Marsbebis 2016
BF+3 idag. Inget som tyder på förlossning. Var hos bm idag som glatt sa "vi ses på måndag"... Då blir det tydligen ultraljud av fostervattenmängden, vilket inte gjordes 2012 när jag väntade min dotter, tydligen en ny rutin.
BF+3 idag. Inget som tyder på förlossning. Var hos bm idag som glatt sa "vi ses på måndag"... Då blir det tydligen ultraljud av fostervattenmängden, vilket inte gjordes 2012 när jag väntade min dotter, tydligen en ny rutin.
Usch, övertid är inte kul och ett glatt "vi ses på måndag" är det sista man vill höra.. Kämpa på!! Max 11dagar kvar.. (Inte heller vad man vill höra, sorry!) dottern föddes på bf+10 och jag var måttligt road på slutet..
Igår natt kom våran lilla prinsessa;)
Va öppen 9 cm när vi kom in så det gick på 3,5h från vi kom in!
Sååå mysigt att äntligen ha henne här!
Bf+8 blev det!
Åhh, drygt... Jag försöker ju mentalt att ställa in mig på att plussa jag med men vete tusan om jag kommer fixa det med vett och sans i behåll... Har ju 10 dagar kvar men det KÄNNS som att jag redan går på övertid med så ont som jag har. :( Är också nyfiken på rutinerna om man går over. Jag är ju asskraj för en jättebebis om jag går över och skulle gärna kolla upp det, men vet inte om de gör det eller ej..
De har inte klassats som stora iom att de varit precis under 4,5 kg - vilket är gränsen. Men de har varit stora för tiden på kurvorna. Vilket är lite lustigt då jag snarare är av den mindre sorten. (Ingen har fattat vart de där bebisarna fått plats.) Nu är det ju ny pappa också, och han var STOR när han föddes (jättehuvud och 5 kg) så nu talar ju generna också för ett stort barn. Däremot har jag ju ett litet SF varför de inte tycker att TUL känns nödvändigt. (Förra gångerna har SF varit normalt eller till och med lite över normalt.) Så jag kanske nojjar i onödan. ;)
Och gulle, ja - för att slippa den här bäckensmärtan vore det ju fett nice om vi snarare pratade en än tre veckor till i det här tillståndet faktiskt...
kram!
Ang mätning av graviditetslängd; ingen har brytt sig om datering vid mina UL eftersom jag var högrisk KUB och även RUL blev en enda lång granskning i minsta detalj av eventuella kärlmissbildningar och liknande. Visserligen hittades inget, så senaste mens är min datering. Dock vet jag att ägglossningen var sen eftersom The Conception ägde rum på äl+16... Kanske bara är på BF idag och inte BF+5... fast i papprena står det ju 6 mars, så igångsättning blir 21 mars ändå.
Idag är jag för första gången uppgiven. Nu börjar det kännas så jobbigt att bebisen inte kommer och att en igångsättning närmar sig. Varje sekund analyserar jag bebisens rörelser och är så rädd för det värsta. I natt trodde jag att jag höll på att utveckla HELLP-syndrom, men det var bara nattångest...
Men trevlig helg till er alla! Hoppas på bebisar nu!
Åh, så drygt att inte ha någon "riktig" datering. Å andra sidan, att ha en som man ändå inte litar på är väl inte heller nån höjdare. Men som du säger, - om det betyder igångsättning 5 dagar tidigare (vilket det gör för mig) så gör det ju inte så mycket. ;)
Usch, usch, usch att det känns så jobbigt! Men jag förstår dig...
Jag hade ju hoppats på att bebis skulle komma innan påsklovet précis, så att storbarnen får mycket tid att gosa och mysa innan vardagen tränger på (lite mjukstart för oss alla..) men blir det igångsättning så blir det ju tvärtom - ett LÅNGT påsklov för mig att roa och underhålla barnen samtidigt som jag går I den där hemska övertidsångesten.
Och nätterna är verkligen värst. Usch vad ensam och orolig man kan bli då...
Det är så härligt att du skriver "en rask promenad", Carabellis! Jag tycker det är så skönt att nån av oss får vara pigg o fräsch så här på slutet!
När jag väntade dottern så var jag precis som du, inga som helst besvär, och jag minns att jag nästan skämdes över att få må bra när "alla andra" hade ont överallt. Så njut av att må bra och fixa lite glamour!!!
Joo, I know - kan också tycka att man stirrar sig för blind på datumet. Men båda andra barnen har jag känt som dig, varit jätterädd för igångsättning och därför har varje plusdag inneburit att jag också blivit räddare för att det ska sluta med det. Den här gången känner jag snarare att iom att risken finns att det blir igångsättning iaf tar jag hellre den på bf+ett par dagar än bf+15 liksom...
Och du har rätt, när jag väntade sonen så var det inget snack om saken - det skulle bli igångsättning vecka 42+0 vilket jag verkligen inte ville. Jag bara grät. (Dessutom hade man inte gjort minsta kontroll utan allt gick bara på datumet.) Turligt nog föddes han 21:30 på 41+6...
Shopping låter bra! Själv har jag istället ägnat mig åt Zalandoshopping som ska hämtas när jag hämtar barnen idag. Fina vårkläder utan tillstymmelse till mammaklädsfeeling, snart är jag där!
Åh vad avis jag blir! Min "långpromenad" idag var typ runt huset :) njut av din rörlighet och det fina vädret åt oss alla som inte fixar det just nu :)