Marsbebis 2016
Ja, verkligen! Det blir ett fint minne för hela familjen. Hur gamla är dina barn? Min dotter är 5 år.
Ja, verkligen! Det blir ett fint minne för hela familjen. Hur gamla är dina barn? Min dotter är 5 år.
RUL gick bra idag!! Bm såg och kunde mäta allt hon ville. Jag är så glad och lättad! Är på 19+3 enl tidiga dateringen, hon fick det till 19+5, men ändrade inte bf pga att det är inom felmarginalen. Så en påskbäbis it is! Hon sa inget om kön, verkade inte kolla de regionerna heller.
Jag ska tillbaka i v32 för att kolla moderkakan, det var lite svårt att se om den låg för öppningen eller inte. Är det nån mer som ska kolla moderkakan igen?
Hej alla! Oj vad ni har skrivit tjejer, har inte varit inne på en vecka nu när vi varit på semester och hade 73 olästa inlägg! Det var många intressanta ämnen ni "avhandlat", ska bli kul att läsa ikapp!
Skulle vilja ge lite mer respons men tar det senare när jag hinner - men vill iaf gratta till alla lyckade RUL på sistone - så härligt!! Hoppas ni kan slappna av lite mer nu! :)
Idag är det ÄNTLIGEN dags för vårt RUL (v 20+3), snälla håll tummar för att allt ser bra ut!! Ska också berätta på jobbet idag tänkte jag... För nu går magen inte dölja längre! Känner mig lite nervös inför alltihop.... Kram!
Man kan aldrig veta! På sonen, en dag innan bf datum gick vattnet och värkarna igång, dock dröjde det 4 dagar innan han var ute helt och för att KSS i Skövde inte ville göra en igångsättning heller, då dem tyckte att jag såg "fräsch och pigg ut" fast 0 intag av mat, 0 toabesök och 0 sömn på 3 dagar! Fick i mig vätska iaf!! Grät och ville dö i slutet.. Men som sagt så såg jag ju så fräsch och pigg ut!!! När jag väl kom in var jag så slut att jag bad om epidural och allt dem kunde hitta så jag iaf kunde få sova igenom värkarna.. Med dottern fick jag värkar 4dagar innan bf och när vi ringde in bad dem mig att komma in direkt, tur var det, när vi kom innanför dörren gick vattnet och hon kom typ lika fort! Denna gången sa dem att det kan gå ännu fortare för min del!
AKf och reflexen: grattis till bra rul!
Här tänker vi på namn för fullt eftersom vår minsting redan "döpt" bebisen o kallar honom för ett namn vi inte gillar. Så vi vill bestämma snart så vi kan plantera det hos vår 2-åring innan han helt snöat in på "sitt" namn på bebisen. Men killnamn är svårast....
Var hos bm igår o hörde hjärtljud för första ggn
Känner doc
Ja, himla märklig kommentar Santine - att man ser pigg och fräsch ut liksom... Jag är rätt bra på att hantera smärta och har bra koll på andning och avslappning, så när jag kom in på min första förlossning så ville de först skicka hem mig för att de sa att ?det kan inte ha börjat än? (startade med vattenavgång). Jag stod på mig och bad om att få vara kvar och började med att gå och ta en dusch (då jag var rätt äcklig av fostervattnet..). Efter ett tag kände jag att jag inte kunde hantera smärtan bra längre och ringde och bad om smärtlindring. Väl tillbaka i rummet så kom uskan med två alvedon. (!) Jag tog dem med bad dem samtidigt kolla hur öppen jag var, för det gjorde VERKLIGEN ont. BM konstaterade då att ?OJ, du är ju öppen 7 cm!? och att ?det är ovanligt att man är så lugn och opåverkad då så vi trodde inte det?. Hurra liksom, ni kan väl tro mig när jag säger att jag har ONT och inte gå på om jag är halvt hysterisk och skriker liksom. ;)
Lycka!! <3 RUL gick fint och liten ser ut att må bra! Livlig (ville göra kullerbytta) och söt, men ville gärna hålla händerna framför ansiktet - blyger?! Har moderkaka i framvägg, men jag känner ändå buffar och rörelser flera ggr om dagen. Just nu i skrivande stund känner jag av lilla pyret, hihi! BM såg att det stod lite urin i njurbäckenet på bebis, men att det var på en "ofarlig" nivå där det inte behövdes följas upp. Någon mer som varit med om detta? Det var samma BM som vi haft vid RUL med våra söner också och träffat på BB, lite kul! Hon är så mysig! BF kvarstår, så är idag i v 20+4. TACK för era lyckönskningar inför RUL! :)
Har även berättat på jobbet igår, och idag för kollegor jag har i ett annat uppdrag, åh så skönt att det är gjort!!
Kul att ni diskuterar namn, det älskar jag! Vilket fint namn din dotter ska få Santine! Någon mer som bestämt namn? (har bara läst ikapp lite snabbt så förlåt om jag missat det). Ni som funderar på flicknamn - vad tycker ni om Edda, Disa, Erna, Idun och Minea? Gillar de namnen... Carabellis kusp, åh så nyfiken jag blir på din tjejs namn! Så coolt att du tänker på vad det signalerar. Tycker exvis Hedda, Edda, Embla, Noomi, Malva och Rut är sådana slags namn du efterfrågar, men kanske inte alls stämmer ihop med storasysters namn eller din smak. Vad för slags namn tycker du signalerar självständighet? :) *nyfiken*
Santine, om det inte känns obekvämt för dig, får jag fråga vad det var för slags infektion du/fostret fick då det inte gick vägen? Som sagt, svara bara om det känns bra för dig, jag vill absolut inte vara okänslig!!
Är så sjukt nojjig över Listeria/toxoplasmos nu när vi varit utomlands. Tänk om deras mjölkprodukter inte var pastöriserade?! Kan ha fått i mig nåt, var så knepigt med buffé o veta vad man kunde ta och inte ta... Så svårt att tänka på allt!! Känt mig lite febrig på sistone och tänker oroligt att jag bergis fått Listeria... Kan man kräva att få ta ett blodprov och kolla upp det tror ni?! Gå med denna oro resten av graviditeten är ju fruktansvärt... Ibland ger det ju inga symtom, men om man bär på smittan så blir barnet ju smittat o skadas utan att man vet om det... Gulp!!
Haha, tänk vad olika det kan va! Får se om det är en lugn bebis ni får sedan också, när hon är här! :) Vi kanske får en riktig vildbase! ;-P
Åh vad fint det var att stava Mineah med h på slutet! Gillar inte heller för vanliga trendnamn. minelle kommer vara unikt! Hihi, det är ju så, alla barn passar inte i alla namn hur gulliga de än är. Förstår att ni vill ha ett namn som passar i båda kulturer!
Tack för att du orkade dela med dig. Usch så fruktansvärt det du behövt gå igenom, känner verkligen med dig.
Och att du själv blev så dålig också, måste ha varit jättetufft för er. Skönt att du mår bra igen och även liten i magen! :) Tack för lugnande ord om Listeria, jag är säkert bara förkyld men hade redan börjat oroa mig för Listeria och blev så rädd när jag sedan fick feber. Ska nog ringa bm nån dag! Kram
AAAAAAaaaaaajjjjjjj! Föll i trappan igår när jag bar ner tvätt och slog mig riktigt illa över rygg och bäcken. Är helt blå och svullen över ryggslutet idag. :( Som om man inte hade tillräckligt ont där redan liksom. Tack och lov slog jag inte i magen, så jag behöver inte oroa mig över liten iaf.
Grattis till lyckat UL Smilla80! Så härligt!
Och jobbigt för alla som behöver börja fylla på med järn. Jag ska ju också göra det men har ärligt talat inte pallrat mig till apoteket ännu. Väldigt mycket pga att jag vet hur paj min mage kommer bli av tabletterna. Suck.
Vilka fina namn ni funderar över förresten! Gillar också starka tjejnamn och tycker att Hedda, Nora, Noomi kvalar bra in på den listan. Tyvärr passar de inte ihop med de namn som mina två andra har. Jag har ju ganska "hårda" krav på barnnamnen: Ska INTE vara modenamn, ska inte vara "för svenska" utan funka fint på internationella språk (främst engelska, spanska och franska) och dessutom lite ovanliga. Jag gillar också mjuka namn utan för mycket hårda konsonanter. (Så våra släktnamn Gertrud, Carl-Gustav, Hjalmar, Arnold, Isa, Kristina, Lars, Ingegerd, Allan, Gunnar, Inger, Wilhelm går bort tyvärr..) Så det är lite av en utmaning att hitta (och sedan hålla fingers crossed att inte massa andra börjar gilla namnet, lite som det blev med sonen som fick ett ovanligt namn som sen massor av killar åren efter fick heta. ;) ) Vi får fnula vidare!
Idag ska jag och maken till Yasuragi och njuta ett dygn, ska bli underbart! En överraskning som jag fick i måndags då vi firade 2-årig förlovningsdag. Härligt!