Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Marsbebis 2016

Frida Li skrev 2016-03-12 09:10:23 följande:

Nu e jag jätte tråkig, men jag tänker lite på hur magen kommer se ut sen? Denna gång har jag fått lite bristningar på magen o i o med att hon fixerade sig i början av veckan ligger hon väldigt långt ner. O bristningarna o huden kliar så just där de är så spänt nu! Jag tänker att magen/huden kanske förlorar mer av sin spänstighet då det kommit skador i huden denna gång (bristningarna). Vad säger ni om detta?

Jag har varit väldigt ledsen över hur min mage blivit, den var så mycket finare förra gången. Det är svårt att acceptera o jag känner att kroppen är förstörd o jag är bara 31 år....tur att man är gift? :)

Det är ju jobbigt att se en estetisk förändring i kroppen om den är till det negativa, men många försöker att se bristningarna som ett minne av att man fått sitt livs finaste gåva. Det är egentligen rätt häftigt hur mycket som återgår till det normala bristningarna tenderar ju att blekna. Jag har bristningar från gammal övervikt och det är inte så kul, för de är ju så mycket onödigare än dina bristningar. Som du säger, tur att man är gift, hehe. Och jag blev dessutom gift trots att jag redan hade mina bristningar...! Förmodligen är det vi tjejer som lägger press på oss själva att de helt oförändrade ut genom livet medan männen ser den tjej de först föll för.
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-13 03:26:33 följande:

Grattis!! Hoppas att allt gått bra!

mialinden skrev 2016-03-13 07:15:17 följande:

Grattis till tjejen! All lycka till er

Reflexen skrev 2016-03-13 07:20:51 följande:

Åh, stort, stort grattis, Carabellis! Jag hade det på känn, tänkte att du nog var på gång igår kväll!

Hoppas ni mår bra!

Smilla80 skrev 2016-03-13 07:26:22 följande:

Varmt grattis, så härligt att hon är här! Ta hand om er! Kram

Madski skrev 2016-03-13 08:18:02 följande:

Å, vad härligt, stort grattis!!!

NellieMeja skrev 2016-03-13 09:58:27 följande:

Grattis till eran goding å dotter

mammave skrev 2016-03-13 12:27:31 följande:

Åh, grattis!

Tack för alla grattishälsningar! Vi mår bra tror jag, trötta förstås, men inte direkt nån som har undersökt oss än. Allt gick ganska fort igår; en slempropp som gick för förmiddagen, värkar från kl 13 av och till. Vi kom in vid 17 och var då 4 cm öppen. Sedan stod det still med 4 cm till kl 20 innan allt tog farlig fart och var klart ett par timmar senare. Aj aj aj...! Fick sy ett par stygn, men inte som sist, så det känns bra. Ligger nu kvar på bb hotell i min ensamhet. Rätt skönt!
  • Carabellis kusp

[quote=76436176][quote-nick]aztec skrev 2016-03-13 19:11:01 följande:[/quote-nick]Grattis till alla bebisar!! :)

Själv är vår kille över 6v nu. Tiden bara flyger förbi! Vägde strax under 4kilo på läkarkollen i torsdags så ingen stor kille än :)

Har kommit ut bebisbubblan nu och känner mig riktigt sliten ändå. Mannen har öppnat en ny enhet på jobbet och all personal tillträder först nu i veckan så han har jobbat 13h pass i 16dagar i rad nu. Riktigt jobbigt med bebisen samt vår trotsiga 3åring, lämning, hämningar, nätter, mat samt dessa helger, gah ;) så thank god att bebisen är så snäll som bara sover och äter än så länge :) ska bli skönt när hans jobb blir normalt så familjelivet kan fungera igen..[/e

Är allt ok med hjärtat? Blev namnet bestämt?

Låter som att du ha tufft på hemmaplan, men vilken supermamma som fixar allt på egen hand!

Är det mycket svartsjuka från 3-åringen?

• Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-13 19:59:41 följande:

Skönt att det gått bra, Carabellis! Har ni blivit undersökta ännu?

Kommer knappt ihåg hur/när man blev undersökt på BB. Vet bara att jag var nära att svimma när de jagade upp mig till barnläkaren morgonen efter snittet. Det är bra att de vill få upp en så fort som möjligt, men i mitt fall var de lite väl tuffa! Fick åka rullstol tillbaka

Vi ska träffa barnläkaren imorgon, så ännu inte.

Här får man gå ner till matsalen och äta, så lite promenader blir det. Ska åka kommunalt hem imorgon, så då blir det verkligen till att röra på sig. Låter brutalt att tvingas gå efter snitt dock! Hoppas du kommer vara piggare efter kommande förlossning.
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-13 21:14:24 följande:

Oj, kommunalt hem, imponerande! Ta inte ut dig för mycket bara och ta en taxi om det blir för jobbigt, dumt att överanstränga dig i onödan..

Är du kvar själv på BB hotellet eller har din man möjlighet att stanna?

Nej, får se om jag orkar.

Han åkte hem till storasyster idag och jobbar imorgon, så jag är ensam kvar. Tycker dock att det är lite mysigt. Hehe.
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-13 22:23:12 följande:

Oooohhhh grattis Carabellis! Vad underbart härligt!! Och vet du, då VAR vi på DS samtidigt, fast jag var tyvärr inte där för att föda barn utan för att kolla upp min plutt som inte rört sig på ett dygn. (Allt var ok.) Hoppas du mår bra och kan njuta av bebisgos nu!

Tack! Känns så skönt att hon äntligen är utemiljö verkar må fint. Ska träffa barnläkaren först imorgon, men hon är pigg och glufsig vilket känns skönt.

Vad skönt att det var bra med din bebis! Man får ju panik när det bli stilla i magen. Du får väl ta och föda i natt så vi ses på hotellet imorgon
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-14 10:23:49 följande:

Jag har nu gjort en ny inventering av BB-väskan o kommit fram till att jag "måste" ha en ny necessär. Så får nog bli en liten tripp in till stan idag får sällskap av min mamma, är skönt att kunna få slippa köra bilen när magen har egna idéer om hur man ska sitta.

Ska till Apoteket också. Funderar på vilka bindor som är allra störst/tar mest... Har ni några tips?

Tena lady inkontinensskydd?
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-14 10:51:31 följande:

Sån hemsk klåda på magen!!!! Fick svar från Bm om antihistamin tabletter så mannen sprang till Apoteket nu. Blir tokig!!!

Idag planerade vi min föräldraledighet på försäkringskassan. Min graviditetspenning går ut nu den 18 mars. Är det fler som får en liten förmån från deras arbetsplats? Jag får 10% av min lön i 6 månader, alltid nått....

Ska ni vara föräldralediga länge? Jag ska vara hemma till maj 2017, jobba två månader (pappan föräldraledig) o ha semester 1 månad o sen skola in dottern i augusti 2017. Detta året fick ju pappan en extra föräldramånad

Vad beror klådan på? Låter jobbigt!

Jag ska vara föräldraledig till aug 2017. Min man måste avsluta lite saker med jobb och studier, så jag ska ta allt. han får ha sina dagar kvar till skollov och sånt senare. Jag får inget extra från jobbet, men får klara mig ändå. Ska leva supersnålt!
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-14 12:21:21 följande:

Carabellis; är ju så skönt att tösen mår bra och är pigg med tanke på att det varit en lite "turbulent" graviditet, i samband med kub tex. Har du kommit på det perfekta namnet än?

Så mysigt att bebisarna börjar titta ut nu en efter en! :) ska bli kul o se om några får sina små samma dag.

Hon hade ett litet blåsljud på hjärtat idag på läkarkontrollen, men de trodde att det skulle försvinna till nästa kontroll på onsdag. Jag är inte jätteorolig eftersom vi gjort riktat hjärt-ul och större defekter skulle ha upptäckts då.

Hon är namnlös ännu. Hon ser ut att heta Alva dock. (Som inte alls fanns bland våra förslag) Ska fundera lite mer.
Svar på tråden Marsbebis 2016