Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Carabellis kusp skrev 2015-12-20 22:30:11 följande:

Det var länge sedan vi pratade namn nu, men vad tycks om Elise med betonat e på slutet? Är det inte lite fint?

Hur menar du med betonat? Elis-ä (bara läsa alla bokstäverna på gammelsvenskt sätt) eller Eliss-ee (Elisé). Tycker det är fina namn. Kan dock behöva förklaras hela tiden eftersom de flesta nog tror det ska uttalas med stumt e.

Jag har fortfarande Isak och Tyra i topp här.
  • Reflexen

Jag tränade inte något innan graviditeten, så allt jag gör nu är liksom på plussidan. Jag får sammandragningar och ont i ljumskarna om jag går typ längre än 500 m, men klarar av andra saker (tex mocka i stallet) utan problem. Har varit o simmat en gång, ska testa det igen.

• Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-12-22 21:03:37 följande:

Reflexen, visst var du intresserad av Brio Happy om jag minns rätt? De har rea på den vagnen på Lekmer nu, tror det var 40 %! Knappt 4 700 för en duovagn. Bara ett litet tips!

Tack, Smilla! Det ska jag kolla på!
  • Reflexen

God jul till er alla!

Jag har också sovit dåligt, aztec! Vaknade kl 5 av en mardröm, där några skulle stjäla min bäbis, o kunde sen inte somna om. min lilla är också vild så tidigt på morgonen, så det blir intressant att se om dygnsrytmen håller i sig när den väl är ute

Hoppas att alla nu får en fantastisk jul, med julklappar, magmys och god mat!

• Reflexen

Ja, man är inte snabb nu för tiden på morgonen känner jag mig i fin form, men allt eftersom dagen går blir jag mer o mer gravid, typ

Vad det börjar närma sig nu! Att ni som har tidig bf redan passerat v30, nästan ofattbart men så coolt! Jag har exakt tre månader till bf kvar idag.

Roar mig med att leta vagn på nätet o fundera på tapetval till bäbisens rum. Tänkte åka till gekås och handla det mesta annat (kläder, skötbädd, våtservetter, sängkläder osv) i januari. Då får storasyster följa med o känna sig delaktig. Tror det blir kul!

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2015-12-26 19:12:24 följande:

Känner igen det där med att man blir mer gravid ju längre dagen går! Är i v 22 fram till kl 15 och sedan i v 38, så det jämnar ut sig. Går in i v 31 på måndag...!

Vilken vagn lutar du åt? Härligt att fundera på tapeter till bebisens rum; vi bor i en 2,5a på 67 kvm, så vi funderar på vilka möbler vi ska kasta för att storasyster ska få plats med en säng, hehe. Men vår tid kommer, hoppas jag.

Haha, håller med om veckornas förändring under dagen! tänker varje dag att jag inte kan bli tjockare, men inser sen att "det kan jag visst". Lika skrämmande varje gång

Det blir nog en brio happy. Hade en sån till dottern o gillade den. Har dock fundering på att, iaf på sikt, skaffa en mindre som man kan ta med sig i bilen lite lättare. Vi bor i ett onödigt stort hus, så har plats både för två vagnar o fler möbler. Skulle ibland vilja byta till en tvåa dock för att vara tvungen att rensa bland allt skräp som jag/vi samlat på oss.

Letar ni större boende?
  • Reflexen

Härligt att bo mitt i Stockholm, Carabellis! Jag är ingen stadsmänniska, men ska jag bo i stan så skulle det vara mitt i smeten. Då vill jag ha alla fördelar med storstaden inom nära håll!

Låter som en bra plan med lägenheten. Tror ni kommer få det bra, oavsett var ni hamnar och när!

• Reflexen

Hannis; vi kommer nog också ha fårskinn och filtar i vagnen. Det är ju svårt att veta innan hur varma eller kalla de är, så får väl anpassa både kläder o filtar efter både bäbisen och vädret!

Har du ingen madrass i liggdelen? Trodde det var standard i liggdelarna, men har ju inte så stor erfarenhet av olika vagnar

• Reflexen

Tessie: tråkigt med vagnbekymmer! Har ni vagn redan eller kan ni anpassa valet av vagn efter platsbristen?

• Reflexen

Vi vill ha en spjälsäng där man kan ta bort ena sidan och fästa den mot våran säng. Har hittills bara sett en som verkar funka, troll bedside crib. Vet ni några fler? Vill gärna ha en normalstor spjälsäng.

Svar på tråden Marsbebis 2016