Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Marsbebis 2016

Frida Li skrev 2016-03-26 13:38:22 följande:

Idag känns det verkligen som om jag har ett bowlingklot uppkört i snippan! Kan ju knappt gå o vaggade mer än vanligt i affären! Träffade såklart två bekanta, det e så jobbigt att höra "men är du gravid än!" :( Jag ska tänka mig för sen, o aldrig säga så till någon!

Ja, fy vad trött man blir! Sedan började folk fråga "men heter hon nånting då?". Som om man inte skulle berätta det genast...? Men visst jade du redan valt namn till din bebis? Smart drag!

Är kliet bättre idag?
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-26 11:00:14 följande:

Åh, tack för lite pepp - det behövdes idag! Börjar tycka att det är sjuuuukt tungt nu. Har supersvullna händer och fötter, nästan inga kläder som passar, trött som tusan och känner mig tung och on top - alla som frågar "ingen bebis än???". Nä, nu har jag fått nog av det här... (Och har svårt att jag kommer sakna bulan, min mage är som en spärrballong som står rakt ut och är SÅ ivägen. Men jag kan ju ha fel.. )

Det är helt ok att fräsa tillbaka tycker jag! Mitt standardsvar blev "jag lovar att berätta om bebisen kommer" med iskyla i rösten och helt utan att le.

Jag saknar inte magen alls. Den var ivägen och jag rev mig ofta på vassa hörn eftersom den inte i gick i min proprioception.

Hoppas påskmaten blir droppen för att starta förlossningen.
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-26 14:05:26 följande:

Ni har inget namn till dottern än?

Jo, nu heter hon Siri! Efter författaren, inte Strindbergs fru men det tog 10 dagar och då var det ett tjatande och frågande framför allt från familjerna. Tror faktiskt min pappa var värst, hehe
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-26 13:43:58 följande:

Glad påsk härifrån också!

Har just njutit av påsklunch med sill o lax o påskmust! Sa att vi kör påskmaten till lunch, för säkerhets skull skulle ju vara väldigt frustrerande om det skulle dra igång i em och jag skulle missa maten!!

Bf idag, inga som helst känningar dock. Max 14 dgr kvar nu jag är trött, men njuter faktiskt av sparkarna. Det är så mysigt.

Du är en klok kvinna! Bra att ha kolhydratladdat inte minst! Antar att påskmust är outstanding som sportdryck under förlossningen om det finns nån kvar.

På vilken dag i förhållande till BF startade din förra förlossning?
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-27 10:36:53 följande:

Carabellis kusp; vad kul att ni kommit fram till ett namn! Siri passar ju väldigt bra in på de "kriterier" ni hade, låter som en självständig och kvinnligt stark donna. Jättefint namn! Och häftigt att hon hade gått upp så mkt i vikt, mat har du gott om förstår jag!

Det som gjorde Siri som svårt till en början var att så många tänker på iphone-assistenten. Jag tänker att det knappast är för evigt; i nästa iphone kanske den heter Bengt-Göran liksom...

Mjölken rinner över alla breddar; längtar till tisdag när jag kan ringa och fråga om donation så jag kan bli av med lite. Hur går det för dig med amningen?
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-27 12:20:03 följande:

Överlevde gårdagens påskfirande med min sida av släkten, var faktiskt riktigt trevligt. Nu känner både jag, dottern och sambon att lillebror gärna får komma, allt är klart och vi längtar, bf+3 nu.

Carabellis, Siri är verkligen ett jätte fint namn! Bra val, även om jag röstade på Alva ;) hehe

Vi har fortfarande ingen aning om vilket namn det blir på lillebror här. Vi jag lagg ner diskussionen så länge.

Förstår att ni längtar! Så segt när man är på övertid. När föddes din flicka nu igen? Efter BF?

Siri känns bra. Det är min mans förslag och min mamma sa också det. Alva passar bra också, men det blir trista initialer som man kan bli retad för, vilket jag blev. Man kan ju iofs bli retad för alla namn...

Har ni några förslag till lillebror? Nästan allt passar ju med Alva. Inte Alvar kanske
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-27 13:58:21 följande:

11.45 kom Moa till världen! Det blev väldigt tufft, snack om både snitt o sugklocka men i sista sekund tryckte jag på o kämpade. Vi kom in kl 02 i natt. Kl 06, var jag öppen 10 cm så det tog tid. Stor bebis! 4 kg, 51 cm.

Väldigt lättad men oxå väldigt trött.

Stort grattis! Låter som att det var tuffa timmar om det tog sån tid från att du var fullt öppen. Njut av den lilla! Kram
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-27 16:27:46 följande:

Carabellis: Siri är ju helt klart världens finaste namn (jag är lite partisk eftersom jag har en Siri här hemma). För mig är det inte alls förknippat med iphone, har bara träffat på en enda människa som faktiskt använder Siri i telefonen och han var tysk!

Hoppas du har rätt! Dock stod jag i köket och pratade och plötsligt säger min mans telefon "ursäkta, jag förstår inte vad du säger" så jag hade uppenbarligen sagt Siri tillräckligt högt för att väcka den.

Är ni helt klara med namn till bebisen? Minns jag rätt att du pratade om Isak?
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-27 17:07:29 följande:

Hon föddes på bf+10 (startade på +9) så tyvärr är jag inställd på ca en vecka till, suck.

Haha, nej Alvar blir det inte :)

Jag vill Nils, sambon Douglas och dottern Theodor/Theo så ingen röd tråd överhuvudtaget :) men, men det löser sig alltid. Han får bli kallad lillebror till att börja med..

Det är väl bäst att ställa in sig på det så att man inte blir allt för rastlös. Dock säger ju statistiken att man föder barn nr 2 i snitt 5 dagar tidigare än barn nr 1. Jag födde en hel vecka tidigare med barn nr 2...!

Alla era förslag är fina namn som passar bra med Alva. Tycker kanske att Nils och Theodor är mer samma stil. För mig är Douglas anglosaxiskt, medan Alva känns väldigt svenskt, även om det fungerar bra på engelska.

Min man sa en bra sak om namn; att den som burit och fött barnet har en tyngre röst vid namnval, men han har veto. Nu blev det ju iofs hans förstahandsval...
Svar på tråden Marsbebis 2016