Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Carabellis kusp skrev 2016-03-07 10:57:06 följande:

www.ica.se/recept/froknacke-716579/

Här är ett recept på fröknäcke som är nyttigt, gott och håller magen igång. Jag bakar sådana till bb-väskan för att kanske slippa allt för plågsamma toalettbesök. Nån som har andra bra tips på snacks att ha efter förlossningen?

Tack för tipset! Jag har även packat Swebar proteinbarer, sesamkakor, Marabou "Kvick lunch" choklad i BB-väskan... Den sistnämnda är väl dock inte så nyttig men är väl tänkt att intas under förlossningsarbetet för snabb energi.
  • Smilla80
    Madski skrev 2016-03-07 15:47:58 följande:

Härligt! Vår är också ruckbar så jag hoppas att det snart är dags.. När dom väl slutat vara rörliga så går det väl inte tillbaka till det!? Glömde fråga sist.. Tänkte att det är ju inte alltid som bebis blir fixerad när det är andra barnet (eller åttonde ;) )

För mig blev det ju tyvärr så, bebis har varit ruckbar innan men var rörlig igen sist! Men tror inte det hör till vanligheten! Har ingen aning om det har ngt samband med NÄR bebis väljer att titts ut dock...
  • Smilla80

Spännande att se carabellis om det blir bebis för din del imorgon på dagen som du önskade!

• Smilla80
    Frida Li skrev 2016-03-07 18:50:35 följande:

Jag har packat bebisens kläder i den gamla skötväskan, men denna gång vill jag faktiskt ha en vanlig väska! Har en sån insats som man kan sätta i. Har letat en del på stora köpcentrumet men har inte hittat den perfekta än. Nu orkar jag inte gå runder i butiker utan jag får ta det sen tänkte jag!

Var har du fått tag i insatsen? finns det att beställa på nätet?
  • Smilla80

Madski, coolt av dig att vaxa rubb o stubb! Jag hade knappt kommit upp på britsen känns det som, haha... Själv har jag bara rafsat lite med rakhyveln på måfå där nere när jag duschat. Häromdagen var jag faktiskt tvungen att titta efter med spegel hur sjutton lilla Fiffi har det där nere egentligen - och det var förvånansvärt hyfsat med tanke på att hon är friserad i blindo, haha! Knäpp man är!!

Visst är det skönt att fräscha till sig ibland, också känt behov av det på sistone. Det är inte bara hemmet man vill "boa" i utan gärna fixa till sig själv lite också. Förra veckan blev det frissan och fotvård, och igår färgade jag brynen, tog jag ett varmt bad med tända ljus, gjorde hårinpackning, la ansiktsmask m.m, bara för känslans skull. SÅ gott att pyssla om sig själv lite! Ser att ni längtar efter vin men lite iskall jordgubbsjuice i ett vackert vinglas gjorde sig fint på badkarskanten det också! Tänkte sedan att nu kan väl bebis passa på att komma när man känner sig ren, fräsch och hårfri?! Känslan blir nog inte så långvarig dock!

Ang järnvärden har jag legat på 120-125 hela tiden, men då har jag tagit en järntablett (Niferex) varannan dag.

Reflexen; du får vara rädd om dig och inte ta ut dig för mkt nu innan FL! :) Gud så knasigt med ombokningen av tiden, hur tänkte de där?!

• Smilla80
    mialinden skrev 2016-03-08 07:54:53 följande:

Som jag har skrivit tidigare har jag ett stopp i en njure som biverkning av denna graviditet vilket gjorde att de i november var tvungna att operera in en slang till njuren så att urinen kommer ut den vägen... detta har krånglat en del och så även nu... vakna i morse ingen urin alls i påsen (brukar vara 0,5-1liter) suck!

Nu är det bara att vänta på att radiologiska ska ringa upp och se om jag måste byta slangen igen eller vad som är fel... kan de inte bara sätta igång förlossningen istället?

Problemet med njuren ska lösa sig när barnet är född och jag är ju endå i v39+0!!!

Ja men verkligen, ditt fall är väl ändå ett ypperligt exempel där en igångsättning skulle kännas ytterst motiverad? Varför dra på det mer när bebis är så pass fullgången? Har du tagit upp det med BM på sistone?
  • Smilla80
    mialinden skrev 2016-03-08 09:46:33 följande:
    Ja jag har tagit upp det men tyvärr räknas inte mitt tillstånd som någon anledning för att sätta igång tidigare. Det ska tydligen vara medicinskt berättigat (alltså typ fara för barn eller mamma) innan de sätter igång en. Naturen ska sin gång och bebin ska komma när den är redo - att jag har ont (går på smärtstillande) och en massa krångel räknas inte...
    Konstigt! En del blir ju igångsatta eller får kejsarsnitt på grund av att de är oroliga eller inte mår bra, så att det ska vara så envist i vissa fall...?! Hoppas du får bukt med det snart i alla fall så att det fungerar igen!
  • Smilla80
    hannis12345 skrev 2016-03-10 03:21:04 följande:

Igår natt kom våran lilla prinsessa;)

Va öppen 9 cm när vi kom in så det gick på 3,5h från vi kom in!

Sååå mysigt att äntligen ha henne här!

Bf+8 blev det!

Stort grattis Hannis! Så härligt!
  • Smilla80

Kan instämma i att man inte är riktigt lika rörlig längre! Har precis varit ute på en skogspromenad i djup snö så jag verkligen fick pulsa fram (pust) - den rundan tog liiiite längre tid än vad den brukar göra annars! Tycker att man känner sig väldigt gravid bara man är ute och leker med barnen i snön och bygger snögubbar och snögrottor eller åker pulka, man är inte riktigt lika smidig längre, haha... tar emot lite grann när man böjer sig ner efter snö om man säger så... och ner i pulkan går bra, men UPP...! Herregud vilken syn!

• Smilla80
    Frida Li skrev 2016-03-10 12:25:23 följande:
    Vart bor du någonstans? I Skåne har våren kommit, 7 grader o solen tittar fram :)
    Åh vad härligt! Solig  Bor i Småland, så inte så långt ifrån dig ändå! Här skiner också solen ofta om dagarna på sistone, men det ligger ändå rätt mycket snö. Fina dagar!
Svar på tråden Marsbebis 2016