djupare i sina känslor. Tack.

Tack till alla som tröstar mig och inte bara är käcka och vill bagatellisera. Jag förstår att jag lägger sordin på tråden, men fortsätt dela er glädje! Jag glädjer mig med er!

Det är därför denna tråd är så bra, för att alla kan utrycka sina känslor oavsett om de är positiva eller om man har det jobbigt. Ventilera hur mkt du vill här <3 Man behöver andra som förstår ens känslor.
Svar på tråden Marsbebis 2016