Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Reflexen skrev 2016-03-30 11:06:35 följande:

Tack!

Jag mår helt ok. Bättre än vid förra snittet. Mådde illa igår både innan och efter snittet, kunde inte äta på hela dagen. Fick nån bra antiillamående-medicin vid 23-tiden, så fick i mig en skorpa vid midnatt och idag kan jag äta som vanligt. Skönt.

Varit noga med att be om ordentligt med smärtstillande så jag aldrig ska komma dit att det gör ont på rikt

Skönt!! Men jobbigt m illamående :-/ Ja se till att smärtlindras ordentligt, du ska inte behöva ha ont i onödan. Och glöm inte det klassiska trollmoset de serverar i matsalen!
  • Smilla80

Åh stort grattis Elenic till "lille" sonen, fantastiska nyheter!! Bra jobbat! Ja visst gör det ont, särskilt när det går snabbt och således är intensivt värkarbete, men jag tycker det är bättre att kroppen får jobba på utan "distrahering" så att man verkligen känner krystvärkarna och följer med kroppen... Två Alvedon och lustgas var min smärtlindring, haha... Njut nu av din skatt och snusa på huvudet så mkt du kan (mitt heta tips även till dig Reflexen) - den speciella nyföddhetsdoften försvinner så fort!

• Smilla80

Tillägg; Fast jag har givetvis full förståelse om man väljer smärtlindring, man gör ju det som känns bäst för en själv! Så ingen missuppfattar mig där!

• Smilla80

Tack för er respons angående evigt snuttande! Ni som känner igen er - upplever ni också att det är som värst nattetid?

Inatt var det helt annorlunda, tösen sov kl. 22-02:30 i sitt nest så jag blev helt chockad! Sedan åt hon 2 ggr tror jag de följande timmarna där på morgonkvisten, men sov till 9:30... Så hon sov betydligt mer än hon åt vilket är mkt ovanligt! ;) Det är inget jag tror håller i sig, men det var välbehövligt med nga timmars sömn i alla fall en natt! Då kanske man får lite nya krafter iaf... Hur går det för er?

• Smilla80
    Frida Li skrev 2016-03-31 08:03:50 följande:

Det blev många flickor här i tråden!

Ni som fick Eda, hur upplever ni ers förlossningar? På båda mina har krystvärkarna blivit svaga, kraften i dom o det har varit svårt att krysta ut barnen. Nu sist var det ju snack om snitt, men bestämdes sugklocka men under tiden det förbereddes fick jag kraft o huvudet kom ut o de drog ut dottern. Om jag skulle vilja ha fler barn (det vill vi ej!!) så hade jag nog velat prova utan Eda, trots smärtan! Tyckte det gjorde mer ont denna gången! Värkarna gjorde ONT!

Inatt rann mjölken till, dottern blev helt blöt:P

Ja många döttrar, har du har lite koll på statistiken? :) Skönt att mjölken runnit till så det kommer igång! Men oj vilka badbollar man får! :)
  • Smilla80
    Frida Li skrev 2016-03-31 12:49:34 följande:

Nä jag såg det nu när listan vart uppdaterad. Annars föds ju flest pojkar, 51% e det väl?

Rutten navelsträngsstump luktar sååååå räligt! Vill bara kräkas hela tiden haha!

Det verkar vara 13 flickor o 6 pojkar i gruppen om jag räknat rätt! :) Men annars föds det ju fler pojkar överlag som du säger! Ja fy vad den luktar innan den trillar, min stumpa har tappat sin stump nu, och den saknar man inte, haha!
  • Smilla80

Men åh så bra! Tar hon nappen även på natten då? Kanske ska börja öva! :)

Lillan har fortfarande inget namn, kallas lillasyster, gumman, stumpelisa och stumpan ännu... snart måste vi namnge henne, eller hur! När jag fastnat för nåt och även maken så blir jag osäker på om det passar ihop med brödernas namn, men kanske är det viktigaste att man väljer ett namn man älskar helt enkelt.

Carabellis kusp skrev 2016-03-31 13:43:43 följande:

Värst på natten och kvällen, men igår blev det napp och idag har jag köpt en till. Hallelujah, vilken harmonisk bebis! Total nappian på en gång!

Håller med dig om att man nästan blir en ny människa av lite sömn. Det blir lite lättare för mig nästa vecka när jag kan sova lite på dagen eftersom storasyster börjar föris igen.

Hur går det med namngivningsprocessen?

• Smilla80
    Emzaan skrev 2016-03-31 16:32:06 följande:

Ture är 4 v idag.tillväxtkurvan var spikrak på bvc kontroll, +500g sedan förra veckan. 4095gr Inte så kontigt då han äter konstant speciellt på kvällar och nätter. Han snuttar/äter 5-6 ggr per natt ibland. Men vi har hittat en bra rutin. Jag ammar och sedan lägger jag honom i nästet och han snuttar på mitt lillfinger tills han somnar om. Liggamning funkar inte alls, tyvärr.

Oj här växer man så det knakar! Men det är ju toppen att han kan komma till ro genom att snutta på ditt finger, skönt att ni hittat en fungerande rutin!
  • Smilla80

Skönt att lillebror mår väl, och hoppas hinnsvepningen gör susen! Håller tummar! :)

Madski skrev 2016-04-01 11:19:44 följande:

Bf+8 idag och lillebror ligger på normalvikt, ca 4kg och verkar må prima i magen enligt tillväxtultraljudet. Fick en hinnsvepning av bm. Trodde inte att det skulle göra så ont som det gjorde, Gaaah, Försmak på vad son komma skall. Öppen ca två cm, alltid något ;)

Nu är jag och dottern kvar i stan och ska gå runt en del och förhoppningsvis gör det susen!? Fast k skrivande stund tar jag det lugnt i en soffa medan dottern blir klippt, men sen så :) förhoppningsvis drar förlossningen igång ikväll, time Will tell..

• Smilla80
    Madski skrev 2016-04-03 08:59:32 följande:

Okej, vi kör bf+10 idag, Gaaah! Sambon fick precis skjutsa dottern till gympaträningen vilket brukar vara min grej, men jag bröt ihop ich sa att jag inte orkar träffa någon förens lillebror är ute. Orkar inte med fler frågor om bör han ska komma, som om jag inte själv undrar, Gaaah! Sa att svärfar får skjutsa till skolan imorrn om lillebror inte kommit då, klarar inte av Att träffa alla föräldrar, barn och lärare..

Funderar på att ringa förlossningen själv för att få tid för en koll och ev. Igångsättning idag, kan man göra det!? Alt. Iaf få en hinnsvepning till!?

Psyket börjar bli lite instabilt nu..

Svar på tråden Marsbebis 2016