Carabellis kusp skrev 2016-02-24 18:59:17 följande:
Reflexen skrev 2016-02-24 17:59:39 följande:
Åh, Elenic! Vilka sköna kommentarer du fått!
Här får jag bara höra tvärtomkommentarer. En kvinna på jobbet sa i morse: "Säker på att det bara är en?" Alla blir förvånade över att jag har en månad kvar, för att de tycker jag är så stor!
Och det är jag ju, men lite tråkigt är det att bara få höra "stor" och inte "fin"!
Fast jag tycker nog att jag är ganska fin, helt själviskt!
Jag tycker att det är så beklagligt att folk är så snabba att kommentera på ett tråkigt sätt. Har man inget snällt att säga kan man vara tyst liksom! Vad hände med den gamla dygden?
Jag å min sida får minst lika mycket feed back om hur liten magen är och ojojoj är det bara tio dagar kvar? Egentligen ingen fara, men eftersom jag haft så mycket extrakrångel med bebisen och känner mig allmänt illa till mods i graviditeten, så blir även de kommentarerna jobbiga att bära. Varenda patient, manlig som kvinnlig, vill diskutera min kropp istället för sin tandstatus.
wtf, tro inte att preggot inte ser att du slarvat med tandtråden!
Men snart är det klart...! Då börjar kommentarerna om hur mycket man har kvar att gå ner, status på snippan etc
Eller hur, precis så tänker jag också - har du inget snällt att säga så knip!
Och håller med, kommentarer åt alla håll är jobbiga. Och ännu värre efteråt som du säger, när alla tycker sig ha rätt att fråga de allra mest privata frågor och dessutom förväntar sig svar. (!)