• mammave

Marsbebis 2016

Smilla80 skrev 2015-08-05 10:19:05 följande:

I vilken vecka gör man NIPT?

Efter vad jag kan läsa mig till så är det väldigt vanligt att gravsymtomen kommer och går, så det är säkert ingen fara! Men när det kommer till en själv så kan man ju inte tänka så, man blir ju rädd o nojjar direkt... Bedrövlig väntan det här, liksom skräckblandad förtjusning. Men vi får hoppas på det bästa o hålla tummarna för varann!

Från v 10 görs nipt
  • mammave
    Emelie0408 skrev 2015-08-06 21:47:58 följande:

Hoppar av tråden. Hade inget illamående (vilket jag haft med de andra barnen) så bokade in ett vul igår för att vara säker. Det visade en tom hinnsäck utan foster. Blev en tablett igår och imorgon bitti blir det cytotec. Hoppas på bättre lycka nästa gång. Lycka till ni andra :)

Beklagar
  • mammave
    Reflexen skrev 2015-08-06 22:11:51 följande:

Jag var på vul idag och fick till min stora lättnad se ett litet fladdrande hjärta

Är nu försiktigt positiv, även om det är långt kvar till bebis.

Härligt! Vilken v? Läste en rapport som sa att hade man sett ett hjärta i v 9 så var mf-risken lika liten som efter v 12

Ska troligtvis får göra NIPT-test redan på månd då han hade en tid över. Är då i v 10+1 och ser allt bra ut då borde det gå vägen. Han sa också att efter v 9 var mf-risken mkt liten om allt såg bra ut, så det låter ju bra. Men är naturligtvis nervös att man kmr dit och fostret inte lever el att man får dåligt resultat (om 2 v)
  • mammave
    Sötistilde skrev 2015-08-07 18:45:49 följande:

Vart skulle du göra testet mammave?

Jag åker till Linköping, Crocusmottagningen. Det är inte i mitt landsting, men tyckte de lät bra och de har det test jag ville ha, Panorama, för 8000 + att de gör mkp el fvp om testet visar dåligt resultat (det var det många som inte gjorde), så tyckte det kändes tryggt att de tar hand om en även om man får ett dåligt resultat.
  • mammave
    Reflexen skrev 2015-08-07 21:27:44 följande:
    Hon tyckte det kunde vara skönt för mig att få komma en gång till för att slippa mkt oro! Visst har jag träffat en bra läkare!

Sen tror jag att det faktum att hon mätte den till 6+3 ist för 7+0 som det borde ha varit enl förmodad äl kan ha spelat in. Det är ju som du skrev först nån gång i v 9 som ett bra ul börjar betyda något.

Oavsett varför, så är jag glad över att få komma dit en gång till! Och är överlycklig över att ha fått en sån rar läkare!
    Absolut! De flesta kollar nog inte igen. Sen spelar 4 dar nog inte ngn roll hit eller dit, det kan vara felmätning på en mm som ändrar tiden och det gör de lätt i början, sa de till mig. Det är svårt att mäta exakt i början. Hihi, jag bara tog ngn annans (forskare och läkares) ord ;) inte min vetenskap ;)
  • mammave
    sandra84 skrev 2015-08-07 21:34:23 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut och att du träffade en bra läkare! När jag hade blödningar under min förra graviditet var vi på vul en gång i veckan innan rul. Allt för att hålla oss lugna. Så skönt när man får möjlighet till det.
    Var hittar man såna läkare (avis)? Skulle gärna ha fått kolla ngn mer gång pga mina blödningar jag hade, gärna typ nu o sen i v 12
  • mammave

Fy vilket hemskt illamående du har, AKF! Bra att du ska prata med läkare. Det finns vissa som får extrema gravidkomplikationer. Hoppas det vänder nu iaf.

Smilla: När jag hade ma kändes ngt fel helt enkelt, jag vet inte vad, men magkänslan sa att ngt inte var ok. Annars har jag aldrig haft så mkt till symptom så det är svårt att svara på om de förvann el inte.

Imorgon är det dags för nipt-testet. Lite läskigt är det. Det finns ju alltid en liten oro när man ska göra ul att det inte ser bra ut. Det måste se bra ut! Sen är det två v väntan på svar o då har jag även passerat v 12 (är i 10+0 idag)

• mammave

Smilla: skönt att få vul denna vecka. Hur långt gången är du?

Tack för ert stöd <3 Ska dit vid tre så återkommer senare idag.

Elenic: förstår att det är frustrerande att inte kunna röra sig o sova som man är van vid Låter ju bra med att få själp tidigt av sjukgymnast

• mammave
    mammave skrev 2015-08-10 08:45:44 följande:

Smilla: skönt att få vul denna vecka. Hur långt gången är du?

Tack för ert stöd <3 Ska dit vid tre så återkommer senare idag.

Elenic: förstår att det är frustrerande att inte kunna röra sig o sova som man är van vid Låter ju bra med att få själp tidigt av sjukgymnast

Hjälp, ska det stå! Inte själp :-P
Svar på tråden Marsbebis 2016