Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Vad tråkigt att era respektive inte riktigt känner in vad ni och storasyskonen behöver nu, Frida och Mammave! Jag håller med Elenic om att ni inte ska känna er dumma eller som om ni kräver mycket, vid en så stor omställning som en ny bäbis behöver man hjälpas åt till fullo. Och så länge den andra parten inte har en gigantisk mage eller skaffar bröst (om man ammar dvs), så är uppdelningen ganska självklar

Försök vara tydliga med hur ni känner och vad ni önskar/behöver, så har ni iaf gjort allt ni kan för att få det att funka!

• Reflexen

Elenic: tråkigt att du känner dig stor och klumpig nu, det är ju inget som man önskar när man ska ut o äta i stort sällskap! Hoppas det inte blir värre och att det snart är dags för bäbisen att titta ut.

Jag känner mig fruktansvärt stel och ömklig när jag ska börja gå efter att ha suttit ner, då gör det så ont i benen/fogarna. Annars är det dock ganska ok, har bara gått upp några kilo så kroppen är ungefär i samma storlek som tidigare. Slår i magen dock, är fortfarande inte van vid hur mycket den sticker ut

• Reflexen
    Frida Li skrev 2016-03-19 14:18:36 följande:

Det är svårt att klaga, man vill helst att de bara ska SE på en att man är trött o sliten nu på slutet. Men mannen, dottern o morfar fick jag iväg till biltema. Jag känner mig lite piggare o har fått på mig smink o klippte snedlugg på mig själv. Klippte mig för tre veckor sedan o har funderat på snedlugg igen ett tag... Sen tvättade jag min smink necessär o alla borstar, jag vill bara känna mig snygg o fräsch!! Jag försöker iaf!!:)

Jag vet vad du menar med att man vill att de ska förstå utan att man behöver säga nåt. Men så är det ju sällan... , så det enda säkra kortet är eg att säga rakt ut vad man önskar/behöver. Sen att det inte är så himla lätt det heller, är ju en annan sak!

Vad skönt att de gjorde en utflykt! Jag är sjukt impad över att du sminkat dig, det är överkurs även i ogravitt tillstånd för mig!
  • Reflexen

Vi var iväg till en gårdsbutik och köpte ett grått lammskinn idag, så vackert och skönt!

Nu börjar jag ha svårt att hitta på fler saker som bäbis kan behöva.., så får nog inse att det är shoppingstopp nu! Iaf tills dess liten har tittat ut!

• Reflexen

Stort grattis, Smilla!! Vad skönt att det gick bra! Snyggt att träffa bf också!

Är ni kvar på BB? Fanns det blöjor?

• Reflexen

På mig satt kilona hårt förra gången, gick inte ner mkt under amningen. Hade ett antal kilo övervikt sen innan iofs.

Jag ska försöka gå promenader och kanske köra lite situps och liknande hemma. Kommer med största sannolikhet inte orka skaffa gymkort eller nåt sånt. Har dock en häst som jag vill börja rida, så den motivationshöjaren finns ju. Och gå promenad med en häst är jobbigt!

• Reflexen

Så mysigt det låter, Smilla!! Är så avis

Och tack så jättemycket för inside information ang vad som finns där, det minskar stressen och underlättar mycket!

Vilket härligt väder ni får åka hem i, mys på nu med hela familjen!

• Reflexen

Vad roligt det är att läsa hur olika vi är när det gäller smink och piff! Jag tycker egentligen att det är kul med smink, men sminkar mig otroligt sällan. Jag är mycket i olika stallar och blir svettig och smutsig. Smink känns då både onödigt och opraktiskt.

Mitt piff inför förlossningen består i 1) klippt håret, 2) rakat benen o armhålorna. Övrig kroppsbehåring vågar jag mig inte på, speciellt inte nu med en jättemage i vägen

Sen har jag gjort i ordning rena kläder att åka in i ifall tiden medger ett ombyte. Med tanke på att vi har så mycket djur vill jag byta om innan av hänsyn till ev allergiker på fl!

• Reflexen

Vi har också en härlig dag här i Småland, sol och ljummet väder. Dottern har haft en kompis på besök och vi har varit ute mycket. Har städat trappen ute, så vi kan göra vårfint med blommor i veckan. Nu ska jag städa lite inne, sen försöka laga nån trevlig middag.

Inga känningar av förestående förlossning iaf. Bara allmänt ont här och där när jag stått eller gått för länge. Tur jag har en stol i stallgången som jag kan vila på emellanåt.

• Reflexen

Oh, så härligt att vara vaken mitt i natten.... (Ni hör ironin, va?)

Vaknade av huvudvärk och kissnödighet, nu är jag hungrig och har svårt att varva ner.

Jag som ytterst sällan har huvudvärk nojjar nu över ev havandeskapsförgiftning. Har inte svullnat upp och har haft lågt blodtryck hela tiden. Så inga andra symptom eg.

Tog en alvedon o hoppas nu det går över. Är det inte bättre när morgonen kommer får jag väl ringa min bm o be att de tar blodtryck o urinprov.

Svar på tråden Marsbebis 2016