Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Marsbebis 2016

Smilla80 skrev 2016-03-07 17:14:56 följande:

Spännande att se carabellis om det blir bebis för din del imorgon på dagen som du önskade!

Ja, det vore ju kul, dock känns det himla avlägset. Kul att du kom ihåg!
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-07 17:24:03 följande:

Konstigt nig kände jag mig inte så naken och utelämnad.. Hade minst sagt lite ångest innan, men bestämde mig för att inte bry mig..

Kollade på några skiphop, men gillade dom inte.. Lutar åt bugaboos egna svarta som är röd inuti, en massa fack, ganska långsmal och platt, känns neutral för sambon också.. Vilken har ni köpt?

Har inte köpt nån, men har en gammal axelväska från dkny som duger tills vidare. Jag tycker att de från littlephant eller vad det heter är fina. Har helsvart vagn, så lite färg vore bra.
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-07 17:47:54 följande:

Har faktiskt köpt en Skiphop (i lördags), hade en förra gången och tyckte att den var helt ok. Tittade också på Bugaboos och tyckte den verkade vettig, men maken föredrog Skiphops så han fick bestämma. Känner jag mig själv rätt kommer jag mest slänga ner blöjor och tvättlappar i min vanliga väska så jag kommer nog inte använda skötväskan så mycket...

Det var säkert bara jag som fick ett måndagsexemplar! min hade inte lock heller, det var lite opraktiskt. Lät också min make välja, big mistake, hehe
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-07 17:52:49 följande:

Apropå mat/snacks i BB-väskan... Jag tror ju inte att vi får så lång förlossning så jag har inte tänkt ha med mig någon energi till själva förlossningen. Däremot efteråt kan man ju bli VRÅLhungrig, och då funkar iaf jag så att jag vill ha mat och inte bars eller nåt sött. (Äter väldigt lite socker öht.) Om bebisen kommer på dum tid så att det inte blir mat på ett tag kommer jag nog sonika att skicka ut mannen att köpa med sig take-out från nåt ställe och ta med till BB. Förra gången ringde vi faktiskt pizzaexpress som kom och levererade till patienthotellet - guld värt! Gången innan var jag bara jättejättejättetörstig och märkligt nog sugen på socker, så då skickade jag mannen att åka till närmsta mack och köpa 4 svartvinbärsMer. ;) Allra, allra helst skulle jag som det känns nu vilja ha en fet baguette med brie och salami och paprika efter förlossningen men det kanske är lite knepigt att ha färdigpackat i väskan. ;)

Precis, det var mat efteråt som jag fiskade efter. Jag spydde konstant hela förlossningen, så att äta gick inte och jag var kraftigt dehydrerad efteråt. Pizza får det bli! Men allra helst ost och vin såklart! Vill ju helst inte att soc kommer och knackar på, haha...! Man får se till att utnyttja sin man, helt klart.
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-07 18:17:10 följande:

Vi smugglade in en liten flaska bubbel sist och planen är att göra detsamma nu., dock var det tyvärr inte så gott sist så längtar mer efter ett kallt glas bubbel när vi är på hemmaplan igen., har önskar mig en rejäl charkbricka och krämig brie av sambon på BB alt. Ist för blommor av en sv mina bästa vänner när hon kommer och hälsar på., n

Elenic skrev 2016-03-07 18:17:19 följande:

Jag slapp stygn sist men vid första fick jag också 3-4 stycken och minns att det kliades och stacks nåt förfärligt när det växte ut hår mellan dem.. Huvva!

Här ligger ni ändå i lä; jag blev klippt och hade fler stygn i perineum är de kunde räkna till. Det stod bara fortlöpande suturer i journalen, hehe. Hoppad slippa det denna gång.
  • Carabellis kusp
    NellieMeja skrev 2016-03-08 09:10:39 följande:

Jag har inte sen över månad tillbaka tagit några järntabletter. Å Bm har inte sakt något så mina värden är väl ok då. Men min mage funkar som bäst nu när jag är gravid nr 2 varje dag ( ursäkta info). Men som icke gravid kan det gå fyra dagar i mellan. Å jag får lätt förstoppning. Trodde inte man kunde få ondare i fogarna men nu är det riktigt illa har så jäkla ont. Kan inte göra något blä blä. Är less trött orkeslös å allmänt grinig . Så gnällt igen

Det låter besvärligt! Har du testat huskurer mot förstoppning? Särskilt linfrön har ju en smörjande effekt eftersom de bildar gel i tarmen.
  • Carabellis kusp
    NellieMeja skrev 2016-03-08 14:35:36 följande:

Jag har försökt med det mästa. Skit är det. Innan jag fick barn kunde jag krypa runt på alla dyra av smärta på grund av förstoppning. Men försöker hålla igång magen med knäckebröd kiwi å dricka mycket vatten

Usch vad besvärligt! Hoppas du blir ännu bättre efter denna graviditet.
  • Carabellis kusp
    mialinden skrev 2016-03-08 15:47:07 följande:

Ja alla frågar är inte bebin ute snart? Är det pågång än? Blir också tokig! Det är 6 dagar kvar till bf och jag lovar er att ni kommer få höra om något är på gång (som familjen och svärmor som frågar varje dag). kan du inte säga till bäbisen att det är dags att komma ut nu är en favorit ;) hade jag kunnat det hade den vart ute tro mig!

Så här 2 dagar efter BF är det helt hysteriskt. Till och med min chef smsar varje dag... Annars är jag ok med att hå över, för jag har ju hälsan lyckligtvis ännu. Kan bara föreställa mig hur tufft du har det! Ouch!
  • Carabellis kusp
    hannis12345 skrev 2016-03-08 18:48:54 följande:

Börjar oxå tycka det är lite roligt med alla som frågor - så fort man inte svarar så tror dom man är inne..

Bf+7 idag..

Idag har jag vart på Danderyd för jag var

orolig för jag tycker jag känner mindre i magen. Fick göra ctg , hjärtljudet va lite lågt runt 125 men dom gick ändå upp till 150 ibland så dom va nöjda! På ultraljudet såg d bra ut, men hon sov så dom buffade igång henne så dom såg rörelser, sen va dom nöjda. Fostervatten såg me bra ut! Men sen igår känner jag molnande mensvärk som är lätt ihållande o ibland blir det lite mer intensivt...

Svårt att veta vad som är vad, men känns som det kan vara en början..

Jag har funderat på att sluta svara, för att retas lite

Skönt att allt var ok, bra att du åkte in!

Hoppas mensvärken är starten på förlossning! Jag har massor av sammandragningar med varierande smärta, men än känns förlossningen långt borta tyvärr. Ska till bm imorgon, funderar på om jag ska be om hinnsvepning. Har du fått det?
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-09 11:12:10 följande:

Vecka 37+4 idag och inga tecken på att någon vill ut går bättre idag än igår (mindre ont i fogar o rygg), det är skönt! Ska till Ikea o kolla på gardiner, allt i boandets anda. Frågan är väl bara om jag kan hänga upp dem själv

Köp tuschpennor! 19kr, hur bra som helst! Jag tog bussen till Ikea idag (eftersom den är gratis, höhöhö) bara för att köpa det. Min dotter fick i somras som funkat tills nu trots daglig våldsam användning.
Svar på tråden Marsbebis 2016