Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Allt såg bra ut i magen o fick mycket låg risk på kub. Vi fick ta ut semester båda två för vi har lång resväg till Malmö. Men gjorde något trevligt av det o åt lunch ute o sen en liten glass medan den ovetandes storasyster är med mormor :)

• Frida Li

Ska på rul den 28/10 o vi vill precis som första gången ta reda på kön. Vi är så nyfikna att vi spricker! Är det någon som haft problem på rul där de inte velat säga kön?

• Frida Li

Vi vet nu att vi väntar en lillasyster! Allt såg bra ut o nu känns det mer verkligt. Innan var det en HEN nu är det en HON. Nu kommer vi ha två flickor o i o med det behövs det inte uppdateras så mycket på klädfronten. Hade känningar på att det skulle vara en pojke, mår helt annorlunda men jag tror att det är så från graviditet till graviditet. Det tog en dag att ställa om sig att det faktiskt var en flicka i magen istället. Storasyster överlycklig! Tecknade gravidförsäkring Stor/extra idag, det hade vi på storasyster oxå o hon föddes lite tidigare så det känns tryggt att vara fullt försäkrad denna gång oxå ifall lillasyster oxå kommer för tidigt.
    Roligt nu att börja titta på bebisgrejer :)

• Frida Li
    Reflexen skrev 2015-11-01 13:29:44 följande:

Grattis Frida! Så roligt! hur gammal är storasyster?

Hon är 3,5 år :)
  • Frida Li
    aztec skrev 2015-11-01 13:31:45 följande:
    Grattis till flickan ;)

Måste också ta tag i försäkringen, vilket bolag tog du? Samma som sist? Vi hade trygg hansa betal förra gången och inga problem, men var 4år sedan så saker kan ju ändras ;)
    Jag hade lärarförsäkringarna förra gången, tror att dom samarbetar med Folksam? Men löste lite om trygg hansa o såg att försäkringen täckte mot för tidigt födda, o min dotter föddes i v 36+1, alltså inte jätte tidigt men man vet aldrig vad som händer denna gång. Lärarförsäkringarna har säkert försäkring på det oxå, läste inte så noga denna gång ;) vi har dotterns försäkring i trygg hansa så det kändes bra att ha där allt samlat
  • Frida Li
    Santine skrev 2015-11-01 14:14:23 följande:
    Haha hade också trott på en pojke i min mage, men känns jättekul med ännu en till liten tjej! E så nyfiken hur denna tjej kommer att se ut då vår första flicka e en liten kopia av sin pappa! :)
    Vår dotter har oxå varit väldigt lik pappa:) nu vet jag inte vem hon är lik:) lillasyster hade inte samma panna nu på ul bilden så hon blur kanske lik mig?:)
  • Frida Li

Nu är jag snart i v 21 o börjar knåpa på mitt brev till försäkringskassan för havandeskapspenning. Arbetar som förskollärare. Blev godkänd första gången med dottern men arbetar nu med äldre barn o är rädd att jag inte blir godkänd denna gång. Är det någon här i samma sits som mig?

• Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2015-11-09 18:12:02 följande:
    Jag ska söka! Är inte förskollärare utan tandläkare. Vad trycker du på i din ansökan?
    Stressigt yrke, ständigt i rörelse, tunga lyft (barn, stolar som vi sätter upp vid stängning). Jobbet är mycket fysiskt påfrestande o det är inte många sekunder man kan vila rumpan :)
  • Frida Li
    Tessie83 skrev 2015-11-09 19:43:52 följande:
    Arbetar också som förskolelärare och är i vecka 21. Jag har dock varit deltidssjukskriven sedan vecka 9 och arbetar nu 50% så kommer inte söka havandeskapspenning men har många kompisar och kollegor som sökt och fått. Tror inte de skrivit att de arbetar med äldre barn utan vad en dag i förskoleyrket kräver. Ibland får man ju även backa upp på andra avdelningar med yngre barn. nu arbetar jag med 4-5-åringar men det är mycket tunga lyft ändå, mycket upp och ner, ryggvärk pga att man måste ständigt sitta på golvet och vid låga bord. Man måste ständigt vara uppmärksam och på allerten.

Lycka till
    Ja, jag håller tummarna att jag blir godkänd även denna gång. Födde för tidigt förra gången så jag vill verkligen gå hem o vila o stressa ner ifall denna bebis oxå kommer för tidigt.
Svar på tråden Marsbebis 2016