Marsbebis 2016
Första förlossningen startade med vattenavgång 02, värkar från 04 och dottern född 14. Var dock helt öppen 10, men fick en lång paus innan utdrivningsskedet startade (var helt slut efter att inte sovit alls natten innan). Andra förlossningen startade med värkar och kraftig blödning, varför vi åkte in direkt (var på sjukhuset 15 min efter första värken). Då var jag redan öppen 7 cm och sonen är född mindre än 2 timmar efter första känning... Denna gång tror jag på en förlossning mellan 2 och 4 timmar om allt startar naturligt, men man vet ju aldrig - kan gå snabbare och även ta mycket längre tid....
H
Efter besök hos barnmorskan igår känns det allt närmare med förlossningen trots att jag bara är i v 36. Vi pratade en del om hur fort det kan gång andra gången och eftersom jag födde med ett snabbt förlopp med första barnet så föreslog hon att vi skulle överväga ambulans för att hinna fram om allt börjar i rusningstid... Kan inte riktigt föreställa mig det. Tyckte att det räckte med det snabba förlopp som var sist. Bäst att börja packa BB-väskan snart känns det som, även om jag tror att jag kommer gå 40 fulla veckor som förra gången och det säkert är lång tid kvar än.
Ni som redan har flera förlossningar bakom er, hur mkt fortare var andra i förhållande till första?