Marsbebis 2016
Spännande att se carabellis om det blir bebis för din del imorgon på dagen som du önskade!
Spännande att se carabellis om det blir bebis för din del imorgon på dagen som du önskade!
Konstigt nig kände jag mig inte så naken och utelämnad.. Hade minst sagt lite ångest innan, men bestämde mig för att inte bry mig..
Kollade på några skiphop, men gillade dom inte.. Lutar åt bugaboos egna svarta som är röd inuti, en massa fack, ganska långsmal och platt, känns neutral för sambon också.. Vilken har ni köpt?
Har faktiskt köpt en Skiphop (i lördags), hade en förra gången och tyckte att den var helt ok. Tittade också på Bugaboos och tyckte den verkade vettig, men maken föredrog Skiphops så han fick bestämma. Känner jag mig själv rätt kommer jag mest slänga ner blöjor och tvättlappar i min vanliga väska så jag kommer nog inte använda skötväskan så mycket...
Apropå mat/snacks i BB-väskan... Jag tror ju inte att vi får så lång förlossning så jag har inte tänkt ha med mig någon energi till själva förlossningen. Däremot efteråt kan man ju bli VRÅLhungrig, och då funkar iaf jag så att jag vill ha mat och inte bars eller nåt sött. (Äter väldigt lite socker öht.) Om bebisen kommer på dum tid så att det inte blir mat på ett tag kommer jag nog sonika att skicka ut mannen att köpa med sig take-out från nåt ställe och ta med till BB. Förra gången ringde vi faktiskt pizzaexpress som kom och levererade till patienthotellet - guld värt! Gången innan var jag bara jättejättejättetörstig och märkligt nog sugen på socker, så då skickade jag mannen att åka till närmsta mack och köpa 4 svartvinbärsMer. ;) Allra, allra helst skulle jag som det känns nu vilja ha en fet baguette med brie och salami och paprika efter förlossningen men det kanske är lite knepigt att ha färdigpackat i väskan. ;)
Vi smugglade in en liten flaska bubbel sist och planen är att göra detsamma nu., dock var det tyvärr inte så gott sist så längtar mer efter ett kallt glas bubbel när vi är på hemmaplan igen., har önskar mig en rejäl charkbricka och krämig brie av sambon på BB alt. Ist för blommor av en sv mina bästa vänner när hon kommer och hälsar på., n
Jag slapp stygn sist men vid första fick jag också 3-4 stycken och minns att det kliades och stacks nåt förfärligt när det växte ut hår mellan dem.. Huvva!
Jag har inte sen över månad tillbaka tagit några järntabletter. Å Bm har inte sakt något så mina värden är väl ok då. Men min mage funkar som bäst nu när jag är gravid nr 2 varje dag ( ursäkta info). Men som icke gravid kan det gå fyra dagar i mellan. Å jag får lätt förstoppning. Trodde inte man kunde få ondare i fogarna men nu är det riktigt illa har så jäkla ont. Kan inte göra något blä blä. Är less trött orkeslös å allmänt grinig . Så gnällt igen
Jag har försökt med det mästa. Skit är det. Innan jag fick barn kunde jag krypa runt på alla dyra av smärta på grund av förstoppning. Men försöker hålla igång magen med knäckebröd kiwi å dricka mycket vatten
Ja alla frågar är inte bebin ute snart? Är det pågång än? Blir också tokig! Det är 6 dagar kvar till bf och jag lovar er att ni kommer få höra om något är på gång (som familjen och svärmor som frågar varje dag). kan du inte säga till bäbisen att det är dags att komma ut nu är en favorit ;) hade jag kunnat det hade den vart ute tro mig!
Börjar oxå tycka det är lite roligt med alla som frågor - så fort man inte svarar så tror dom man är inne..
Bf+7 idag..
Idag har jag vart på Danderyd för jag var
orolig för jag tycker jag känner mindre i magen. Fick göra ctg , hjärtljudet va lite lågt runt 125 men dom gick ändå upp till 150 ibland så dom va nöjda! På ultraljudet såg d bra ut, men hon sov så dom buffade igång henne så dom såg rörelser, sen va dom nöjda. Fostervatten såg me bra ut! Men sen igår känner jag molnande mensvärk som är lätt ihållande o ibland blir det lite mer intensivt...
Svårt att veta vad som är vad, men känns som det kan vara en början..
Vecka 37+4 idag och inga tecken på att någon vill ut går bättre idag än igår (mindre ont i fogar o rygg), det är skönt! Ska till Ikea o kolla på gardiner, allt i boandets anda. Frågan är väl bara om jag kan hänga upp dem själv