Smilla80 skrev 2015-11-19 17:14:52 följande:
Tack för att ni Carabellis kusp och Elenic delar med er, det är skönt att vi kan vara öppna och prata om allt. Kan nog vara nyttigt för alla att få höra att en graviditet med dess tankar och funderingar (mkt kring framtiden) inte enbart är rosaskimrande ... Kan vara lätt att tro att det bara är man själv som går "upp o ner" i känslorna och att alla andra enbart är konstant lyckliga o harmoniska. Även om man såklart njuter av sin graviditet så kan man ju påverkas av vad man har med i bagaget och oro inför framtiden... Jag funderar mycket på hur det ska bli, hur man ska orka, hur barnet kommer vara (jättekrävande, skrikig, sova dåligt?) om det kommer att vara friskt eller om jag "utsatt" hela familjen för en stor livsomvändning där ingenting nånsin kommer bli sig likt (om man exvis får ett handikappat/sjukt barn), om vårt förhållande kommer klara sig, om man nånsin kommer kunna få egentid igen o hinna träna mm, och mycket annat som snurrar... Nån som känner igen sig i att ha mycket tankar om sådant? Var nog ännu mer i början iofs, nu har jag landat lite mer i det iaf!
Ja, det är verkligen viktigt att ? som du säger ? förstå att allt inte är rosenskimrande lyckligt och att man inte är konstig som inte bara är glad. Jag är verkligen orolig för framtiden, hur det ska bli osv. Våra barn är ju inte min makes biobarn, och varannan helg är de hos sin biopappa ? det gör att vi får chansen att bara vara vi så ofta som två helger i månaden. Givetvis är det en guldförutsättning för ett bra förhållande. När vi har barnen hos oss är vi också en superlycklig barnfamilj som älskar att göra saker tillsammans. Resa, gå på teater och musikföreställningar, gå på restaurang, bo på hotell, hitta på äventyr. Hur ska det bli med en liten? Och kanske än värre, om vi får en liten som har särskilda behov? Som inte är frisk, eller som har något kromosomfel? Hur kommer det påverka tiden jag har med mina stora barn och min relation med dem?
Däremot är jag inte alls så under isen som du Carabellis.. Jag tycker verkligen att du ska ta dina signaler på allvar och prata med din BM, och givetvis med din partner om du inte gjort det redan. Har tänkt på dig i helgen och hoppas att du får hjälp att landa, och landa mjukt..