Tessie83 skrev 2016-01-29 14:12:30 följande:
Men det handlar ju om först och främst vilket sorts arbete man har. På förskola får man inte en ledig stund. Det som ska göras måste göras, vare sig det är att hjälpa 15 barn på med kläder, sitta på megalåga pallar och golv eller bära tungt, att man hela tiden i rörelse och på "alerten".
Ja, arbetar på söder. Inte för att verka så men väldigt sällan jag möter på dem som flexar så som du beskriver. Jag förstår absolut de som har behovet av att ha sina barn på förskolan under hela dagen. Jag bara kan störa mej på dem som inte arbetar heltid eller inte alls under en dag men där barnen ändå går 7-17.30. Barnen mår bra av att få vara hos oss, men de behöver också sina föräldrar.
Nej, det är ju ett otroligt tungt jobb, jag orkar knappt klä på min lilla tjej med stor mage och allt. Ni är bäst!
Men vad intressant att det skiljer sig så; här på Östermalm/Gärdet är det otroligt vanligt med de där flex-föräldrarna, vilket ju är toppen för barnen, men svårt att matcha. Som tur är vet jag ju att min dotter har det bra på föris, men det är jobbigt att hon ofta kommer först och går bland de sista trots 7.30-16... Jätteskönt nu dock, när jag gått ner i tid!
Är det ens tillåtet att shoppa/träna etc när barnet är på föris? Jag råkade gå på bageriet och handla ett bröd på väg till hämtning en gång och fick jättedåligt samvete