-
Helt riktigt, det är nog den inställningen man får ha. Crosstrainer funkade fint för mig tills för ett par veckor sen då det gjorde för ont i fogar/bäcken, men spinning funkar fortfarande om jag inte maxar och sitter ner hela tiden. Får väl nöja mig med det, lite styrka och så vattenträningen som börjar om ett par veckor. :)LisaKMB skrev 2015-12-22 21:51:24 följande:Ja det där med sammandragningar känner jag igen. Är värre för mig också denna gång jämfört med tidigare graviditet. Men crosstrainer tycker jag faktiskt funkar riktigt bra, då får iaf inte jag sammandragningar. Hoppas du ändå känner dig nöjd med den träning som funkar. Jag tänker att man får vara glad över allt som funkar!
-
God Jul till er alla!
Här har julen varit fin och idag åkte storbarnen till sin pappa. Tomt och tyst, men lite skönt också med lite vila.. Veckan som kommer ska vi ägna åt att fixa lite i hemmet inför bebis, ska bli mysigt.
Att inte sova känner jag igen mig i. Sover ju annars asdåligt den här graviditeten, men nu senaste dagarna har båda barnen fått för sig att de vill sova med oss. Visserligen har vi en stor säng (140+90) men liiite för trångt har det allt varit. Vi ska skaffa två 120-sängar nu till vårt sovrum, och ställa in 140-sängen i bebisrummet, så nu kommer vi få plats även om alla barn vill sova med någon vuxen. Skönt!
Appropå sammandragningar vid promenad Reflexen så gick vi idag ut på vår "korta runda" (c.a 5 km). Herregud vad långsamt det gick, och vad många sammandragningspauser vi fick ta. Maken var på väg att ringa taxi eller gå hem och hämta bilen flera gånger. ;) Inte klokt vilken usel form man är i, men nu är det bara 3 månader kvar... Sen så! =) -
God Jul till er alla!
Här har julen varit fin och idag åkte storbarnen till sin pappa. Tomt och tyst, men lite skönt också med lite vila.. Veckan som kommer ska vi ägna åt att fixa lite i hemmet inför bebis, ska bli mysigt.
Att inte sova känner jag igen mig i. Sover ju annars asdåligt den här graviditeten, men nu senaste dagarna har båda barnen fått för sig att de vill sova med oss. Visserligen har vi en stor säng (140+90) men liiite för trångt har det allt varit. Vi ska skaffa två 120-sängar nu till vårt sovrum, och ställa in 140-sängen i bebisrummet, så nu kommer vi få plats även om alla barn vill sova med någon vuxen. Skönt!
Appropå sammandragningar vid promenad Reflexen så gick vi idag ut på vår "korta runda" (c.a 5 km). Herregud vad långsamt det gick, och vad många sammandragningspauser vi fick ta. Maken var på väg att ringa taxi eller gå hem och hämta bilen flera gånger. ;) Inte klokt vilken usel form man är i, men nu är det bara 3 månader kvar... Sen så! =) -
Under min första graviditet så behövde jag opereras (i underlivet). Jag var jättenervös att något skulle gå fel men läkarna intygade mig att det inte är så ovanligt att man opererar gravida. De kollade bebisen med UL efteråt, både direkt efter operationen och sen pga. min oro en vecka senare också. Jag är säker på att de inte skulle operera om de inte bedömde det som ofarligt alternativt totalt nödvändigt. Kram!sandra84 skrev 2015-12-30 12:51:38 följande:
Har lite smått panik. Var på kirurgen idag för mitt ljumskbråck. De vill operera det, och så snart som möjligt. Men det måste finnas med en förlossningsläkare. Någon annan som blivit opererad under graviditet??? Är så rädd att något ska gå fel. Att barnet ska födas för tidigt eller något ännu värre.
-
Åh, vad roligt! Grattis! Skönt med 59 dagar, 76 dagar här...aztec skrev 2016-01-04 13:48:29 följande:
Blev vagn shopping idag, blev en Brio Smile (paket) så allt blev fixat på en gång! Skönt, hehe, de monterade ihop den åt oss. Så nu står den i hallen.. 59dagar kvar :)
-
Hej alla blivande marsmammor! Har tagit en liten ofrivillig paus i skrivandet och läsandet här. Blev ju jättejättesjuk över jul och nyår och har väl precis tillfrisknat från det. Men då har istället foglossningen blivit överjävlig. Jag kan numer bara sova i max 1 timme i taget och de flesta nätter blir det bara 2-4 timmars sömn. Och dagtid gör allt ont. Jag orkar verkligen ingenting! (Att sitta eller ligga gör ont det med, så jag får lite panik då inget är smärtfritt..) Går in i vecka 31 idag så det är ju rätt långt kvar dessutom.. Jag har läkartid om en vecka och lär bli deltidssjukskriven då, de sista 7 veckorna jag skulle jobba. Vill verkligen inte det men ser ingen annan lösning. Den här veckan tyckte min BM att jag skulle sjukskriva mig själv, kände som någon skrev innan att det kändes som "lite fusk" men det löste sig själv då sonen vaknade magsjuk tidigt imorse.. :/ Känner att det nu mest handlar om att hålla ut och inte så mycket roligheter faktiskt.. Jobbigt. Kram på er!
-
Tack för pepp! Har ju haft foglossning i tidigare graviditeter också, och minns att det var riktigt jobbigt - men kan inte minnas det här sömnlösheten så här tidigt. Men det sägs ju att det blir värre graviditet för graviditet.. Jag är ju rätt tuff och bra på att "bita ihop" men det GÅR bara inte. Och som du säger, ju mindre aktivitet dess mindre ont så vila är ju en bra grej. Har bara så svårt att acceptera det... Har tidigare gånger varit rädd för hur förlossningen ska funka med foglossningen men det har faktiskt inte varit några problem, gissar att den smärtan tar överhanden. ;) Kram!Carabellis kusp skrev 2016-01-11 12:44:25 följande:Kämpa på! Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att ha så ont! Låter verkligen som en bra idé med sjukskrivning. Många blir väl lite bättre i som foglossning med absolut vila? Man ska ju helst orka föda och ha en bebis sen också
-
Känner med dig! För mig blev det jättetydligt hur stor skillnad det är med att jobba vs. vara hemma idag - igår var jag hemma och vabbade riktigt sjuk kille, så vi gjorde typ inget annat än att titta på film. Och i natt har jag kunnat sova från 22 till 07! (visserligen med kisspauser, vaknat när jag vänt mig osv. men ändå - nästan smärtfri!) Känner mig som en helt ny människa. Gissa att du har gravidpenning från om fyra veckor eller? Det går inte att gå ner i tid lite tills dess? Min BM tipsade om att vara ledig på onsdagar om möjligt, så att man kan "äta elefanten i bitar" dvs. tänka "Jobba två dagar, ledig en, jobba två dagar, ledig två". Skulle det kunna funka för dig? Kram och håll ut!NellieMeja skrev 2016-01-11 14:04:18 följande:
Hej här en till som måste få gnälla lite. Gjorde min första dag på jobbet i fredags efter nästan tre veckors ledighet . Jobbar på en småbarns avdelning å så mycket ondare hade jag efter en dag än vad jag haft när jag varit ledig. Är på jobbet nu å har fruktansvärt ont hur ska jag klara av 4 veckor till BLÄ. Nätterna är skit vaknar så fort jag rör mig eftersom jag har så ont å när jag ska vända mig till olika ställningar så grinar jag nästan. J-A FOGLOSSNINGEN Å ÅDERBRÅCK.
-
Tack! Ja, det är verkligen hemskt att inte sova.. Jag har bf 20/3 så det är 10 veckor kvar typ. Ganska långt utan sömn får man väl säga... Ledsen att du också har ont av fogarna men skönt att du iaf kan sova. Kram!AKF skrev 2016-01-12 19:36:44 följande:
Välkommen tillbaka. Tungt att ha legat sjuk så länge! Låter fruktansvärt att inte få sova. Jag tyckte att jag har det tufft med foglossningen, men det är nästan bara dagtid. Låter som att det är klokt att ta en sjukskrivning - du måste ju få vila. När har du BF? Kram!
-
Skulle tro att risken för RS är rätt liten då.. Min son fick ju RS, smittad av storasyrran som fick det på dagis, och det var i oktober. Har för mig att de sa att barn födda sensommar/tidig höst är de som drabbas värst. (iom att de är som minst när smittan är som värst)Reflexen skrev 2016-01-13 13:16:47 följande:Urk!
Det var ännu värre, alltså!? Håller tummarna för en bättre start nu.
När är det RS-smittan är som värst? Klarar vi oss i mars, eller?