Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

Jag lånade en looma första gången men har nu en egen, märke tricot-slen.

• Frida Li
    sandra84 skrev 2016-02-28 01:33:35 följande:

Har lite panik!!!

Vi har den senaste veckan haft magsjuka i familjen. Började med dottern förra lördagen, mig söndagen, sonen tisdagen och mig och sambon på torsdagen. Senaste omgången för min del var fruktansvärd. Nu spyr vår dotter igen.

Kan jag få magsjukan igen??? Har lite smått panik.

Har ni engångshandskar som ni kan använda när ni hanterar smittade ytor, sänglakan, toalett o tvätt. Köp klorin o sprita toaletten, o den sjuka får bara använda samma toalett. Har ni flera? Va jätte noga med handhygienen!
  • Frida Li
    sanna1975 skrev 2016-02-28 16:52:43 följande:

Nu har resten av familjen åkt till fjällen på sportlov, men jag orkade helt enkelt inte hänga med. Känner mig lite som en svikare, men jag tycker nog att jag gör bäst i att vila hemma istället. Bara tanken på att sitta i bilen i 6 timmar i sträck! Och jag är så klumpig....känner mig som en elefant! Kan inte gå 100 m innan jag får ont i bäckenet. Hoppas att de får det roligt i backarna utan mig. Nu ska jag njuta av lugnet här hemma! :)

Det där låter skönt! Passa på och njut!!:) hur länge blir familjen borta?
  • Frida Li
    sanna1975 skrev 2016-02-28 22:23:13 följande:
    Nästan en vecka är de i fjällen. Börjar redan sakna dem, det är lite för tyst här hemma! :)
    Ja jo så är det :) om dottern sover hos mormor o morfar tycker man det är rätt skönt den första timmen, sen börjar man sakna henne. Sen sover man jätte dåligt o det är så tomt hemma. Man kan inte sova länge o kastar sig i frukosten för att åka o hämta henne :)
  • Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-02-29 08:46:18 följande:

Kära feb-/marsmammor, hur tänker ni bädda i vagnen såhär på vårkanten? Tror vi berört ämnet förut (så ursäkta upprepningen) men nu blev det plötsligt högaktuellt för mig igen då vi äntligen fått hem vår nya vagn (och babyskydd), iiiiihhh! Har inte fått barn på våren förut så det har varit lite enklare på sommar och vinter med jämnare temperaturer osv... Visst är det så att ett äkta fårskinn både värmer och kyler och att man därför kan använda det hela tiden om man vill?!

Ja det stämmer det med fårskinnet. Jag har har ett speciellt "foder" som ligginsatsen är klädd i, i min teutonia vagn, jag tror det räcker. Annars har jag oxå någon slags skinn (ej äkta men något som neonatalavdelningen använder som har samma effekt som fårskinn. Sen får bebisen ha Fleeceoverall o filt. Sen har jag sånt skydd på som man sätter på ligginsatsen.
  • Frida Li

Jag har en väldigt väldigt livlig bebis i magen just nu! Det började igår o fortsätter idag. Hade också väldigt mycket flytningar igår, jag trodde faktiskt att det var fostervatten som läckte, var precis som vatten o genomskinligt men det slutade sen så det var nog inte det. Hade också mycket sammandragningar igår o var själv hemma, hade min mamma som backup ;) Ibland på nätterna har jag molande mensvärk i magen, inatt höll det på en hel timme! O satan i gatan vad foglossningen och ryggen gör ont idag! Hoppas detta är kroppen som säger att det är nära. V 37(36+0) imorgon, o på torsdag är det v 36+1 då storasyster föddes.

• Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-01 13:28:12 följande:
    Hoppas du har rätt! Jag antar att ditt mentala BF snarare är på torsdag än vid 40+0? Jag för min del är inställd på 41+5... Alltså 18 mars... :-/ Nå ja! Det är inte mycket vi kan göra åt saken
    Haha nja, försöker att inte intala mig att mitt bf är nu. Men jag känner mig höggravid/färdig/complete :)
  • Frida Li

Är det någon här som ska ha fler barn efter detta?:) Jag är färdig efter detta!!:)

• Frida Li
    mialinden skrev 2016-03-01 14:58:04 följande:
    Jag är färdig efter detta :) var mentalt inställd på att även denna bebis skulle komma tidigt då första dottern gjorde det. Födde då i 37+0 är idag i 38+0 känns som man går på övertid! Det är svårt att försöka ställa in sig på att det kan vara 4 veckor kvar ;) du känner lika dant antar jag!
    Ja jag känner likadant:)
Svar på tråden Marsbebis 2016