Marsbebis 2016
7/21 bebisar från BF-listan är redan här! Wow!
7/21 bebisar från BF-listan är redan här! Wow!
Inatt har jag känt av lite molvärk nedanför naveln, inte farligt mycket dock. Det var inga direkta sammandragningar, så det är nog inget på gång. Lite spännande bara att nåt händer, har inte känt nåt innan.
Nån mer som börjar känna att det närmar sig?
Mmm, jag har också ett par mammabyxor, that's it.
Kul med lite kul! Jag har världens slöaste dag med noll aktivitet känns det som och då går det så lååååångsamt..
Funderar på namn igen! :) pojknamn är lättare men flicknamn... Vad tycker ni om namnet Alice om det blir en flicka? Är det för tråkigt i och med att det är så vanligt?
Bra där med utflykterna!
Och haha, näe, köpa nytt efter bf känns väl sådär... Shit vad jag längtar efter mina vanliga kläder nu!!
Tack för er respons på namn! såg att Alice låg som nr 2 på namntoppen :-/ Sedan tänker jag tyvärr på låten "Who the f**k is Alice?" Annars är det rätt sött och skulle passa utomordentligt med mina andra barns namn.
Madski, gillar Svea och Astrid skarpt!
Carabellis kusp, har inget bestämt men gillar bl.a. Albin och Alfons på herrsidan! Beundrar även fornnordiska namn hett. Har ni kommit på något ännu?
www.ica.se/recept/froknacke-716579/
Här är ett recept på fröknäcke som är nyttigt, gott och håller magen igång. Jag bakar sådana till bb-väskan för att kanske slippa allt för plågsamma toalettbesök. Nån som har andra bra tips på snacks att ha efter förlossningen?
Det enda jag har på listan är mat att ha precis efteråt. Dottern föddes kl 18.15, fick mackan och så efteråt. Men sen under natten, när man inte kunde sova, var jag såååå hungrig! Då hade jag ju bara ätit den dära mackan på kvällen under hela dagen! Då fick jag ett glas nyponsoppa. Denna gång ska jag ha med mig nyponsoppa, någon energibar o någon färdigblandad nutrilett. Snabbt o enkelt o som kan ligga kvar i min väska. Men tar tacksamt emot fler tips :)
Haha, ja det har du rätt i, så det kan man nog strunta i!
Jättefina namn du kommit på ju, är det något av dem som din man också är extra förtjust i? Gillar särskilt Ingrid och Sigrid!
Första dagen på föräldraledigheten och jag slog till på en brasiliansk vaxning, känner mig som en ny människa, haha.. Var lite nervös innan, men hon var riktigt proffesionell så det kändes inte det minsta konstigt :) sen strosade jag runt på stan och kollade efter skötväska och annat smått och gott, orkade inte släpa på något så klickar nog hem istället.. Vi har som sagt bara köpt vagn och kläder än så länge så det börjar bli läge att bocka av allt på listan nu..