Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-06 08:29:24 följande:

Inatt har jag känt av lite molvärk nedanför naveln, inte farligt mycket dock. Det var inga direkta sammandragningar, så det är nog inget på gång. Lite spännande bara att nåt händer, har inte känt nåt innan.

Nån mer som börjar känna att det närmar sig?

Jag har otroligt mycket förvärkar, men försöker hålla ner förväntan eftersom min dotter är född BF+12, så jag är väl inte direkt inställd på att denna lilla flicka skulle komma idag på BF. Men molande värk och sammandragningar är ju åtminstone bra för livmodern tänker jag

Hur var det sist när din förlossning startade? (För du var väl helt igång när man upptäckte sätet..?)
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-06 16:39:46 följande:

Mmm, jag har också ett par mammabyxor, that's it.

Kul med lite kul! Jag har världens slöaste dag med noll aktivitet känns det som och då går det så lååååångsamt..

Här klämde vi in nåde skansen och fika på söder för att få tiden att gå bävar inför veckan dock!

Jag har typ ett par strumpbyxor kvar, alla leggings och jeans är hopplösa... Men man köper liksom inte nytt efter BF.
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-06 18:01:59 följande:

Funderar på namn igen! :) pojknamn är lättare men flicknamn... Vad tycker ni om namnet Alice om det blir en flicka? Är det för tråkigt i och med att det är så vanligt?

Jag gillar också Alice. Gångbart, vackert, internationellt, klasslöst. Vad har du på herrsidan?
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-06 17:49:57 följande:

Bra där med utflykterna!

Och haha, näe, köpa nytt efter bf känns väl sådär... Shit vad jag längtar efter mina vanliga kläder nu!!

Samma här! Men inser att det inte är säkert att mina Levis i stl 29/32 passar direkt efter hemkomst från bb
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-06 20:49:31 följande:

Tack för er respons på namn! såg att Alice låg som nr 2 på namntoppen :-/ Sedan tänker jag tyvärr på låten "Who the f**k is Alice?" Annars är det rätt sött och skulle passa utomordentligt med mina andra barns namn.

Madski, gillar Svea och Astrid skarpt!

Carabellis kusp, har inget bestämt men gillar bl.a. Albin och Alfons på herrsidan! Beundrar även fornnordiska namn hett. Har ni kommit på något ännu?

Äsch, det säger man väl bara på after ski? Man kan ju alltid hitta nåt skräpigt med alla namn iofs. Men Alice är toppen! Annars skulle väl inte så många gilla det?

Jag är fortfarande inte säker på namn. Måste väl se den lilla tösen först. Amalia, Ingrid, Elisabeth, Lovisa, Sigrid... Kanske...!
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-07 11:00:57 följande:

Det enda jag har på listan är mat att ha precis efteråt. Dottern föddes kl 18.15, fick mackan och så efteråt. Men sen under natten, när man inte kunde sova, var jag såååå hungrig! Då hade jag ju bara ätit den dära mackan på kvällen under hela dagen! Då fick jag ett glas nyponsoppa. Denna gång ska jag ha med mig nyponsoppa, någon energibar o någon färdigblandad nutrilett. Snabbt o enkelt o som kan ligga kvar i min väska. Men tar tacksamt emot fler tips :)

Jag känner igen mig i den där hungern! Jag var också sjukt hungrig, men födde kl 04 på morgonen, så jag hade lite mer ätande framför mig. Men jag hade inte bangat en familjepizza
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-07 11:03:43 följande:

Haha, ja det har du rätt i, så det kan man nog strunta i!

Jättefina namn du kommit på ju, är det något av dem som din man också är extra förtjust i? Gillar särskilt Ingrid och Sigrid!

Nej, ingen gemensam favorit. Ingrid är nog min favorit, men en nära släkting heter det, så det är knasigt. Amalia gillar jag också, men det blir kanske saliga Amalia? Eller ännu värre; analia...? barn är så taskiga. Sigrid är fint och troligen makens favorit, men jag kan inte sätta fingret på vad jag inte tycker är helt hundra. Elisabeth är min dotters favorit efter att hon accepterat att det inte blir Elsa efter Frost, hehe. Så vi får väl se vad hon passar att heta. Kanske följer Aztec och kör lite omröstning i tråden.
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-07 15:44:30 följande:

Första dagen på föräldraledigheten och jag slog till på en brasiliansk vaxning, känner mig som en ny människa, haha.. Var lite nervös innan, men hon var riktigt proffesionell så det kändes inte det minsta konstigt :) sen strosade jag runt på stan och kollade efter skötväska och annat smått och gott, orkade inte släpa på något så klickar nog hem istället.. Vi har som sagt bara köpt vagn och kläder än så länge så det börjar bli läge att bocka av allt på listan nu..

Modigt av dig! Jag tycker det känns läskigt och lite naket. Men kanske lättare för bm om hon ska sy...?

Hittade du nån skötväska? Jag hade en skiphop sist, men den var sämst!
Svar på tråden Marsbebis 2016