Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Marsbebis 2016

pomperiposa skrev 2016-02-19 17:00:03 följande:

Hej, jag jobbar heltid, men är inte fullfärdig medlem i gruppen längre, var från början beräknad till 30/3 och gick med i gruppen men sen ändrad till 4/4, så är bara i vecka 34. Hoppas på att jobba nästan ända fram ansökt om fp från 28/3. Min mellersta kom 10 dar innan bf, så lite hoppas jag på det.

Känns som att det blir en marsbebis för dig om mellersta kom 10 dagar innan BF. Fast man vet aldrig: en kompis fick första på BF och andra BF+14... Men det är nog ovanligt!

Hur mår du i graviditeten?
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-02-20 09:14:32 följande:

Har ni ansökt om föräldrapenning ännu hos FK?

Ni som har Babynest, tar ni med det till BB? Vi har ett speciellt Babynest vars utformning ska underlätta övergång från livmoder till världen utanför. Då vill man ju använda det direkt tänker jag så man får den effekten.. Men är det för mkt att komma släpandes på sånt? :) Tänker också på hygienaspekten? Funderar också på att ta med andningslarm (ett sånt där litet man fäster i blöjan) men det kanske också är överdrivet? När bebisen sover vill man ju själv kunna slappna av lite o försöka sova, inte ligga o oroa sig... Tror knappt jag har sovit en blund tidigare bb-vistelser pga olika anledningar... Men pinsamt om det fellarmar och man väcker andra. Hm, kanske får lämna det hemma och hoppas att det inte händer nåt?

Jag har ert vanligt hemsytt babynest som jag tar med eftersom jag minns att vi gjorde små konstiga rullar av handdukar sist för att kunna ha bebisen mellan oss. Nu när jag säkert kommer sova själv, så känns det tryggare att ha babynest så att jag kan förvara bebisen i nåt mysigt när jag duschar/äter/kissar etc.
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-02-21 17:14:15 följande:

Sen tycker jag ändå att systemet är lite konstigt, att en läkare säger att man är sjuk men fk gör en annan bedömning. Men men...

Glöm inte att regeringen Reinfeldt lyckades med konststycket att inga sjukdomar skulle sakna bortre tidsgräns, något läkarkåren aldrig lyckats med...! Mvh bitter rödstrumpa
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-02-21 20:27:00 följande:

Hahah. Varför tror du på mig!? Nä, jag hoppas faktiskt att lillasyster håller sig inne ett tag till. Min man ska nämligen opereras på tisdag o jag vill inte att hon kommer nu! Då får jag köra själv in till förlossningen o "fixa" det själv! :P jag har bf den 29/3 men som sagt, dottern kom ju en månad för tidigt. Tror att hon inte fick plats mer :) ska till Bm imorgon o prata om graviditeten o förlossning

Helt enkelt för att du födde dotter en månad för tidigt men då får vi hoppas att maken hinner bli rehabiliterad innan lillasyster kommer! Fredag kanske? Hehe
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-02-21 20:44:04 följande:

Tror också på bebisar till veckan! Önskar det var jag men det är för mycket att hoppas på...

Fast det är väl käckt om du blir fullgången först du har väl BF om ca 4 v?

Jag ligger järnpch moffar glass för att vara säker på styrka föda om det drar igång snart, trots att det är 2 v kvar. Alltid gött med glass!
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-02-22 07:14:37 följande:

Jooo, det förstås! Men om en vecka är jag där iaf! (Fullgången alltså..) Har just genomlidit ännu en natt med totalt 3 h sömn, börjar vara såååå less på det här....

Jag förstår det! Jag sover kasst, men du är i en egen liga... sover du ikapp lite på dagen?

Jag har så otroligt kraftiga sammandragningar nu. Minns du om det var mer med barn nr 2 än 1?
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-02-22 08:23:01 följande:

Själv låg man vaken mellan 04-06, tråkigt!! O sen vaknar jag med förvärkar varje morgon. Hade inte alls det förra gången. Aj aj det gör ont!

Gör dina förvärkar ont? Eller blir det bara hård livmoder?
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-02-22 08:58:18 följande:

Nej dom gör ONT!

Samma här! Så att jag typ vill andas genom... Börjar hoppas så smått på att inte föda i vecka 42 som sist, men man vill ju helst inte få upp hoppet. Vet att du är mer orolig för att föda för snart, så alltid är det nåt
  • Carabellis kusp
    pomperiposa skrev 2016-02-22 11:07:36 följande:

Det var bara min mellersta som var tidig, mina 2 andra var ganska punktliga, bara en dag innan och efter, men jag hoppas på mars. Jag mår bra, fast nu i helgen och idag känner jag av lite huvudvärk, det var illa i lördags, blir lite orolig, brukar inte ha huvudvärk så länge jag sköter järnvärde, kaffe och vätska - och jag har varit skötsam, men ska inte klaga för har inte ont i kroppen alls just nu

Mår du bra?

Aha, då är det svårt att prediktera! Men det är ju så det ska vara! Huvudvärk är jobbigt, men om det går över behöver man väl inte oroa sig för havandeskapsförgiftning åtminstone.

Jag mår bra så länge jag inte promenerar alltför mycket, för då känner jag av fogarna lite. Men nu kan förlossningen få starta!
Svar på tråden Marsbebis 2016