Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Hoppas kappan har torkat och att du fortfarande känner dig fab, Madski!

Håller i övrigt med om att det här nog var det mest intetsägande bm-besöket hittills! Nåja, men min bm är ju rar så det var en trevlig stund iaf!

• Reflexen

Ännu en händelselös natt (inte ens lite förvärkar bjöd den på), verkar som om liten vill vänta ett tag med att komma ut. Jag kanske får fira påsk hemma iaf? ställer nu in mig på det och försöker programmera om mig mentalt, så helgen blir awesome!

Börjar annars känna mig sliten på ett helt annat sätt än tidigare; känner av foglossningar i framfogen, rygg, höfter och benen. Och är riktigt trött på em/kväll. Nu är jag pigg däremot, så är tacksam för det!

Hur mår ni andra? Inga små bäbisar på gång?

Och ni som redan fått era guldklimpar; känns allt okej inför första storhelgen med dem?

• Reflexen

Låter som om ni får det skönt, Carabellis! Vilken tur med hyrbilarna!

Vi ska inte göra så mycket, vågar inte ge oss iväg långt av förklarliga skäl Ska kanske åka på äggjakt på en 4H-gård idag om dottern vill.

Annars baka en påsktårta enligt dotterns önskemål (två våningar, kladdkakebotten, marsipankycklingar, chokladmöss och kolasnören, tror jag att det var).

Ska inte få besök av någon släkt, förutom min mamma, så är lugnt på den fronten.

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-25 08:53:40 följande:

Mest sjukt ointresserade. Ingen har hört av sig under graviditeten eller frågat hur vi har det. Däremot ska man givetvis komma och titta på bebisen så fort den kommit. Jag gillar inte det. Dessutom är brorsan ganska taskig mot sin fru och tvär mot allt och alla, så det är så trist stämning.

Låter bra att hitta på nåt utanför hemmet för att få tiden att gå! Skansen har påskprogram även idag. Finns bra info på hemsidan!

Åh, såna släktingar är så hemska! Min pappa fick en stroke och låg på sjukhus i tre månader. Hans bror hälsade på en (1) gång... Han bodde precis lika nära som jag (1 mil), så avståndet var inget att tala om. Jag var där flera gånger i veckan, pappas sambo varje dag (också 1 mil t sjukhuset). Sånt tycker jag är så dåligt, att man inte kan ta sig tid att fråga hur det är "innan" utan bara vill ha russinen "efteråt"!

Hoppas det går bra på måndag iaf!
  • Reflexen
    Frida Li skrev 2016-03-25 14:00:20 följande:

Det är det antagligen. Bm vet om klådan o läkare också (som aldrig hört talas om sånt utan trodde det var svamp!?) fick antihistamin tabletter o kortison kräm. Pratade med 1177 o Förlossningen idag. Jag skulle bara stå ut sa dom.

Kul läkare!? Ibland undrar man var de fått sin legitimation...

Hjälper antihistaminerna iaf? Hoppas det snart är dags för bäbis istället för klåda!
  • Reflexen

Tillbaka från äggjakt, vilket var en succé enligt dottern! Min kropp var inte lika överförtjust, men jag är så glad över att hon blev glad! Skönt att få göra lite småsaker tillsammans innan vi blir fler. Nu laddar jag inför chokladbollsbak!

• Reflexen
    Frida Li skrev 2016-03-25 15:55:52 följande:

Ja...jag vet. Dåliga läkare! Jag åt antihistamintabletterna då när jag fick de för en vecka sedan men blev ju så satans trött så jag slutade då kliet på magen blev bättre, så man kunde sova isf. Men nu kom det tillbaka med full kraft igår! O kli överallt!

Usch, stackare!

Jag tror inte att jag blir så trött av mina antihistaminer, men vet ju egentligen inte eftersom jag äter dem i princip varje dag

Kanske finns tabletterna i olika styrka också. Men det låter som om kliet är värre än tröttheten? Är kanske värt att ta dem ändå? En läkare sa att jag kunde ta halva tabletten ifall det räckte. Vill inte råda dig till att experimentera, men du kan ju ringa fl o fråga om du kan dela tabletten. Och ta den på kvällen (om det går) så kommer tröttheten på kväll/natt, men antikli-effekten sitter kvar dagen efter.
  • Reflexen

Frida: Jag tar dem pga att jag annars får kli överallt. Det har inget med graviditet att göra, äter dem jämt. Om jag inte tar dem kliar det och huden blir liksom överkänslig mot beröring. Jag får även köldutslag (nässelutslag), så min hud har lite knasiga idéer för sig. funkar dock super med tabletterna, jag har inga besvär alls då.

• Reflexen

Frida: det är inte så farligt, jag är ju van och har medicin som funkar. Gör uppehåll ibland för att se vad som händer, då kan det gå någon vecka eller så utan symptom.

Jag tror det du har är mycket värre, mer intensivt.

Svar på tråden Marsbebis 2016