Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Smilla80 skrev 2016-03-05 11:38:26 följande:

... Och lycka till med ditt babyskyddsinköp idag Reflexen..! :) Man kan ju också hyra detta på Babyproffsen i Gislaved, men du kanske behöver något speciellt som går att fästa på barnvagnschassit el så...

Hade tänkt mig ett brio primo, men de fanns inte i lager.. Suck. Tror det är den sorten man kan hyra på babyproffsen. Kollade pris på hyrskydd och det skiljde inte så mkt från att köpa nytt att jag tyckte det var värt det.

Är det trevlig/kunnig personal i butiken i Gislaved? Tycker de i Jönköping är så ointresserade och okunniga.
  • Reflexen

Inatt har jag känt av lite molvärk nedanför naveln, inte farligt mycket dock. Det var inga direkta sammandragningar, så det är nog inget på gång. Lite spännande bara att nåt händer, har inte känt nåt innan.

Nån mer som börjar känna att det närmar sig?

• Reflexen

Carabellis: spännande med bf idag

Sist började det med ryggont och sen värkar.

Frida: trevligt med färdknäpp oavsett om den funkar, liksom

• Reflexen

Smilla: låten i sig är ju jättefin (living next door to..), sämre låt kan man ju ha som "sin namne"! Även om jag förstår att du kanske inte gillar att ha dotterns namn skanderat av ett gäng överförfriskade tomtar i "who the f*ck is Alice?"

• Reflexen

Himla snygga namn ni gillar, förresten! Samtliga Carabellis har funnits eller finns på min lista.

Håller med om att både Nils och Albin är superfina namn!! Även Theodor är så läckert!! Faktum är att jag tycker Nils Douglas Theodor funkar ihop riktigt riktigt bra. Svårt bara om ni inte kan enas om vem som "vinner" tilltalsnamnet!

Jag har nog fortfarande Tyra, Vega och Astrid högst på flicksidan samt Edvin och Axel på pojksidan.

• Reflexen

Ang mat i väskan: har lagt ner några snickers, funderar på att ta med nån fryst pirog eller panpizza ifall vi hinner/kommer ihåg. Ska lägga ner katrinplommon också har faktiskt helt fräckt slutat ta järntabletterna nu, då de gör mig så förstoppad. Känns onödigt att försämra magen liksom

Fick återbud till bm imorgon, pga sjukdom. Först frågade den som ringde ifall jag kunde komma nästa vecka, men där blev jag lite syrlig o påpekade att de skulle kolla läget och att jag är i v 38!!! Då fick jag tid på torsdag istället

Annars kan jag meddela att skotta snö plus en lång dag på Gekås inte är världens smartaste kombo som höggravid. Har lite småont här o var nu, konstigt va?!

• Reflexen
    Elenic skrev 2016-03-07 21:13:09 följande:

Haha, har också slutat med järnet (och inte sagt nåt till BM) - känns som att det liksom spelar mindre roll nu...

Heh, intressant förslag till ombokning... ;) Kanske komma efter bebisen är född? ;)

Skotta snö??? Skulle jag inte ens kunna.. Jag var stolt över att jag släpade mig till jobbet idag, i vecka 39 och allt. Och då har jag inte ens ett jobb som är fysiskt ansträngande på något sätt och jag kör bil dit...

Nja, jag erkänner väl att skotta snö inte var det smartaste jag kommit på

Men visst var det en kul idé med att försöka flytta bm-besöket en hel vecka? Speciellt som bm vid förra kollen inte kunde se om bäbisen låg i säte eller åt rätt håll och att de därför ska kolla m ul den här gången också... Läser de inte i journalen innan de ringer för ombokning?
Svar på tråden Marsbebis 2016