Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Marsbebis 2016

Madski skrev 2016-03-18 11:54:09 följande:

Magasin 9 i frihamnen, så inte långt från Östermalm ;)

Kul! Var det nåt att ha?
  • Carabellis kusp
    Santine skrev 2016-03-18 12:44:38 följande:

Hej igen! Fick min dotter den 12/3, hon valde att komma 2 veckor förtidigt, hennes syskon har alla kommit i vecka 39, så nu sitter jag här med världens lugnaste lilla tjej på 2700g :) Hoppas ni andra inte behöver vänta längre och för er som också redan fått, Stort grattis!

Stort grattis!
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-18 11:47:44 följande:

Föds inga barn på min front heller! Fick mycket mer förvärkar inatt än jag haft innan och lite mer blod. Ringde förlossningen idag, bm där var bra att prata med, ställde många frågor och viftade inte bara bort det. Men hon trodde på slempropp snarare än teckningsblödning (som MVC trodde) eftersom jag inte har klarröd blödning utan mer blodblandat slem/rosa med röda strimmor... Tycker inte det ser likadant ut jämt så svårt att förklara. Hur såg era blödningar ut carabellis och mialinden?

Samma som du beskriver! Aha, så det var slemproppen alltså...! Trodde den skulle vara mer som gelé.
  • Carabellis kusp
    hannis12345 skrev 2016-03-18 18:23:57 följande:

Här är lilla prinsessan 9 dagar idag! Känner mig trött men sååååå lycklig!!!

Hon sover vääääldigt mkt och mellan det så äter hon.

Försöker ta mig ut varge dag på en promenad. Men tycker det är jobbigt när hon börjar skrika o hon är ute. Inte alltid det finns ett amningsvänligt café etc i närheten.

Någon annan som känner så?

Jag bor på Östermalm o är det ngn som vill ta en promenad runt Djurgården etc någon dag så säg till ;)

Vad fint att höra! Håller med om att det är jobbigt med skrik, menar du testat amningsrummet i fältan? Jag har inte kollat än, men det är ju nytt, så jag har höga förväntningar!

Jag går gärna på en promenad nån dag, känner också ett behov av att komma ut varje dag. Dock går jag inte så fort ännu, för jag vill att bäckenbotten ska få vila lite först Så att gå hela vägen runt Blockhusudden vill jag vänta lite med, men korta vändan runt kanalen kanske...!
  • Carabellis kusp
    Santine skrev 2016-03-18 22:00:56 följande:

[quote=76452552][quote-nick]Smilla80 skrev 2016-03-18 13:01:39 följande:[/quote-nick]Stort grattis Santine! Gick fl bra? Blev det en liten... Minelle nu då? Om jag inte minns helt fel...? :)[/

Vattenavgång utan värkar i fredags, kom in dagen efter på uppföljning och mina värkar varierade allt från 2min -30min mellan värkarna! Dem var intensiva men långdragna, så när jag berättade att jag kan tänka mig att bli igångsatt redan då för med sonen hände samma sak och då fick jag vänta i 4dygn innan han kom utan att bli igångsatt! Dem ansåg att vi gör en ingångsättning, jag kontrollerade min andning och allt gick lugnt till, 3h senare kom hon! Hon var inte så stor, huvudomfång på 32cm så sprack inget eller fick ngn bristning! Däremot fick jag veta att vi som inte ammar får ingen tablett längre för att stoppa mjölkproduktionen så har fått både mjölkstockning och feber så idag beslöt jag mig för att skita i deras pissråd och så ammar jag ut brösten och låter henne snutta på dem och ger flaskan efteråt som jag alltid gjort så har säkert mjölken försvunnit inom en veckas tid men då slipper jag detta elände iaf!

Men usch vad elakt att ni inte får pravidel! Varför inte?

Skönt att allt gick bra i övrigt!
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-19 14:36:32 följande:

Jag sminkar mig varje dag, men idag tog det ända till klockan 13 innan jag gjorde vid mig!:) Fd frisör o jobbat inom makeup innan jag skolade om mig till förskollärare/lärare. Var så trött på kvälls o helgjobb! Men det hade varit skönt om man kunde känna sig "vacker utan spackel ":)

Jag brukar alltid känna mig vacker utan spackel tills jag lagt spacklet och inser att det faktiskt är snyggare... Äger förvisso bara 4 saker; mascara, rouge, foundation och en ögonskugga.

Vilket spännande karriärbyte, förstår också att du inte vill jobba på obekväm arbetstid, tänkte själv i de banorna när jag valde att bli tandläkare.
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-19 15:45:01 följande:

Nu har vår efterlängtade tredje lilla goding kommit till världen! De stolta storebröderna har fått en lillasyster. En punktlig dam som föddes på självaste BF-dagen! Kom in till förlossningen vid kl. 22 igår kväll, vid koll kl. 22:30 var jag öppen 4 cm - och drygt 2 timmar senare var hon ute. Allt har gått bra och vi är SÅ lyckliga! Lycka till nu alla ni andra som det snart är dags för!! Kram

Grattis till dottern! Då var det alltså en teckenblödning du fick...! Ganska likartat förlopp för oss båda! Kram på dig!
  • Carabellis kusp
    AKF skrev 2016-03-20 10:22:46 följande:

Vad är era bästa tips för att komma i form efter graviditeten? Jag brukar träna på Friskis men har ett fryst kort pga komplikationer nu under grav och innan det var formen rätt kass - så det känns som en uppförsbacke nu. Har pendlat i vikt hela livet men nu när jag passerat 35 och närmar mig 40 orkar jag inte med det längre, jag vill hitta formen och hålla den, må bra och orka mer. Tacksam för pepp!

Just vikten har för min del justerat sig av amning förra gången; gick ner allt på 9 dagar. Nu en vecka efter förlossningen har jag 5 kg kvar, men det kommer säkert lossna. Förra gången gick jag på mamma boot camp enligt Olga rönnbergs koncept med hård gympa utomhus, mycket effektivt. Haken var att alla andra där var supersmala vackra blonda kvinnor från östermalm, så jag kände mig som en outsider. Nu har jag istället tänkt tests Lofsans mammaträning enligt hennes bok i kombination med riktigt långa barnvagnspromenader. Hoppas det räcker! Hur ska du göra?
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-20 11:43:13 följande:

Det verkar som alla här inne har haft snabba förlossningar? Låter ju helt underbart!:)

Håller delvis med. Att öppna sig 6 cm på 2,5 h gjorde i mitt fall mycket ondare än att tuffa på med 1 cm i timmen under längre tid. Jag blev mer smärtpåverkad den här gången faktiskt och skrek lite vissa värkar
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-20 12:55:31 följande:

Skriver under på det.. Min andra förlossning som gick fort upplevde jag som mycket mer smärtsam under öppningsskedet (utdrivningen var dock betydligt enklare..). Tror att det är för att kroppen inte hinner med att producera endorfiner i samma takt som skulle behövas när det går så fort. Däremot var man ju piggare och fräschare efteråt och inte alls lika slutkörd.

Själv hoppas jag på en "lagom" förlossning denna gång, typ 4-5 timmar eller så. :)

Jag har hört det där med utdrivningsskedet; att första barnet banar är för sina syskon. Synd att min bebis jade den dåliga smaken att ligga i vidöppen hjässbjudning bara, så att det blev en svårare krystning istället... Kanske får satsa på en trea om 8 år eller så...

En fråga ang amning, eftersom jag vet att du är pro. Jag har små små sårskorpor, visst försvinner de troligen av sig själva? Eller är det alltid ett tecken på felaktigt sugande?
Svar på tråden Marsbebis 2016