BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Influensa i vecka 34! :( Inget jag rekommenderar! Akta er från alla virus och baciller där ute nu.
Krya på dig!
Paulina - skönt att allt såg bra ut.
Influensa i vecka 34! :( Inget jag rekommenderar! Akta er från alla virus och baciller där ute nu.
Detta har vi redan skrivit men kul med liten uppdatering
När är ni beräknade?
Själv är jag beräknad 4/4.
Magen har inte sjunkit än och går in i vecka 37 imorgon...
Nu är Lillebrors BB väska helt klar.
Det blev en hel del men kände att det är skönt att ha med lite extra ifall man blir kvar längre än man tänkt från början.
Det med att magen ska sjunka är nog en myt ????????
Jag har väntat i veckor på att kunna andas normalt och att den ska sjunka. Men inte skett än.
Är nu i 39+6. Så hoppas inte för mkt ?? Vissa sjunker den tydligen inte för innan vattnet går. Och jag verkar tillhöra dessa.
Hoppas på mer tur för dig ????
Bf 9/3. Väntat på att magen ska sjunka i ett par veckor nu. Men inte hänt än.
Tid på förlossningen imorgon kl 8. Blir ev igångsatt beroende på hur "mogen" jag är. Gjort svepning i söndags.
Varför jag blir igångsatt är för att jag fick hepatos i v37. Bebisen har mått bra hela tiden. Så det har räckt med vanliga kontroller :)
Håll nu tummarna att han kikar ut imorgon.
Exakt så har jag varje kväll!!! Igår frågade jag mannen om det var extra varmt för jag fick ligga och fläkta med en tidning. Svetten bara rann! Jobbigt!! Jag har det dock lindrigare på dagen. Men på kvällar och nätter. Hjälp vad jag svettas.
Det verkar som allas magar börjar förbereda sig inför förlossningen. Tänk att snart är våra bebisar här vad ni har kämpat/kämpar med alla era besvär
Jag fick åka in idag för kontroll pga just onda sammandragningar och minskade rörelser. Dr sa att nu kan bebin komma närsomhelst tex i helgen. Blev lite chockad, är inte redo fast jag vill då jag orkar inte vara gravid längre men vill verkligen att bebin stannar minst 2 veckor till då är jag i 38+2. Känns tryggare då på något sätt.
Dr sa att nu är det inga problem om barnet kommer då jag kommit så långt.
Sitter i soffan nu med sammandragningar.
Känner ni tryck mot baken oxå? Ibland känner jag att rumpan (rumphålet ) ska spricka speciellt när jag är på toa och kissar.
Jag har tre olika sortens "förvärkar", men undrar egentligen, vad är det ni alla klassar som förvärkar?:)
Jag kallar det andra saker och tänker att förvärkar är något annat som kommer först när allt är igång på riktigt..
Kan,ni som orkar, beskriva era upplevelser av just vad en sån värk känns?:)
10,02 imorse kom han :)
En pojke på 4500g och 53cm.
Var en hemsk dag igår. Droppet gjorde mig verkligen helt väck. Och hann aldrig vila mellan värkarna. Så var ju helt "full" med lustgas. När sen nattpersonalen kom fick jag äntligen epidural.
Och i morse fick jag hjälp av en helt gudomlig bm som verkligen gillade sitt jobb och gjorde allt för att jag skulle slippa snitt. Och 1,5h efter det är han född :)
Det tråkiga nu är att det är fullt på förlossningen och sängen min sambo fått måste nån annan ha.
Så nu är vi själva kvar här.. Förstår ju varför, men tråkigt iaf :(
Startade en tråd om olika symtom gällande förlossning dvs inte det vanliga symtomen som värkar, vattenavgång, blödning utan andra symtom.
Jag har så oroskänslan i kroppen, allt känns obekvämt och konstigt, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Har både sammandragningar och förvärkar. Orolig att föda nu. Vill föda tidigast om två veckor.
Kanske oro som startat alla konstiga symtom
Min barnmorska tror bebisen kommer va närmare 4kg.. Känns lite mycket.. Och allt är normalt, förstår inte varför hon tror det riktigt.. Han kan ju lika gärna vara 3.5, vad vet hon.. Har ni andra erfarenheter? Oro kring vikt? Fått någon bedömning av barnmorska vad hon tror?!
Söndag ! Har helt otroligt nog sovit riktigt bra inatt. Men igår på dagen så hade jag ont i fogar och mycket sammandragningar. Och lite magknip från och till som jag först trodde var förvärkar..hm men det var det nog inte;) men dem känns nästan likadana ibland.
Vi börjar så smått få ordning och reda här hemma. Vet inte hur alla ni andra har det..men vi lyckas alltid ha något katastrofrum gästrummet är ett sådant, bara för att garderoben uppe är som ett förråd så hamnar alla nytvättade kläder i gästrummet istället. Men det blir mitt projekt under nästa vecka. Sen är det faktiskt riktigt städat överallt. Det är ju så skönt när allt har sin plats!
Blir stressad av oreda! Känner att jag har mycket större behov av att städa nu när jag är gravid dock. Någon mer som är sådan? Ha en bra dag tjejer.