Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

Så här skriver mamma:

Ungefär 150 ml per dygn och kilo som barnet väger. Ex om barnet väger 3 kilo gångar du det med 150 lika med 450 ml per dygn. Ja vissa har jättesvårt att få ut något när de pumpar. Utdrivningsreflex startar ibland inte förrän barnet suger.

• Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-05-26 08:38:24 följande:
    Tack! Jättebra att veta. Hur mycket ska man räkna med att de äter per måltid ungefär tror ni?
    Ca 100 ml skulle jag gissa på nu på min dotter som är 8 veckor. Men ibland blir det ju bara en "slurk" o ibland äter hon rejält.
  • Frida Li

Ska hämtar recept för rotaviruset imorgon. BVC sa att i o med det är på recept så är det numera gratis! Tack för tipset tjejer!

• Frida Li

Idag försöker jag få upp mjölkproduktionen. Va lite sjuk för en vecka sedan o har stressat som in i bomben förra veckan. Hade storasyster hemma från fsk hela veckan o hon fyllde år, hade stort kalas o hunnit med två andra kalas till. Har märkt att det tagit på mjölken....

• Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-05-31 14:22:22 följande:
    Fick du recept på rotarix eller rotateq? Det är nämligen bara rotarix som är gratis. (Rotateq är det som ges här i Sthlm)

Tips, gnäll och bekännelser är honnörsord här i gruppen
    Ingen aning, men antar att det blir den som är gratis eftersom hon sa att det var gratis :P
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-06-09 19:06:46 följande:
    Jag känner mig precis som vanligt förutom stora och gungande bröst...! Får tvinga mig själv att inte ta en löprunda, för det känner jag mig redo för, fast jag vet att skaderisken är stor vid helamning.

Hur känner du dig?
    Foglossningen är borta o det är jätte skönt. Har ont i ryggen men fick höra att det har med bålstyrkan att göra så jag har börjat med appen mammamage. Har 9 kilo kvar, men det får väl ta sin tid här nu under sommaren. Har en dallrig mage oxå o stora bröst så jag ser ut som Pamela Anderson på stranden:P är det lönt att köpa ny baddräkt? :)
  • Frida Li

Jag provade ALLA baddräkter på vårt köpcentrum idag, o det kvittade om jag gick upp till strl 42, mina bröst fick ändå inte plats o det såg ut som två vattenmeloner!
    What the f*ck!

• Frida Li

Nej bikini vill jag inte ta på mig mer...anser att min mage är förstörd för all framtid. Märkte att brösten oxå hoppat ner ett steg....o jag är endast 31, tur jag är gift :p

Ååå så skönt för dig att sluta pumpa! Jag får donera till den 27e, e sååå trött på det o bara orkat pumpa 1 g om dagen (tidigare 2) men blev lite taggad igen när mamma berättade att de höjt priset till 250kr/litern. Hur mycket donerade du?

Amning är verkligen inte lätt.....denna gång har jag fått en snäll bebis som gör vad hon ska o är nöjd. Men har fantastiskt stöd av min mamma, tror att det är avgörande i många fall, att man har någon som tror på en.

• Frida Li

Min äldsta, 4 år, är hemma nu under hela sommaren. Efter Lillasyster fötts så började hon bråka o trotsa rejält efter några veckor, det lugnade ner sig sen. Nu har hon varit ledig i två veckor o vi är tillbaka där igen o bara bråkar om allt! Tror det är när det sker en förändring som det blir så här...mycket tråkigt o jag tappar lusten lite...vill bara ligga kvar i sängen

• Frida Li

Jag har gett min dotter dos 1 av rotarix. Kanske lite mer gaser o knorr i magen, men det vet jag inte om det berodde på vaccinet eller bara att hon behövde bajsa, ibland har hon dåliga dagar då hon skulle behövt bajsa :)

• Frida Li

Oxå go o gla bebis här på 3,5 månad...så vi har inte provat smakisar än. Just nu känner jag att det kan vänta lite, så glad över att amningen går så bra!
    Dop om en månad!

• Frida Li

Börjat med lite gröt o banan, gott tycker Moa:) lite kinkig om dagarna ibland vet inte om det är för att det kliar, eller bara vill vars lite nära,...eller inte veta vad man vill!?:)
    Dop på söndag! Pysslar inför dukning o av lokalen. Ska bli trevligt att fira livet:)

Var sover era bebisar? Var sover ni, pappan?tankar kring det?

• Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-08-10 20:53:54 följande:
    Ja, Siri fick gröt och banan idag hon med, ojojoj, vilken aptit! Tur att storasyster ätit upp det mesta, annars vet jag inte hur mycket hon hade glufsat och nu på kvällen åt hon ratatouille, haha.

Roligt med dop! Vad ska ni ha för musik?
    Vi ska ha en psalm som hette nått med Tänd ett ljus, Lilla liv o Idas sommarvisa.
    Vi var precis o kollade församlingshemmet där vi ska ha mat o fika, tyvärr fick vi inte duka dagen innan o ska göra det samma dag som dopet! Stress stress! Tur min mamma fixar det sista med magen samma dag o tårtorna har vi beställt så dom slipper vi göra själva
  • Frida Li

Vi samsover oxå, jag o bebis...fast utan pappan som är oerhört lättväckt. Samsov med storasyster till hon var 5 månader sen sov hon i egen säng i eget rum. Gick bra, jobbigt bara att man inte kunde liggamma. Tanken är väl att vi ska göra samma sak nu....vill inte riktigt men förstår min man som vill komma tillbaka till vår stora härliga säng...

• Frida Li
    NellieMeja skrev 2016-08-18 05:16:49 följande:

Alice sover bredvid mig i sin säng. Har hon gjort från start. Funkar jättebra. Tar upp henne för amning å lägger henne sen i sängen igen. Sambon har sovit i våran säng hela tiden. Trots att han vaknar lätt. Vi har också börjat med mat. Tog 2 veckor innan hon förstog riktigt vad hon skulle göra med det hon fick i munnen det mästa putta hon ut med tungan men nu så öppnar hon munnen å sväljer maten.

Vaknar han?:);)
  • Frida Li
    NellieMeja skrev 2016-08-18 23:07:45 följande:
    Ja det gör han. Så vissa nätter får han inte mycket sömn. Å han går upp 5:20. Sen har han ju problem med ryggen som gör att han sover ännu sämre
    Min man har svåra sömnproblem o fått medicin vid behov nu. Så vi får prioritera sömnen nu helt enkelt så att vi alla mår bra. Min man får oxå upp vid den tiden o åker till jobbet
Svar på tråden Marsbebis 2016