Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

Inatt blev det INTE många timmars sömn! Jag har fått någon klåda på magen o inatt gick det inte att sova. Sprang till Bm imorse så fort de öppnade o fick rådet om medicin o kräm men det måste min doktor skriva ut så jag ska dit i eftermiddag. Har lyckats sova två timmar nu under förmiddagen. Jag hoppas att klådan blir bättre för detta gör mig ännu mer TOKIG!

• Frida Li
    mammave skrev 2016-03-17 15:57:43 följande:

Smilla: ring fl och fråga dem om råd tkr jag.

FridaLi: bad kanske kan lindra?

Fått tabletter o salva av doktorn....
  • Frida Li

Nja, klådan är kanske lite bättre. Vet inte om det är medicinen men känner mig väldigt trött zzzz. Nu sitter jag ute i en park o fryser, jackan kan man ju inte knäppa så jag har två filtar runt mig. Det var så roligt o fint hemma så mannen o farmor tyckte det var en bra idé att åka till hembygdsparken i grannkommunen o leka o titta på djuren...jag tycker inte det var en sån bra idé....

• Frida Li
    Frida Li skrev 2016-03-18 14:52:02 följande:

Nja, klådan är kanske lite bättre. Vet inte om det är medicinen men känner mig väldigt trött zzzz. Nu sitter jag ute i en park o fryser, jackan kan man ju inte knäppa så jag har två filtar runt mig. Det var så roligt o fint hemma så mannen o farmor tyckte det var en bra idé att åka till hembygdsparken i grannkommunen o leka o titta på djuren...jag tycker inte det var en sån bra idé....

Soligt, skulle de vara. 12 grader i vår by, -12 grader i grannkommunen.
  • Frida Li
    sanna1975 skrev 2016-03-18 15:45:23 följande:

Frida Li, din stackare... Att sitta på en kall parkbänk låter inte som det härligaste just nu.

Och grattis santine till bebisen!

Idag har jag verkligen inte gjort ett dugg. Ätit godis och surfat på olika inredningsidéer som jag ska ta tag i sen någon gång. Drömmer om att måla om en gammal ikeabyrå och tapetsera. Får se om jag får mer eller mindre energi när lollan är född? Ha ha, drömma kan man ju alltid!

Råkade se en bild på Magdalena graf på insta, vältränad med platt mage tre veckor efter förlossningen. Femte barnet tydligen... Deprimerande. En annan har inte samma look ett år efter!

Jag läser oxå Magdalenas blog, man har knappt sett att hon var gravid o såå snygg hon är nu! Synd att man inte har hennes bra gener, hennes lillasyster var också vådligt smal o snygg direkt efter förlossningen
  • Frida Li

Sovit hyfsat inatt, men haft mycket sammandragningar men de har inte gjort ont. Men jag är trött, trött, trött, trött! Vet inte om det beror på min antihistamin tablett, inte kollat upp biverkningarna men man blir ju inte trött av dom alla. Det känns som om jag behöver ligga i sängen o sova hela dagen...men får dåligt samvete över att mannen får ta hand om dotter då hela dagen o vet inte om han tycker det är så roligt då han är lite handikappad med handen. Det e så svårt med männen...jag vill bara att han ska säga att jag ska ta det lugnt o så kör dom iväg till någon kompis o leker, men han gör aldrig det. Dom är kanske ute o leker en timme sen låter han henne se på tv hela dagen o det accepterar inte jag så då blir jag i slutändan som hittar på något med dottern. Jag offrade mig i går o satt i frös på en parkbänk, men idag orkar jag inte! Jag hoppas detta blir bättre när bebisen kommer o han kanske inser då att hans jobb framöver är att bita ihop o underhålla storasystern

• Frida Li
    mammave skrev 2016-03-19 10:18:24 följande:
    Skönt att höra att det inte bara är jag som känner mig låst o knappt kmr in i duschen ibland. Min man klagar så fort jag ber om ngt o det gör det ju inte lättare. Tycker han kunde vara mer förstående att jag faktiskt är väldigt låst med VÅRT barn. Han gör saker här hemma men gnäller över det en del o det får mig att känna mig ledsen o dålig
    :(
  • Frida Li

Det är svårt att klaga, man vill helst att de bara ska SE på en att man är trött o sliten nu på slutet. Men mannen, dottern o morfar fick jag iväg till biltema. Jag känner mig lite piggare o har fått på mig smink o klippte snedlugg på mig själv. Klippte mig för tre veckor sedan o har funderat på snedlugg igen ett tag... Sen tvättade jag min smink necessär o alla borstar, jag vill bara känna mig snygg o fräsch!! Jag försöker iaf!!:)

• Frida Li
    Reflexen skrev 2016-03-19 14:25:05 följande:
    Jag vet vad du menar med att man vill att de ska förstå utan att man behöver säga nåt. Men så är det ju sällan... , så det enda säkra kortet är eg att säga rakt ut vad man önskar/behöver. Sen att det inte är så himla lätt det heller, är ju en annan sak!

Vad skönt att de gjorde en utflykt! Jag är sjukt impad över att du sminkat dig, det är överkurs även i ogravitt tillstånd för mig!
    Jag sminkar mig varje dag, men idag tog det ända till klockan 13 innan jag gjorde vid mig!:) Fd frisör o jobbat inom makeup innan jag skolade om mig till förskollärare/lärare. Var så trött på kvälls o helgjobb! Men det hade varit skönt om man kunde känna sig "vacker utan spackel ":)
Svar på tråden Marsbebis 2016