Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Haha, vi är ju för härliga som är vakna mitt i natten alla tre! hoppas att det är ett tecken på att bäbisarna snart kommer. Magen är lite i olag här också (lösare än vanligt), så snälla låt det vara nära nu!

Vad häftigt att det känns som om det är på gång, NellieMeja! Håller tummarna för en lagom snabb fl under dagen!

Själv har jag fortfarande ont i huvudet, så ringer bm och frågar.

• Reflexen
    Frida Li skrev 2016-03-21 09:41:37 följande:

Varit på sista kontrollen hos bm, men fick en extra tid nästa vecka. Har haft molande värk hela förmiddagen o magen är inte så bra! Bebis helt fixerad nu. Jag hoppas att smärtan är ett tecken!!

Håller tummarna för dig!

Jag fick tid för koll av blodtryck och urin vid tvåtiden, det känns skönt att bli tagen på allvar.
  • Reflexen
    NellieMeja skrev 2016-03-21 12:09:15 följande:

Ååååå åå nu är det lugn. Vad är detta kom igen nu. Vill ha mer smärta ju

Haha, är du heeeelt säker på det?

Men förstår vad du menar, man börjar ju hoppas lite vid varje tendens till värk i rygg eller mage!

Hejar på dig iaf!
  • Reflexen

Underbara kommentarer från flera av er så skönt att höra att man inte är ensam om att se soffan som den ultimata vistelseorten just nu och att vi är fler som inte riktigt känner superpepp inför påskfirandet!

Jag hade högre blodtryck än vanligt, dock inte så högt att de gör något nu. Ska tillbaka på torsdag och fick stränga order om att ringa bm eller fl direkt om huvudvärken förvärras eller andra symptom tillkommer. Huvudvärken har nästan gått över nu, bara en svag påminnelse om värk typ. Skönt det iaf!

• Reflexen
    Elenic skrev 2016-03-21 16:14:43 följande:

Bra att de kollade upp dig och bra att du vet hur du ska agera! Vilka andra symptom ska du ha koll på?

Jag tror det var:

Huvudvärk (värre, annorlunda)

Ont högt upp i magen

Svullna händer/fötter

Synrubbningar (dubbelseende, flimmer)

Yrsel
  • Reflexen
    Elenic skrev 2016-03-21 19:05:13 följande:

Ok, tack! Då är det de jag läst mig till förut. Ska kolla med min BM imorgon för jag har tickat 4 av 5 där senaste dagarna.. (ingen yrsel dock)

Min bm var väldigt tydlig på att jag skulle ringa förlossningen om något symptom dök upp kvälls- eller nattetid. Trodde inte hon skulle säga så, för hon verkade mkt lugn ang blodtrycket, så jag blev faktiskt lite förvånad.

Har legat på 120/60 hittills och nu var det 147/73, så ganska stor skillnad för mig. Dock skulle visst undertrycket vara mellan 80-90 för att det skulle vara illa. Känner att lite huvudvärk kommer tillbaka nu.

Tråkigt att du känner igen symptomen! Bra att du ber dem kolla imorgon. Och ring fl om du känner dig dålig ikväll/natt!
  • Reflexen

Oh, något annorlunda dygnsrytm än vad man förväntar sig alltså , Mia!? hoppas att brösten blir bra snart, mjölkstockning är ju inte att leka med. Har inte haft det själv, men har sett det hos djur. Ajajaj!!

Kan du kanske väcka henne för att äta på dagarna om hon inte vaknar av sig själv?

Hoppas också på bäbisar i massor de närmaste dagarna! Känner lite molvärk i rygg och mage, så hoppas i hemlighet att nåt är på gång här. Nu ska jag försöka sova så jag är pigg o glad imorgon

• Reflexen

Stort grattis NellieMeja!! Skönt att det gått bra. Vad tråkigt att du inte fick den smärtlindring du ville!

• Reflexen

Sandra: visst är det konstigt att de säger så annorlunda på olika ställen. Kan kanske bero på om man tillhör riskgrupp eller inte också? Jag är både över 35 och överviktig, kanske därför de är mer uppmärksamma på mig?

Vad knasig svägerska du har! Att vissa har så svårt att lyssna på vad man som gravid behöver... Nåja, det blir ju hennes problem om hon får sitta ensam på påsk pga att ni är på BB.

Var hinnsvepningen obehaglig? Jag har inte gjort nån och är lite nyfiken.

• Reflexen
    sandra84 skrev 2016-03-22 06:41:15 följande:

Jättekonstigt att man får olika råd. Har en hel del huvudvärk så jag får hålla koll på din lista där och ringa fl ifall jag märker av mer...

Själva hinnsvepningem gjorde inte så ont. Men timmarna efteråt var horribla. Var själv med mina barn (2 och 4 år) vilket jag inte rekommenderar. Rejäl mensvärk och ont i snippan. Några värkar.

Hm, låter ju inte helt trevligt! Särskilt om man inte får nåt för den, som typ en bäbis
Svar på tråden Marsbebis 2016