Marsbebis 2016
Magasin 9 i frihamnen, så inte långt från Östermalm ;)
Magasin 9 i frihamnen, så inte långt från Östermalm ;)
Hej igen! Fick min dotter den 12/3, hon valde att komma 2 veckor förtidigt, hennes syskon har alla kommit i vecka 39, så nu sitter jag här med världens lugnaste lilla tjej på 2700g :) Hoppas ni andra inte behöver vänta längre och för er som också redan fått, Stort grattis!
Föds inga barn på min front heller! Fick mycket mer förvärkar inatt än jag haft innan och lite mer blod. Ringde förlossningen idag, bm där var bra att prata med, ställde många frågor och viftade inte bara bort det. Men hon trodde på slempropp snarare än teckningsblödning (som MVC trodde) eftersom jag inte har klarröd blödning utan mer blodblandat slem/rosa med röda strimmor... Tycker inte det ser likadant ut jämt så svårt att förklara. Hur såg era blödningar ut carabellis och mialinden?
Här är lilla prinsessan 9 dagar idag! Känner mig trött men sååååå lycklig!!!
Hon sover vääääldigt mkt och mellan det så äter hon.
Försöker ta mig ut varge dag på en promenad. Men tycker det är jobbigt när hon börjar skrika o hon är ute. Inte alltid det finns ett amningsvänligt café etc i närheten.
Någon annan som känner så?
Jag bor på Östermalm o är det ngn som vill ta en promenad runt Djurgården etc någon dag så säg till ;)
[quote=76452552][quote-nick]Smilla80 skrev 2016-03-18 13:01:39 följande:[/quote-nick]Stort grattis Santine! Gick fl bra? Blev det en liten... Minelle nu då? Om jag inte minns helt fel...? :)[/
Vattenavgång utan värkar i fredags, kom in dagen efter på uppföljning och mina värkar varierade allt från 2min -30min mellan värkarna! Dem var intensiva men långdragna, så när jag berättade att jag kan tänka mig att bli igångsatt redan då för med sonen hände samma sak och då fick jag vänta i 4dygn innan han kom utan att bli igångsatt! Dem ansåg att vi gör en ingångsättning, jag kontrollerade min andning och allt gick lugnt till, 3h senare kom hon! Hon var inte så stor, huvudomfång på 32cm så sprack inget eller fick ngn bristning! Däremot fick jag veta att vi som inte ammar får ingen tablett längre för att stoppa mjölkproduktionen så har fått både mjölkstockning och feber så idag beslöt jag mig för att skita i deras pissråd och så ammar jag ut brösten och låter henne snutta på dem och ger flaskan efteråt som jag alltid gjort så har säkert mjölken försvunnit inom en veckas tid men då slipper jag detta elände iaf!
Jag sminkar mig varje dag, men idag tog det ända till klockan 13 innan jag gjorde vid mig!:) Fd frisör o jobbat inom makeup innan jag skolade om mig till förskollärare/lärare. Var så trött på kvälls o helgjobb! Men det hade varit skönt om man kunde känna sig "vacker utan spackel ":)
Nu har vår efterlängtade tredje lilla goding kommit till världen! De stolta storebröderna har fått en lillasyster. En punktlig dam som föddes på självaste BF-dagen! Kom in till förlossningen vid kl. 22 igår kväll, vid koll kl. 22:30 var jag öppen 4 cm - och drygt 2 timmar senare var hon ute. Allt har gått bra och vi är SÅ lyckliga! Lycka till nu alla ni andra som det snart är dags för!! Kram
Vad är era bästa tips för att komma i form efter graviditeten? Jag brukar träna på Friskis men har ett fryst kort pga komplikationer nu under grav och innan det var formen rätt kass - så det känns som en uppförsbacke nu. Har pendlat i vikt hela livet men nu när jag passerat 35 och närmar mig 40 orkar jag inte med det längre, jag vill hitta formen och hålla den, må bra och orka mer. Tacksam för pepp!
Det verkar som alla här inne har haft snabba förlossningar? Låter ju helt underbart!:)
Skriver under på det.. Min andra förlossning som gick fort upplevde jag som mycket mer smärtsam under öppningsskedet (utdrivningen var dock betydligt enklare..). Tror att det är för att kroppen inte hinner med att producera endorfiner i samma takt som skulle behövas när det går så fort. Däremot var man ju piggare och fräschare efteråt och inte alls lika slutkörd.
Själv hoppas jag på en "lagom" förlossning denna gång, typ 4-5 timmar eller så. :)