Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Visst är det nån mer av er som liksom jag inte vet könet på bebisen? :)

• Smilla80
    pomperiposa skrev 2016-02-19 17:00:03 följande:

Hej, jag jobbar heltid, men är inte fullfärdig medlem i gruppen längre, var från början beräknad till 30/3 och gick med i gruppen men sen ändrad till 4/4, så är bara i vecka 34. Hoppas på att jobba nästan ända fram ansökt om fp från 28/3. Min mellersta kom 10 dar innan bf, så lite hoppas jag på det.

Spännande! :) då får vi se om det blir en liten mars- eller aprilbebis. Min första kom en vecka innan BF och min andra gick jag 11 dagar över tiden med. Så det är verkligen olika! :)
  • Smilla80
    Emzaan skrev 2016-02-19 13:44:28 följande:

Ha, ha jag känner igen mig, kollar på den brittiska "oneborne every minute." På youtube.

Hihi, tittar också gärna på detta program! :) Vid min första graviditet frossade jag i program som Riskförlossningar och sådant, galen man är!
  • Smilla80

Reflexen och Madski, då är vi nga som fortfarande kör på m heltid! Var rädda om er bara.

Vad händer om man måste sjukanmäla sig nga dagar precis innan det är tänkt att man ska gå på f-ledigt, pga att det helt enkelt inte funkar längre pga krämpor eller om man blir sjuk? Påverkar väl inte sgi:n? Kan vara bra att veta.

• Smilla80

Åh kul, då är det ni Emzaan, Elenic, LisaKMB och Nelliemeja som inte vet, eller har jag missat någon? :) Könet spelar ju ingen roll men kan ändå vara kul att ha lite koll på oss som väntar överraskning! ;) Lisa du väntar andra barnet va, har en dotter? Och Nelliemeja du har väl två flickor och Elenic en pojk och en flicka...? Emzaan vad har du för "sort" sedan innan nu igen? :) Har du nån känsla av vad du väntar nu? Jag har två små killar, och har ingen direkt känsla av vad det blir nu. Hade bara det med första barnet, och då hade jag rätt!

• Smilla80

Har ni ansökt om föräldrapenning ännu hos FK?

Ni som har Babynest, tar ni med det till BB? Vi har ett speciellt Babynest vars utformning ska underlätta övergång från livmoder till världen utanför. Då vill man ju använda det direkt tänker jag så man får den effekten.. Men är det för mkt att komma släpandes på sånt? :) Tänker också på hygienaspekten? Funderar också på att ta med andningslarm (ett sånt där litet man fäster i blöjan) men det kanske också är överdrivet? När bebisen sover vill man ju själv kunna slappna av lite o försöka sova, inte ligga o oroa sig... Tror knappt jag har sovit en blund tidigare bb-vistelser pga olika anledningar... Men pinsamt om det fellarmar och man väcker andra. Hm, kanske får lämna det hemma och hoppas att det inte händer nåt?

• Smilla80
    NellieMeja skrev 2016-02-20 10:07:06 följande:

Japp det stämmer att jag har två flickor sen innan. Har en känsla att det är en tjej till å sen har hjärtljuden legat på 140 mest 150 hos Bm. Men väldigt spännande å se. Var nära igår å köpa rosa bodysar men vågade inte riktigt ändå hihi. Som vi längtar här hemma nu efter bebben .

Låga hjärtljud ska väl indikera pojke och höga flicka enligt de här roliga "könstesterna" man kan göra? :)
  • Smilla80
    mammave skrev 2016-02-20 07:58:05 följande:

V 38+6 idag och funderar en hel del på fl. Framförallt när han tänker sig komma ut Gjorde sista arbetsdagen igår - känns lite overkligt faktiskt. Vad det gäller fl är jag ganska öppen för förslag när jag väl är där. Jag tar gärna den hjälp med smärtlindring man får. Har svårt att se varför man ska ha mer ont än nödvändigt när det finns flera olika bra o utprovade hjälpmedel.

Åh så spännande, det är ju SÅ nära för dig nu!! Du har en tjej o en kille sedan innan va?
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-02-20 10:00:34 följande:

Jag har ert vanligt hemsytt babynest som jag tar med eftersom jag minns att vi gjorde små konstiga rullar av handdukar sist för att kunna ha bebisen mellan oss. Nu när jag säkert kommer sova själv, så känns det tryggare att ha babynest så att jag kan förvara bebisen i nåt mysigt när jag duschar/äter/kissar etc.

Ja precis, kan vara bra att ha med det av den anledningen också... Tycker sängen på BB är så liten men tror nestet får plats i den lilla vagnen man har bebisen i också.
  • Smilla80

Tack Madski och Frida-Li för era svar, skönt att veta att det inte påverkar om man skulle ha oturen att bli sjuk!

Svar på tråden Marsbebis 2016