• Santine

Marsbebis 2016

Frida Li skrev 2015-11-01 13:06:24 följande:

Vi vet nu att vi väntar en lillasyster! Allt såg bra ut o nu känns det mer verkligt. Innan var det en HEN nu är det en HON. Nu kommer vi ha två flickor o i o med det behövs det inte uppdateras så mycket på klädfronten. Hade känningar på att det skulle vara en pojke, mår helt annorlunda men jag tror att det är så från graviditet till graviditet. Det tog en dag att ställa om sig att det faktiskt var en flicka i magen istället. Storasyster överlycklig! Tecknade gravidförsäkring Stor/extra idag, det hade vi på storasyster oxå o hon föddes lite tidigare så det känns tryggt att vara fullt försäkrad denna gång oxå ifall lillasyster oxå kommer för tidigt.

Roligt nu att börja titta på bebisgrejer :)

Haha hade också trott på en pojke i min mage, men känns jättekul med ännu en till liten tjej! E så nyfiken hur denna tjej kommer att se ut då vår första flicka e en liten kopia av sin pappa! :)
  • Santine
    Reflexen skrev 2015-11-01 14:07:34 följande:

Så skönt med bra ul!

Visst är det påfrestande att inte känna av dem så där regelbundet som man önskar! Även här går det långt mellan gångerna, så jag hoppas allt står rätt till.

Ja det e så konstigt.. Hade ju trott att dem skulle säga som vid alla andra ul man gjort att barnet lever pga hjärtrytmen MEN att det verkar finnas en avvikelse på något annat! Men nej inget sånt! Allt såg jättebra ut och har inget att antyda! E 30 år och enligt bm så e man ung och har inget att oroa sig över, fast ändå, graviditeterna blir ju bara jobbigare och det blir svårare att bli gravid än som när man var 22!
  • Santine
    Frida Li skrev 2015-11-01 21:50:40 följande:

Vår dotter har oxå varit väldigt lik pappa:) nu vet jag inte vem hon är lik:) lillasyster hade inte samma panna nu på ul bilden så hon blur kanske lik mig?:)

Allt vi kunnat "se" är att bägge barnen haft samma mun på sina ul haha.. Dvs bägge barnen ärver sin pappas mun iaf!
  • Santine
    Madski skrev 2015-11-02 17:30:46 följande:
    Jag tänkte inte ens på likheter, gissar på Astt jag inte skulle kunna tyda så mycket., måste nog ta och jämföra ikväll bara för att ;)

Skönt att ultraljuden jag gått bra för alla *peppar,peppar*

Santine, har du lyckats släppa oron lite?
    Haha gör det, man vet aldrig vissa likheter kanske man kan se ändå! :)
    Ja otroligt skönt att alla vi som skriver iaf till varandra har haft lyckade rul..
    Men min oro e precis som innan.. 
    hade jag inte gått och fått ett sånt sent mf hade jag aldrig ens tänkt på dessa saker innan och nu när man bär på ett barn som man inte ens kan känna av gör saken ännu mer fundersam. usch, nu förstår jag verkligen vad så många andra mammor kan känna sig som genomgått sena mf och hög oro efteråt.
    Jag har ju dessvärre haft problem nu dem senaste två gångarna att ens kunna bli gravid så nu efter detta mf tänkte jag inte ett dugg på att skaffa ett till men inte heller att skydda mig då jag som sagt haft svårt att ens bli gravid överhuvudtaget, och efter första samlaget på flera månader så resulterar det i denna gravidteten. Minst sagt konstigt, Men e iaf lika glad att jag får chansen att bli förälder även för denna lilla plutt :)
  • Santine

Ja vad e vi för ett gäng kvinnor egentligen som går och oroar oss så?! Men samtidigt, e det så konstigt när vi alla har våra hjärnspöken?

Kramar till er alla och hoppas allt går bra ända fram tills barnets 1års dag hehe..

(Min oro brukar alltid komma efter graviditet, e så rädd för plötslig spädbarns död)

Åh nu önskar jag verkligen att den lilla börjar puffa så även jag vet att ja men hallå det e faktiskt någon därinne som mår bra!

Förresten e det mer än jag som redan har ett tilltalsnamn på barnet? Haha..

• Santine
    aztec skrev 2015-11-02 20:57:35 följande:

Är också mer orolig för tiden efter ;) med plötslig spädbarnsdöd osv. Min styvmor förlorade sitt första barn vid 6månader och det var ju något vi pratade om när vi var små, så sitter nog kvar sedan dess.

Åh fy! :( Vi får hoppas att vi inte oroar sig lika mkt denna gång! Kommer ju få magsår av all oro man lyckats bygga upp!!
  • Santine
    Carabellis kusp skrev 2015-11-02 21:33:03 följande:

Nej, vad ska bebisen heta? Har total brist på förslag på flicknamn.

Minelle ska hon få heta :)
  • Santine
    Reflexen skrev 2015-11-02 23:47:56 följande:

Skönt, AKF! Grattis!

Fint namn, Santine!

Tack :)
    Carabellis kusp skrev 2015-11-03 05:32:05 följande:
    Det är sött! Känner en liten flicka som heter det.

Jag har kört fast lite med namn, så lite avis på dig
    Skönt att ha ett så man slipper vela länge med det!
    Zezziz84 skrev 2015-11-03 08:28:03 följande:
    Jag har oxå namn:) min lilla pojke ska heta Milo:)
    Fint namn :) *tummen upp*

• Santine
    AKF skrev 2015-11-03 10:19:25 följande:

Apropå namn så har dottern redan valt vad hon vill, för hon var övertygad om att det skulle bli en tjej. Vi gillar namnet, men vi håller det inom familjen tills hon är ute, kanske passar det inte alls på den som kommer ut. Så var det sist! :)

Jag tycker att det är mycket lättare med flicknamn av någon anledning.

Ni som också har lite äldre barn, låter ni syskonen vara med och tycka till om namn?

Nej, min son ville för ca 3 år sen nu då vi väntade vår dotter att blir det en pojke så skulle han prompt heta Donatello efter en TMNT gubbe :D hahahahaha... 
    Nu säger han att blir det en flicka så kan hon heta Elsa efter filmen Frost! haha.. Men kul ändå och fråga vad han tycker men han får inte vara med och tycka till. Barn har ju inte samma tänk direkt utan dem brukar ju referera efter någon karaktär i filmer eller någon dem känner och tycker om.
  • Santine
    AKF skrev 2015-11-03 16:04:19 följande:
    Så kan det ju vara, men dottern föreslog ett namn som vi tycker om, utan några Disney-referenser eller att det är Sveriges vanligaste eller samma som kompisars namn.

Självklart hade hon inte fått 'bestämma' om hon valt något vi inte gillar, då hade vi nog lite slugt fått henne på andra tankar. ;)
    Nej men då förstår man ändå varför ni valt att låta henne ta en del av det när hon ändå kom med ett förslag som lät vackert i era öron! :) Det blir en gullig sak att berätta sen när dem blir äldre! :)
Svar på tråden Marsbebis 2016