Marsbebis 2016
Kram Cateyes! Förstår att det är skitjobbigt nu. Hoppas det vänder snart!
Kram Cateyes! Förstår att det är skitjobbigt nu. Hoppas det vänder snart!
Grattis Azad!!!
Skönt att ni ska få extra kollar, både Mia o Elenic! Hoppas ni blir igångsatta så fort det går, för det är ju inte så läckert med såna besvär!!
Jag har också varit konstigt pigg idag, Frida! Lite rastlös, liksom. Vi kan väl bestämma att det tyder på snar nedkomst!? (Yeah, right - as if! Bf 26/3 här!)
Så skönt att du träffade en vettig läkare som såg till ditt bästa, Mia! Lycka till inatt/imorgon!
Hoppas undersökningarna går bra imorgon, Carabellis!
Vad skönt att det verkar gå bra både med storasyster och amningen. Jag är så glömsk. Hur gammal är din stora flicka?
Min sjuåring testar lite varje dag och säger saker som "dumma bäbisen", när jag säger att jag tex inte kan göra vissa saker (lyfta, bära osv). Jag påpekar bara lugnt att man inte ska/får säga så, o sen brukar det vara över. Ska bli så spännande att se hur hon reagerar när syskonet väl är ute!
Förstår precis vad du menar med blivande syskon som testar.. Är hon enda barnet eller har du fler? (Minne som en guldfisk) Vår dotter är 6 1/2 år och har längtat efter syskon länge och varit (och är) jätte glad över lillebror i magen, men senaste veckorna har hon börjat testa oss (främst mig) rejält.. Ni köper bara en massa åt honom, varför får han en massa nytt, han får inte ärva mina saker, alla frågar hela tiden när han ska födas, alla kommer att bry sig mer om honom än mig etc.
Det skär i mammahjärtat rejält och jag försöker förklara och förstå och sägs att det är ok att känna så, men att vi alltid kommer att älska henne precis lika mycket och att det är viktigt att vi berättar om vi känner oss ledsna på varandra etc.
Vi hade ett sånt samtal vid kvällens läggning, det är och kommer att bli en stor omställning för henne och även för oss föräldrar, men förhoppningsvis kommer det att gå bra.. På torsdag ska vi ha en mamma/dotter dag när hon först ska följa med till bm för första gången och lyssna på hjärta ;har bara sett video innan) och sen ska vi luncha, shoppa och gå på bio :) så om lillebror bestämmer sig för att komma innan dess så får han nog några extra minuspoäng från storasyster, haha..
Sötistilde: grattis till sonen! Vad tråkigt att du mår dåligt, hoppas det vänder snart!
Jag ser att du skrev "födde", kanske känner du som jag efter första barnet. Jag blev (akut)snittad och kände mig därför snuvad på hela förlossningen. Hade länge, länge (flera år) svårt att säga att jag fött barn. Nu inser jag att oavsett vaginal fl eller ks så har man fött sitt barn och är precis lika "duktig"!!
Stor kram!
Blev snitt igen . Dottern föddes med snitt efter odiagnostiserat säte.
Efter 20 h värkarbete med en halvknasig bedövning ville lillen trots 10 cm öppning inte glida ner helt. Ville inte riktigt ha ner hakan mot bröstet. Trött kille o livmoder , då fanns det stor risk att han skulle fastna om vi fortsatte.....????????????????????????????????????????????????????
Tack för alla fina ord och peppningar.
Så skönt, Carabellis!! Nu hoppas jag du kan släppa all oro över hennes hjärta och bara njuta av att äntligen vara i mål med en frisk liten gulllunge!
Oh, vilken fin present, Frida! Vilken rar mamma du har <3