Marsbebis 2016
Idag hade min man och dotter roat sig med en tur till lindex för att lätta upp vabbandet. De köpte ett set med kläder till bebisen. Känns så himla overkligt att se de där kläderna; kan fortfarande inte känna mig minsta som en blivande tvåbarnsmor. Är då rädd att bebisen ska dö och att jag ska stå där med massor av kläder. Fruktansvärd känsla! Ska vara hemma med dottern imorgon hela dagen, det blir så jobbigt med alla tanker jag inte kan mota bort.
Cateys, skönt med ditt snitt! Det är bra att de tar dig på allvar.
NellieMeja; det är segt att vara i tredje trimetern! Unna dig lite lyx om du kan; fotvård, frisör, tandhygienist (kanske inte så lyxigt, är väl yrkesskadad), nya doftljus, fin musik och riktigt god mat. Bäst att skämma bort sig själv innan man blir mänsklig napp, hehe.
Läste idag att bb sophia får kritik av IVO för brister i riskbedömning av den kvinnan som dog där. Hon hade inte heller fått rätt rådgivning på mvc angående risker vilket gjorde att hon valde "fel" klinik.
Såg också nyheterna om Sophia.. Är glad för att jag valt att föda på DS igen, även om det kanske inte är "inne" eller "flashigt". Känns tryggt helt enkelt. (Även om jag, som haft väldigt bra förlossningar, ändå börjar fasa en hel del för just förlossningen. Mest för att jag är rädd för att något ska gå fel...)