Marsbebis 2016
Kubtest i Malmö imorgon!
Kubtest i Malmö imorgon!
Allt såg bra ut i magen o fick mycket låg risk på kub. Vi fick ta ut semester båda två för vi har lång resväg till Malmö. Men gjorde något trevligt av det o åt lunch ute o sen en liten glass medan den ovetandes storasyster är med mormor :)
Ska på rul den 28/10 o vi vill precis som första gången ta reda på kön. Vi är så nyfikna att vi spricker! Är det någon som haft problem på rul där de inte velat säga kön?
Vi vet nu att vi väntar en lillasyster! Allt såg bra ut o nu känns det mer verkligt. Innan var det en HEN nu är det en HON. Nu kommer vi ha två flickor o i o med det behövs det inte uppdateras så mycket på klädfronten. Hade känningar på att det skulle vara en pojke, mår helt annorlunda men jag tror att det är så från graviditet till graviditet. Det tog en dag att ställa om sig att det faktiskt var en flicka i magen istället. Storasyster överlycklig! Tecknade gravidförsäkring Stor/extra idag, det hade vi på storasyster oxå o hon föddes lite tidigare så det känns tryggt att vara fullt försäkrad denna gång oxå ifall lillasyster oxå kommer för tidigt.
Roligt nu att börja titta på bebisgrejer :)
Grattis Frida! Så roligt! hur gammal är storasyster?
Nu är jag snart i v 21 o börjar knåpa på mitt brev till försäkringskassan för havandeskapspenning. Arbetar som förskollärare. Blev godkänd första gången med dottern men arbetar nu med äldre barn o är rädd att jag inte blir godkänd denna gång. Är det någon här i samma sits som mig?