Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Marsbebis 2016

Reflexen skrev 2016-03-27 18:00:07 följande:

Haha, vad lustigt! Det är kanske läge att stänga av Siri-funktionen?

Vi är inte klara med namn. Du minns dock rätt, jag är ett stort fan av just Isak. Jag har gillat det ända sedan högstadiet faktiskt, efter killen i "Dårfinkar och dönickar". Arbetar i motvind dock, mannen gillar inte Isak. Edvin ligger också bra till. På flicksidan gillar jag Vega, Tyra och Astrid. Får se vad det kommer ut för någon helt enkelt.

Verkligen fina namn allihop! Kul inspiration till namnet! Är det tv-serien om Simone som råkar bli Simon pga kortklippt frisyr?

Tror du att det är en flicka eller pojke?
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-27 22:17:22 följande:

Elenic; när psd-fallen ökade när mammorna ammade i fåtölj/soffa och somnade som du nämnde - vad var faktorn som orsakade psd? Anledningen till dödsfallen? Vet du det?

En annan säkerhetsfråga - vad anser ni om mobilanvändande i närheten av bebisen?

Jag tror inte att mobilens strålning är farlig. Om man har svårt att dela sin uppmärksamhet är det en annan sak; man missar tidiga signaler från hen och det kan säkert vara skadligt. Jag är mer mån om att stoppa bort mobilen när min 3-åring är i närheten faktiskt.
  • Carabellis kusp
    LisaKMB skrev 2016-03-28 08:31:05 följande:

Även jag har en Siri här hemma som blev storasyster till vår lille Ivar. Siri är ju så fint namn och vi är fortfarande väldigt nöjda efter 2,5 år! Hade till och med svårt med andra flicknamn denna gång då vi redan hade använt det "finaste". Gångbart namn här uppenbarligen!

Jag tror att det är därför vi haft så svårt att bestämma oss för inget namn har känts så bra som storasysters, men jag tror att Siri blir bra. Än känns det inte som att hon heter det, men jag försöker använda det ofta så att vi ska vänja oss.
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-28 10:53:48 följande:

Carabellis: vill du skriva vad storasyster heter? Förstår om du inte vill, är bara nyfiken på vad som passar ihop med Siri

Jag inboxar, för det är så ovanligt...!
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-28 11:44:43 följande:

I eftermiddag kommer mannen, STORASYSTER o min mamma. Hon ska hjälpa mig att ta bröstmjölksprov o så ska jag göra allt klart för bröstmjölksdonation. Vi ska åka hem idag. Kan tänka mig ni som har patienthotell har det bekvämare. Jag har dubbelrum (ingen sängkamrat som tur är) hård o liten säng. Maten är väl sådär o ingen frukt alls! Det var guldvärd att jag hade med måltidsbars o nyponsoppa, det drack/åt jag inatt! Bad om att få prata med barnmorskan som förlöste mig o fick prata ut om vad som hände.

Nu inväntar jag er som är kvar!!:)

Vad spännande! Det är ju så häftigt att samla hela familjen för första gången.

Känns det lite bättre nu när du fått prata igenom allt? Klokt av dig att ta tag i det jobbiga innan du åker hem, så att man inte har massa gnagande frågor.

Patienthotell är grymt! Dock måste man ha eget snacks på Danderyd. Men mycket bra frukostbuffé; katrinplommon, linfrön och a-fil. Och frukt i mängder!

Skönt att du får åka hem snart.
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-28 15:57:17 följande:

Jaha, +8... Och alla ringer... Dessutom har maken nån sorts übertrötthetsrekord idag av sin förkylning. Jag tar dock vara på sista dagen med fint väder och har varit i parken med ungarna, städat lite hemma, varit ute med barnen när de cyklat, fixat vårfint i trädgården och så där. Snart ska jag följa med barnen ut igen då de vill spela tennis.. Magen och ryggen värker, men nån bebis blir det nog inte idag heller... UL och MVC imorgon, ska bli spännande! Önskar dock att mina fötter inte var så svullna - gör så ont trots stödstrumpor. Lite läskigt att det kom så fort och plötsligt, ska be dem kolla på det imorgon... Kram på er!

Avundas dig inte! Men med dina förberedelser idag borde bebisen förstå att det är läge att komma...! Och makens borde väl vara frisk snart

Hoppas det är ok med din svullnad! Men det är ju vanligt att man samlar vätska utan att det är preeklampsi.

Måste skryta lite om min amning; ammade ute idag under en poncho, inte illa med en 16-dagarsbebis va?
  • Carabellis kusp
    NellieMeja skrev 2016-03-28 17:53:59 följande:

Nelia är mitt favoritnamn. Hoppas på å kunna övertala honom. Min äldsta dotter är med mig i detta. Hihi

Vad fint! Vad tycker om han då?
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-28 18:01:07 följande:

Verkligen inte dåligt, amningsproffs där!!

Har ju haft bra coach --> Elenic
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-28 18:42:45 följande:

Superfint! Väldigt likt min dotter Celia. :)

Är det någon särskild bakgrund till hennes vackra namn?
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-28 21:29:36 följande:

Dubbel bakgrund faktiskt. Först ville jag ha ett Shakespearenamn då jag ju är en teater/scenkonstnörd. Sen är vårt släktnamn på flickor på pappas sida Cecilia (vilket jag heter) men min pappas mormor kallades just Celia som smeknamn. :) Så valet blev rätt enkelt.

Det var ju onekligen två goda ting som kunde kombineras! Många Shakespearenamn är ju ganska tunga, men Celia är så fint, ovanligt och ändå mycket gångbart. I like! Blir det Shakespeare för bebisen också? Eller Ibsen?
Svar på tråden Marsbebis 2016