Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Reflexen skrev 2016-03-04 12:40:44 följande:

Håller med dig, Smilla, om att man får lite panik när man inser att det är så kort tid kvar. jag har ju räknat med tre veckors ledighet nu liksom

Lite obehagligt att du inte fått information om vad som gäller med rörligt huvud. Du får nog utgå från att bäbisen fortfarande är rörlig om vattnet går och säga det till förlossningen så de kan bestämma hur du ska åka in.

Förhoppningsvis händer inget innan nästa kontroll och då har den säkert fixerat sig! Du får ju vänta på mig, vi ska ju ses på BB

Ja men eller hur, man har ju planerat vara ledig lite nu!

Ja det är lite nervöst, jag kommer ta det säkra före det osäkra och lägga mig ner om vattnet går iaf och ringa förlossningen direkt.

Haha just det, det måste vi se till att tajma! Tycker det är lite komiskt, på Danderyds sjukhus i Stockholm ska flera i gruppen föda, och sen på lilla Värnamo sjukhus i Småland av alla ställen så kan det också bli aktuellt med en liten BB-date! Hur stor är sannolikheten för det liksom?! Ska vi köra med avslaget bak på skjortan vi med som kännetecken?
  • Smilla80

BF-lista

Mammave: 28/2 - födde en son 29/2

Hannis12345: 1/3

NinnaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3

Mialinden: 14/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3

AnniAy: 20/3 - födde en dotter 4/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2

Emzaan: 27/3 - födde en son 3/3

AKF: 28/3

Sandra84: 28/3

Frida Li: 29/3

Sanna1975: 31/3

• Smilla80
    Elenic skrev 2016-03-04 16:26:58 följande:

Alltså, jag var nog mest lite förvirrad ärligt talat. De andra två har ju börjat så pang-bom (vattnet gick resp. jättestarka värkar och kraftig blödning) så jag kände inte alls igen det här och tänkte nog att det nog mer var nån konstig lurig förvarning iom att detta är den berömda trean som man hört så mycket om. Däremot slog det mig att vi ju inte gjort upp med hur vi ska kontakta min mamma (barnvakt) om det drag igång mitt i natten, att vi inte packat väskan etc. så jag fick lite eld i baken på att skynda på de grejerna. Jag har ju i någon sorts försök att skydda mig själv från "gå över tiden leda" skjutit det framför mig... :) Hoppas verkligen att bebis snart kommer. Om inte annat så har jag GARANTERAT bebis om en månad. ;)

Förstår att förvirringen var total! Men bra på det viset att man får en "reality check" o en liten kick där bak!
  • Smilla80
    Madski skrev 2016-03-04 17:30:04 följande:

Woop, Woop, sista dagen på jobbet är avklarad och jag fick en massa peppmail, tårta och fina presenter.. Underbara kollegor :) Känns jätte konstigt att jag inte ska gå till jobbet på måndag.. Nu känns det som att det är på riktigt, underbart!!

Gött! Vilka fina kollegor. Att lägga in sitt Out of Office-meddelande är en stor milstolpe!!
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-03-04 12:43:15 följande:

Jag diskuterade detta med den läkare som kollade mig när jag hade mitt lilla sammanbrott i måndags. Hon sa att min bebis är ruckbar, vilket ofta är det stabilaste läget när det är fråga om en omföderska. Utan att jag hann fråga, så sa hon att om mitt vatten går så kan jag lugnt invänta värkar innan jag åker in. Hon sa att när vattnet går hos en kvinna vars barn är rörligt, så blir det sängläge och kontroller tills huvudet är så långt ner att man inte riskerar att huvudet fastnar. Min slutsats av detta i din kontext är att du omedelbart ska se till att komma in till en kontroll om ditt vatten går.

Trevlig helg tills dig med!

Tusen tack för din respons ang detta! Jättebra information, nu vet jag hur jag ska göra. Ringde MVC igår och rådfrågade men de sa ingenting om detta, bara att det inte är någon fara, att jag inte behöver någon extra kontroll, att barnet ofta inte fixerar sig för omföderskor. Ja men hallå, det är ju skillnad på ruckbar och rörlig - att huvudet inte vore fixerat hade jag inte reagerat på, det är ju just att det är rörligt som kan innebära en risk... Hon sa att jag kan ringa in till FL om vattnet går och nämna att det inte var fixerat sist, det var det stora hela typ. Men jag följer min magkänsla och vidtar försiktighetsåtgärder om vattnet skulle gå, lägger mig ner och ringer FL direkt. Funderar på att ringa FL kommande vecka och se vad de säger där också. Tack för ditt svar!
  • Smilla80
    Emzaan skrev 2016-03-05 09:49:25 följande:

Här är vår lilla Bulle, inget namn ännu. Jag sitter nu och väntar på att syskonen och maken ska hämta oss och vi ska åka hem.

Åh sicken goding! <3 Lycka till m hemfärden! Brukar vara den bästa bilfärden ever!!
  • Smilla80
    CatEyes skrev 2016-03-05 11:10:40 följande:

Hej alla!

Snittet gick bra. Våran flicka vägde 4,8 kg och var 51 cm. Stor tjej som vi alla trodde. Vi kämpar med amningen och hon koppmatas. I morgon får vi åka hem :)

Åh vad skönt att höra, varmt grattis! så härligt!! Hoppas amningen kommer igång ordentligt snart! Kram
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2016-03-05 09:02:04 följande:

Ja, visst är det lustigt med hur vi samlas! tycker avslaget låter som ett bra tecken... Frågan är väl bara om det är tillräckligt unikt

Idag ska jag köpa babyskydd, sista "stora" grejen!

Hahaha, vad du är rolig! Risken finns ju att vi inte är de enda på BB med fläck på skjortan! Vi får komma på nåt annat smart!
  • Smilla80

... Och lycka till med ditt babyskyddsinköp idag Reflexen..! :) Man kan ju också hyra detta på Babyproffsen i Gislaved, men du kanske behöver något speciellt som går att fästa på barnvagnschassit el så...

• Smilla80
    AKF skrev 2016-03-05 09:11:32 följande:

Förstår att du känner dig orolig! Jag var själv på MVC för en vecka sen och då var bebisen helt rörlig, nästa besök är först om två veckor och då är jag i v39. Så jag följer med på det du läst och fått råd om, för jag tror att denna förlossning börjar med vattenavgång som min första. Bra att veta vad som gäller då.

Trevlig helg till dig också! :)

Aha, då är vi i samma sits! Mina två tidigare FL har också börjat med vattenavgångar, så visst är det bra att veta! :)
Svar på tråden Marsbebis 2016