Marsbebis 2016
Apropå jobba.. Hur länge har ni med "vanliga" (dvs. inte tunga, farliga jobb) jobba? Jag har noll erfarenhet av det här då båda mina andra barn var väntade I mitten av augusti. Då gick jag helt enkelt på semester i juli och var sedan ledig tills de kom. (Iom att de föddes sent båda så var jag i princip ledig de sista 7-8 veckorna.) Jag har tidigare graviditeter också varit sjukskriven på 50% pga foglossning från ungefär nu, vilket inte känns som ett behov den här gången.
Just nu känns det som att jag tänker jobba fram till 1:a mars och sedan jobba hemifrån fram till förlossning i princip. (Blir ju intressant att min jobba hemma/ta det lugnt period då börjar med storbarnens sportlov - hur tusan ska jag kunna hitta på skojsigheter med dem? Nån skidresa lär det ju iaf inte bli. ;) )
Men det kanske är helt ohållbart?
Jag har ett fysiskt väldigt enkelt jobb (kontor och åker bil till jobbet), däremot väldigt stressigt och stort ansvar och mycket personal att "ta hand om". Är just nu sjukt trött varje dag efter jobbet och får mycket sammandragningar de stressigaste dagarna. (Är sådär att det kan vara svårt att hinna gå på toa eller äta mat då.) Men de normal dagarna känns det helt ok. Så, hur tänker ni som är lite i samma sits som jag?