• Elenic

Marsbebis 2016

Bra där med utflykterna!

Och haha, näe, köpa nytt efter bf känns väl sådär... Shit vad jag längtar efter mina vanliga kläder nu!!

Carabellis kusp skrev 2016-03-06 17:09:39 följande:

Här klämde vi in nåde skansen och fika på söder för att få tiden att gå bävar inför veckan dock!

Jag har typ ett par strumpbyxor kvar, alla leggings och jeans är hopplösa... Men man köper liksom inte nytt efter BF.

• Elenic

Hahaha, näe knappast... Packade faktiskt först mina jeans (i samma storlek faktiskt) i BB-väskan men bytte sen snabbt till mjukisbyxor....

Carabellis kusp skrev 2016-03-06 18:48:11 följande:

Samma här! Men inser att det inte är säkert att mina Levis i stl 29/32 passar direkt efter hemkomst från bb

• Elenic

Svea tycker jag är coolt!

Madski skrev 2016-03-06 18:39:58 följande:

Tvärtom här, riktigt svårt med killnamn.. Alice är jättefint och absolut inte tråkigt!! Astrid, ilse och Svea finns på min lista över tjejnamn.,

• Elenic

Alice är fint!

Smilla80 skrev 2016-03-06 18:01:59 följande:

Funderar på namn igen! :) pojknamn är lättare men flicknamn... Vad tycker ni om namnet Alice om det blir en flicka? Är det för tråkigt i och med att det är så vanligt?

• Elenic
    Frida Li skrev 2016-03-07 15:45:29 följande:

Varit hos bm idag. Bebisen ruckbar/fixerad! V 36+5. Hoppas det sker snart!

Härligt! Min var ju också fixerad på precis samma dag! Var väldigt förvånad då jag inte trodde att de fixerade sig när man väntade tredje barnet. Blev riktigt glad först och tänkte att nu så är det nog snart dags! Sen gick jag tillbaka i mina dagböcker och såg att båda mina andra hade fixerat sig i vecka 36 och de föddes ju två veckor efter bf... Hu!
  • Elenic
    Madski skrev 2016-03-07 17:24:03 följande:
    Konstigt nig kände jag mig inte så naken och utelämnad.. Hade minst sagt lite ångest innan, men bestämde mig för att inte bry mig..

Kollade på några skiphop, men gillade dom inte.. Lutar åt bugaboos egna svarta som är röd inuti, en massa fack, ganska långsmal och platt, känns neutral för sambon också.. Vilken har ni köpt?
    Har faktiskt köpt en Skiphop (i lördags), hade en förra gången och tyckte att den var helt ok. Tittade också på Bugaboos och tyckte den verkade vettig, men maken föredrog Skiphops så han fick bestämma. Känner jag mig själv rätt kommer jag mest slänga ner blöjor och tvättlappar i min vanliga väska så jag kommer nog inte använda skötväskan så mycket...
  • Elenic

Apropå mat/snacks i BB-väskan... Jag tror ju inte att vi får så lång förlossning så jag har inte tänkt ha med mig någon energi till själva förlossningen. Däremot efteråt kan man ju bli VRÅLhungrig, och då funkar iaf jag så att jag vill ha mat och inte bars eller nåt sött. (Äter väldigt lite socker öht.) Om bebisen kommer på dum tid så att det inte blir mat på ett tag kommer jag nog sonika att skicka ut mannen att köpa med sig take-out från nåt ställe och ta med till BB. Förra gången ringde vi faktiskt pizzaexpress som kom och levererade till patienthotellet - guld värt! Gången innan var jag bara jättejättejättetörstig och märkligt nog sugen på socker, så då skickade jag mannen att åka till närmsta mack och köpa 4 svartvinbärsMer. ;) Allra, allra helst skulle jag som det känns nu vilja ha en fet baguette med brie och salami och paprika efter förlossningen men det kanske är lite knepigt att ha färdigpackat i väskan. ;)

• Elenic
    Madski skrev 2016-03-07 16:36:34 följande:
    Japp, allt.. Ja, skönt var det inte, men inte så illa som jag hade föreställt mig och kände att jag behövde uppleva lite smärta innan fl, haha., men jag skulle nog säga att det bara var lite värre än att vaxa bikinilinjen., och nu j efterhand helt klart värt det!! Har lixom varit ett väldans meck att fixa själv senaste tiden utan att riskera att slå ihjäl mig i duschen, haha.,
    Heh, vill inte ens tänka på min muff-frisyr - den måste se väldigt rolig ut då jag både trimmat och rakat bikinilinje utan att se jota. ;) Jag brukar alltid vara ganska välansad och tänker också att om det blir stygn så är det nog rätt nice att inte vara så hårig. Förr i tiden så rakades ju alla som kom in på förlossningen men då hade jag nog hellre vaxat innan hos någon som jobbar med det än att bli rakad under förlossningen av någon stackars undersköterska...
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-03-07 17:58:53 följande:
    Precis, det var mat efteråt som jag fiskade efter. Jag spydde konstant hela förlossningen, så att äta gick inte och jag var kraftigt dehydrerad efteråt. Pizza får det bli! Men allra helst ost och vin såklart! Vill ju helst inte att soc kommer och knackar på, haha...! Man får se till att utnyttja sin man, helt klart.
    Hahaha, jag sa faktiskt först till maken att han skulle ha med sig ost och bubbel till BB men sen läste jag på deras hemsida att alkohol är förbjudet på hela sjukhuset... XD
  • Elenic
    Madski skrev 2016-03-07 18:15:00 följande:
    Haha, ja, det är inte lätt alla gånger.. Usch, det här med stygn etc. Har jag inte ens tänkt på, Gaaah! Tror jag fick tre eller fyra sist!? Måste kolla med bm, minnet sviktar lite.. Ja, att bli rakad på fl när man har värker känns kanske sådär :)
    Jag slapp stygn sist men vid första fick jag också 3-4 stycken och minns att det kliades och stacks nåt förfärligt när det växte ut hår mellan dem.. Huvva!
Svar på tråden Marsbebis 2016