Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Marsbebis 2016

Har precis haft BVC på hembesök. Min lilla bebis har gått upp 560 gram på 8 dagar. Stark mjölk? Hehe.

Hoppas ni oförlösta kommer igång idag så ni får ett härligt påsklov med massa mys sedan. Kram på er!

• Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-24 15:43:59 följande:

Allt såg bra ut hos BM. Blodtrycket var föredömligt lågt igen och inga proteiner i urinet. Skönt!

Hon gjorde en extra koll m ul och huvudet är nedåt!

Skönt att VETA att huvudet ligger rätt. Spännande...! Då är det bara födandet kvar då
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-24 12:25:22 följande:

Kanon bra mjölk! Du kanske ska donera lite?:)

Ja, det borde jag verkligen göra. Inte minst med tanke på att barn på neo ibland väger lika lite som min bebis ökat i vikt på en vecka :-/
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-24 18:48:45 följande:

Det e lätt fixat, du ringer neonatalavdelningen. Sen då du lämna lite mjölk för analys o sen får du en pump med dig hem. Man behöver inte ge mängder, många bäckar små! Jag ska donera denna gång, det fick jag inte förra gången. Tänkte lämna prov o fixa allt innan jag åker hem från BB. Min mamma jobbar på en neonatalavdelning. Sen får man bra betalt också!:)

Tack för tipset!
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-25 07:26:06 följande:

Ännu en händelselös natt (inte ens lite förvärkar bjöd den på), verkar som om liten vill vänta ett tag med att komma ut. Jag kanske får fira påsk hemma iaf? ställer nu in mig på det och försöker programmera om mig mentalt, så helgen blir awesome!

Börjar annars känna mig sliten på ett helt annat sätt än tidigare; känner av foglossningar i framfogen, rygg, höfter och benen. Och är riktigt trött på em/kväll. Nu är jag pigg däremot, så är tacksam för det!

Hur mår ni andra? Inga små bäbisar på gång?

Och ni som redan fått era guldklimpar; känns allt okej inför första storhelgen med dem?

Det är ju bra att du ändå är pigg, så du orkar föda när det väl är dags. Det var länge sedan nån bebis kom nu, så snart borde det väl komma ett helt gäng?

Inför påsken är våra ambitioner låga; idag har vi vänner på lunch där mamman äntligen är gravid med barn nr två efter nästan tre års försök. Är så glad att hon hann bli gravid innan jag födde, så att man slipper det där lilla dåliga samvetet som finns när man gläds i närvaro av nån som sörjer något som inte blir. Påskdagen blir det skansen; älskar deras traditionella firande! Påskdagen blir det bara vi i familjen eftersom Trafikverket underhåller tågspåren söder om sthlm så vi kan inte åka till makens släkt. Alla hyrbilar var bokade på vår mack och ingen av oss orkar åka till arlanda för att hyra... Är lite smygglad; de gillar inte mig och som nyförlöst orkar jag inte värja mig lika bra. På annandagen får vi dock besök av en av hand syskon med familj. Hur ser det ut för er? Svårt att planera något kanske när man ska föda när som helst?
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-25 08:00:00 följande:

Låter som om ni får det skönt, Carabellis! Vilken tur med hyrbilarna!

Vi ska inte göra så mycket, vågar inte ge oss iväg långt av förklarliga skäl Ska kanske åka på äggjakt på en 4H-gård idag om dottern vill.

Annars baka en påsktårta enligt dotterns önskemål (två våningar, kladdkakebotten, marsipankycklingar, chokladmöss och kolasnören, tror jag att det var).

Ska inte få besök av någon släkt, förutom min mamma, så är lugnt på den fronten.

Spexig tårta! Förutom chokladmöss och kolasnören kanske jag snor idén
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-25 08:36:19 följande:

För vår del blir det inget påskfirande. Vi o mamma o pappa står standby o inväntar bebis. Blir väl nått firande när bebis kommit ut istället o min mamma fyller år nästa helg.

Jag inväntar svar från 1177, min klåda har blivit värre! Hela kroppen nu! Så less o vill be om igångsättning!!:) lillasyster visar inga tecken på att vilja komma ut! Bf på tisdag.

Har du klåda i handflator och fotsulor?
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-25 08:39:09 följande:

Verkligen tur med hyrbilarna Carabellis. Hur är din brors syskon som kommer? Också anti dig?

Låter som en mysig helg i övrigt.

Vi är bjudna på påsklunch hos min mamma imorrn med min sida av släkten. Får se om jag är sugen på att åka dit eller om sambon och dottern får åka dit själva!? Bor bara fem

Minuter från oss så det är iaf nära ich bra.

I övrigt har vi inte planerat något alls iom att vi båda gissade på att vi skulle hänga på BB alternativt bebismysa hemma.. Hoppas dock på att det fortfarande blir så. Funderar på simhallen eller bio idag, känner inte alls för att bara vara hemma och hänga, känns som Att väggarna kryper för varje dag som går och vill gärna försöka hitta på något med sambo och dotter så länge det går för sen blir det väl dom två som får hitta på saker i början när jag får hänga med lillebror!? Time Will tell..

Skansen låter mysigt, har aldrig varit där på påsken tror jag. Kanske dom har något kul idag? Ska googla lite och stämma av med dottern om vad hon vill hitta på idag. Min gissning är lekland, haha, simhall eller bio känns mer lockande om ni frågar mig :)

Mest sjukt ointresserade. Ingen har hört av sig under graviditeten eller frågat hur vi har det. Däremot ska man givetvis komma och titta på bebisen så fort den kommit. Jag gillar inte det. Dessutom är brorsan ganska taskig mot sin fru och tvär mot allt och alla, så det är så trist stämning.

Låter bra att hitta på nåt utanför hemmet för att få tiden att gå! Skansen har påskprogram även idag. Finns bra info på hemsidan!
  • Carabellis kusp
    sanna1975 skrev 2016-03-25 09:07:20 följande:

Hej hej alla! Igår kom vår lilla flicka till världen, en dryg vecka för tidigt. Vattnet gick utan värkar, och jag fick åka in till förlossningen och blev beordrad sängläge eftersom hon låg högt och rörligt. Sen efter ett drygt halvt dygn av väntan i sängläge och småvärkar hade hon äntligen sjunkit ned i bäckenet och värkarbetet kom sen igång ordentligt spontant. Hon föddes 18 Tim efter vattenavgång och var 49cm och vägde 3,2 kg. Supersöt med massor av hår på huvet! :)

Vilken fin påskpresent! Stort grattis!
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-25 11:30:55 följande:

Ja, o överallt! Sån graviditetsklåda

Har du kollat upp så att det inte är hepatos?
Svar på tråden Marsbebis 2016