• AKF

Marsbebis 2016

Jamas skrev 2015-09-27 20:19:53 följande:

Hejsan!

Jag är v14 och jag kämpar också med illamående och huvudvärk/migrän. Rätt ironiskt med tabletter mot illamående/migrän som ska sväljas - har varje gång spytt upp dem efter 30 sek max. Det man kan ta är Alvedon och Citodon om du får riktigt ont (receptbelagt), båda finns som stolpiller. Inte så trevligt men vad gör man inte när man blir så dålig att man inte ens kan behålla vatten? Det är så hemskt. Hoppas du slipper huvudvärken snart.

Usch va jobbigt! Hur länge har du haft det så? För mig har det lättat, men huvudvärken kommer lätt tillbaka men som tur är inte i samma intensitet. Svagt illamående nu bara.

Hoppas att du mår bättre snart!
  • AKF
    Smilla80 skrev 2015-10-03 15:57:15 följande:

Tack för ditt svar, vad bra! Då kanske det inte gör så mkt om jag gör RUL i v 20. Tänker också att om man gör det lite senare så blir inte väntan så evighetslång mellan ul o förlossning utan att man får se det lilla pyret, för det blir ju troligtvis inget mer ul efter RUL. Nackdelen är ju om det upptäcks något fel på barnet, att få veta det så sent. Men jag måste ha tilltro. Valde ju att inte göra kub ens, så jag vill känna tillit och tänka att det som sker det sker...

Go lördag alla! :)

Jag har också 'sent' RUL - ska vara i vecka 20+0 när jag har mitt och det var helt ok enligt min bm.
  • AKF

Grattis till bra RUL-undersökningar alla ni som varit iväg!

Jag har inte varit lika restriktiv med att berätta. Är i v17 och senaste dagarna så vet flera på jobbet och bland vänner. Läser hur många av er väntar till efter RUL, men det syns redan på magen, jag haltar runt av foglossningen och mitt RUL är sent, samma dag som jag går in i v 21 - så det är svårt att vänta tills dess. Jag har ju redan gjort två VUL och så KUB, med goda 'resultat'. Kanske dumt att ha berättat så tidigt, men det har känts rätt för oss på ngt sätt. Går ngt fel nu så är det ju ändå bra att omgivningen vet kanske.

Hur tänker ni med vaccination mot influensan? Har ni fått råd att ta det eller hur resonerar ni?

• AKF
    NellieMeja skrev 2015-10-09 22:07:45 följande:

Hej gick in i v17 i tisdags. Så skönt var det

Kunde inte undgå att vi måste vara exakt på dagen lika. Jag gick också in i v17 i tisdags. :) vad har du fått för BF?
  • AKF
    aztec skrev 2015-10-08 22:25:18 följande:

Hej! Jag tänker nog ta vaccinet om min läkare tycker det är en bra idé. Var sjukskriven en hel månad förra vintern utav influensan (har astma så satte sig ordentligt där) var Hemskt! Låg mest på soffan! Åkte även på influensan när jag var gravid med första barnet, inte heller något jag vill känna på igen, kändes extra oroligt eftersom man var gravid. Men håller tummarna.

Samma här. Jag blev väldigt sjuk förra vintern av influensan och jag har också astma. Så egentligen är jag väl riskgrupp varje år, oavsett graviditet.

Jag kommer att ta vaccinet i år. Väntar dock till efter RUL eftersom det verkar rekommenderas.
  • AKF

Haha, va kul!

NellieMeja skrev 2015-10-10 22:00:26 följande:

Vad kul :) 21 mars men får se efter Rul och du?

• AKF

Ha, va kul Jag har samma. :)

AKF skrev 2015-10-11 07:54:10 följande:

Haha, va kul!

NellieMeja skrev 2015-10-10 22:00:26 följande:

Vad kul :) 21 mars men får se efter Rul och du?

• AKF

Bra idé! Någon som redan hunnit ordna det?

Carabellis kusp skrev 2015-10-11 17:57:51 följande:

Kanske bättre med en separat tråd? Lite roligt med ålder, antal barn och sånt också. Vi skriver så mycket, så den försvinner fort i strömmen.

• AKF
    Precious82 skrev 2015-10-11 20:54:55 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här? Väntar mitt andra barn i 2/3-16. Mitt första barn föddes 2013 så det blir 2,5 år mellan barnen. :)

Hej! Självklart. Du är välkommen!
  • AKF
    Smilla80 skrev 2015-10-11 08:41:46 följande:

Igår kände jag att det liksom "strålade" i livmodern under dagen, ngn som vet vad det kan ha varit? Det var inte vanlig växtvärk, man blir lite orolig.

När är det lagom att köpa/beställa vagn? Någon som gjort det än? Börjar bli sugen på att börja inhandla lite till bebisen... :)

Låter inte kul. Har det fortsatt? Kanske är något helt naturligt, som en del av rörelserna i livmodern eller något? Hoppas att du mår bättre i vilket fall!

När det gäller vagn... Vi ska nog satsa på Kronan igen. Hade en duo 2010 till dottern sen även deras sulky. Vi var väldigt nöjda. Nu blir det nog en av de senare modellerna - ska jämföra Kronan city och deras Duo-S. Vår hall är inte jättestor, vi bor i stan och jag gillar att ha smidiga vagnar i kollektivtrafiken. :)
Svar på tråden Marsbebis 2016