-
Prata med din chef, o då som du själv skriver inte får sådana fall där du kan få en hotbild riktad mot dig. Alltså byta arbetsuppgifter. Å då tror jag inte att man blir godkänd för havandeskapspenningReflexen skrev 2015-11-10 18:34:53 följande:Haha, det är inte så illa som det låter! är handläggare på en myndighet där vi ibland utsätts för hot och våld. Det är tack och lov väldigt sällan, men jag känner att med växande mage blir man något av ett enkelt mål. Har möjlighet att välja arbetsuppgifter i viss mån, så kommer nog inte få problem. Bara skönt att veta hur möjligheterna ser ut.
-
Kolla o läs allt på försäkringskassas hemsida:)Emzaan skrev 2015-11-10 21:36:59 följande:
Många förskollärare i tråden!! Kul!!
hur länge tänker ni andra jobba?? Jag vet inte hur jag ska göra, jobbar med ettåringar och känner av i kroppen redan nu. Det är tungt. Födde dessutom för tidigt sist. Hur funkar det med havandeskapspenning, ? ingen erfarenhet
-
Snart v 23, börjar känna mig lite tung o andfådd...
-
Jag ramlade platt fall ner från en hög stol för några veckor sedan, slog mig rejält på sidan av kroppen. Man är inte lika snabb o smidig längre ????NellieMeja skrev 2015-11-22 10:50:46 följande:
Ååå var en riktigt klant förut å ramla i trappan hemma. landa på ryggen å gled ner. Har skit ont i ryggen nu. Men blir så klart lite nojig för bebisen. Men har känt den efter fallet. Är det någon som har erfarenhet av att ramla när man är har varit gravid?
-
Ja, o det är långt kvar! Första gången man var gravid så visste man inte hur det skulle kännas vid varje vecka. Nu vet man ju att det blir tyngre o tyngre, lungor o magsäck kommer tryckas i hopa, ryggen kommer värka, svårt att sova m.m....Elenic skrev 2015-11-23 10:34:59 följande:Skoja inte...! Jag är i v.24 nu och för ett par dagar sedan bara slog det till och jag började känna mig jättetung, otyplig och supergravid. Suck, inte redan...
-
Ja!! Fick min graviditetspenning beviljad! Tog en vecka bara att få besked! Glad förskollärare!
-
Hel! 100%Carabellis kusp skrev 2015-12-03 19:10:19 följande:Vad bra! Hur många procent?
-
Du ska be om att få bli förflyttad till andra arbetsuppgifter, om det inte går ska du ansöka om graviditetspenning.sandra84 skrev 2015-12-03 17:00:32 följande:
En undran... Om man har ett jobb som innebär risker. Hur gör man innan man kan få graviditetspenning? Jobbar som idrottslärare och går dagligen emellan i konflikter. Idag fick jag gå emellan/ dra isär två elever där den ena skulle slå ihjäl den andra med en innebandyklubba. Känns som det bara är en tidsfråga innan något händer!!!
Har sagt till min chef flera gånger och idag sa jag att jag inte kommer till jobbet imorgon om jag inte får stöd.
-
Du kan sjukskriva dig o gå till doktorn o be om att få bli sjukskriven fram till förlossningen. Eller byta åldersgrupp på jobb?sandra84 skrev 2015-12-03 21:24:43 följande:Problemet är att jag skulle behöva gå nu. I vecka 24. Vägrar gå emellan elever som ska slå ihjäl varandra varje dag. Fick ställa mig i vägen för en elev som skulle slå in ansiktet på en annan elev med en innebandyklubba idag. Har jätteont i magen efter det. Molvärk och sammandragningar.
-
Man kan gå på graviditetspenningen kan du bara få när du har två månader innan. Vill du gå hem tidigare får du gå till doktorn o bli sjukskrivenNellieMeja skrev 2015-12-04 12:34:04 följande:Ja så härligt. Gör nu då sista dagen den 19 februari å har bf den 17 mars men tror på senare datum som jag har räknat ut. Jobbar på en småbarns avdelning på en förskola. Tänkte att i början av januari ringa å kolla med försäkringskassan om jag kan börja tidigare med gravid penning en. Får se hur jag mår eller rättare sakt hur ont jag har. Med så skönt