Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

God morgon allihopa. :)
    Här kan man absolut inte sova,fast man verkligen borde. Då ett jobbpass på 13 timmar väntar. Men men. Kroppen gör som den själv vill.

Har nu blivit ganska säker på att det är bebisen jag känt. :) <3 Kan ibland känna när jag sitter upp men inte ofta och bara någon enstaka gång som någon fisk som fladdrar förbi. Men känner ganska tydligt nu om jag ligger ner på sidan,ibland när jag råkar lika lite mer på magen än sidan även om jag ligger på sidan,så känns det allra mest. Massa små buffar och små fladder. :) <3 Känner igen det sen dottern även om det är väldigt svagt nu i början men det är så mysigt. Jag bara älskar det och längtar efter ännu mer och ännu tydligare. :) Känns mest om jag ligger på vänster sida. Ibland någon enstaka på höger men inte alls lika ofta och tydligt. Kan inte tänka mig annat än bebisen. :) Känns inte alls som tarmarna och eftersom de ofta gärna kommer när man ligger på RN viss sida och gärna tidig morgon,sen kväll eller natt. :)

Någon som känner igen detta och känner likadant? För er som känner bebis,började det såhär för er med? Att det ofta var i en viss ställning och ens sidan mest?

Hoppas ni andra haft en bra natt och sovit gott. Och att när ni vaknar får en bra dag :) Kram på er

• Nystjärna
    Pauliina skrev 2015-10-28 08:13:02 följande:
    Jag har faktiskt denna gång inte känt fladder utan puffar på en gång. Inte alls lika ofta som jag velat, men oftast när jag precis som du legat på sidan och sedan flyttar till rygg.

Magen däremot tycker jag är för liten när jag tex ligger ner, då kan den va helt platt. Är endå i v 16+1
    Ja men kan hålla med att de känns mer åt små buffar faktiskt än fladder. Tyckte jag kände något när jag satt ner nu nyss. Men då är de mycket svagare och diffust. Men vi kommer nog bara att känna mer och mer och starkare :) vet inte om min är så stor när jag ligger ner heller. Träffade en vän igår som vet att jag är gravid men hon tyckte inte alls de syntes på mig,inte förens jag tog av min tjockare tröja och bara hade linne. Men jag tyckte de syntes med tröjan med. Sen har jag en vän som tycker att de syns att de är en gravid mage och så väldigt olika tydligen. Jag är idag i vecka 16+5 så du och jag ligger ju väldigt lika :) Är de andra barnet du väntar?
  • Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-10-28 09:48:04 följande:

Nystjärna, precis så jag började känna med i magen, nu känns dem lite starkare. Men jag längtar tills jag känner oftare och starkare.

Idag ska vi in på vårt andra ultraljud dvs vårt riktiga RUL ska bli spännande. Dottern är lite krasslig och får helt enkelt följa med. Känns inte ok att lämna bort henne. Om dem inte skulle få vara ned där inne direkt så får hon och mannen helt enkelt vänta utanför först:)

Idag får vi troligtvis helt säkert veta vad det är för liten filur där i magen. Spännande!

Ha en bra dag allihopa.

Vad mysigt :) Det kommer säkert bara att komma mer och mer och starkare :) Stackars din tös,hoppad hon kryar på sig snabbt. Så spännande och mysigt med RUL,vilken tid är det? :) Längtsr så till mitt. Du måste berätta sen hur allt gick och vad de sa :) Lycka till :)
  • Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-10-28 09:48:04 följande:

Nystjärna, precis så jag började känna med i magen, nu känns dem lite starkare. Men jag längtar tills jag känner oftare och starkare.

Idag ska vi in på vårt andra ultraljud dvs vårt riktiga RUL ska bli spännande. Dottern är lite krasslig och får helt enkelt följa med. Känns inte ok att lämna bort henne. Om dem inte skulle få vara ned där inne direkt så får hon och mannen helt enkelt vänta utanför först:)

Idag får vi troligtvis helt säkert veta vad det är för liten filur där i magen. Spännande!

Ha en bra dag allihopa.

Vad mysigt :) Det kommer säkert bara att komma mer och mer och starkare :) Stackars din tös,hoppad hon kryar på sig snabbt. Så spännande och mysigt med RUL,vilken tid är det? :) Längtsr så till mitt. Du måste berätta sen hur allt gick och vad de sa :) Lycka till :)
  • Nystjärna

Funderat på detta med syskonvagn. Dottern kommer ju vara ca 2 år och 9 månader när bebis är beräknad. Tror ju inte hon alltid kommer orka/vilja gå själv. Och tänker att hon är redan lite trotsig och vill inte alltid lyssna,hålla handen och springer iväg. Men vi vill inte ha någon stor syskon vagn. Fått lite tips om mouatin buggy duo och duet. Är väl inne på dueten. Men vad tror ni? Någon med erfarenhet? Kommer dottern vara för stor för den? Kommer kanske inte ha den för länge men blir nog ändå ett par månader. Hon är ganska normal i kroppsbyggnaden får jag säga. Inte superlång och inte kort heller. Men vill gärna höra era tankar. :)

• Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-10-28 20:18:54 följande:

Hej på er, jag stensomnade i soffan när vi kom hem nu i eftermiddag;)

Allt såg bra ut men hon som gjorde ultraljudet var mest lite stressad kändes det som. Men allt såg bra ut och det är en liten Lillebror i magen:)

Den blivande storasystern är överlycklig och vi med:)

Det var riktigt häftigt när jag både kände och fick se rörelserna på skärmen. Magiskt!

Någon mer än jag som känner av sammandragningar då och då? Magen blir en hård kula rätt som det är. Händer inte superofta och gör ju inte ont som tur är.

En härlig dag<3

Härligt att allt såg bra ut :) Grattis till lillebror :)

Jag har haft sammandragningar också. Inte så det gjort ont men känt hur magen blir spänd och hård när jag känner på den. Men absolut ont. Men brukar känns av de om jag stressar mycket med saker hemma,plockar städar och så eller går fort eller stressar någonstans. Så försökt att inte stressa utan planera bättre och ta de lugnare. Får ta de tid det tar. Så inte känt de på ett tag nu faktiskt. Så är skönt. :) Kände inte så tidigt sist. Allt kommer tidigare nu :)
  • Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-10-31 02:01:01 följande:

En liten nattuppdatering. Somnade i soffan efter jobbet så nu är jag pigg igen. Haha.

Efter några långa dagar på jobbet har jag också känt av foglossningen, har samma bekymmer som förra graviditeten. Mittenfogen igen:(

Kanske lite halvtokigt att vara nattuggla men just idag var det tur för nu var första gången som jag kände sparkarna på utsidan av magen. Och mannen fick också känna sparkarna för första gången. Häftig känsla!

Har för mig att det var mycket senare med dottern så antagligen ligger moderkakan annorlunda denna gång. I bakkant ligger den nu men vet ej hur den låg sist faktiskt..

Trevlig helg allihopa.

Åh vad mysigt att känna utifrån och att ni båda fick känna :) jag har haft 2 stressiga sagt så inte hunnit att känns efter faktiskt de 2 senaste dagarna. Men igår kväll när jag satt i soffan så kände jag igen :) Små svaga. Känns inte lika tydligt än när jag sitter upp som när jag ligger. Men kommer ju :) Gick in i vecka 18 igår. Så ( 17+1) idag och bara 9 dagar till RUL. :) Skall bli så spännande och se bebis igen. Och får reda på vart moderkakan är. Tror jag har bakvägg denna gången då jag kände sparkarna så mycket tidigare och tydligare denna gången än med dottern,där jag hade i framvägg. Men samtidigt så är ju detta andra barnet och men känner oftast tidigare då men vi får se. Så spännande :) Trevlig helg alla
  • Nystjärna

Hej allihopa.

Igår var det en fruktansvärd dag. :( Fick sånt bakslag med illamående och flera kräkningar. :( Det som har varit lugnt ett bra tag tack vare tabletterna. Men vet inte om jag ätit för mycket mat i lördags när jag och mannen var ute och åt,eller om jag åt något dåligt. Kan också bero på att jag sparat mina lergigan Comp då jag bara har en burk kvar och fick ta vanlig lergigan som bara är på 25 mg medan compen är på 50 mg. Så måste be om nytt lergigan Comp recept. För igår var det fruktansvärt!! Så fort man glömmer. Sov bort hela kvällen. Var helt slut och inget jag åt fick jag behålla.

Om en vecka är det dags för RUL för oss,och har en tid till bm veckan efter. Men jag har ju haft mycket extra besök hos min bm och läkare pga illamåendet och viktnedgång och även pga att jag behöver stödstrumpor då min mamma har bekymmer med proppar. Så blivit många extra besök för mig. Sen pga tidigare missfall innan dottern så blir jag väldigt lätt orolig och nojig därför fungerar inte för lång uppehåll för mig. Vilket min bm förstår och lyssnar på. Så hon har lagt in något extra besök jämfört med standard programmet som omföderskor har. Denna gången har jag inte varit lika orolig men oron finns där ändå,så är riktigt skönt. Snart dags att gå till jobbet. Hoppas det skall kunna gå bra trots går dagen. Mår ganska bra idag och fått i mig en tablett så hoppas de blir bättre. Så trött bara. Hoppas ni andra haft en bättre helg och att ni får en bra dag.

• Nystjärna
    Syoss skrev 2015-11-02 07:25:38 följande:
    Usch så jobbigt att du fick ett bakslag hoppas bara det var tillfälligt! Måste bara flika in med att det är koffeinet som är 50 mg i Lergigan Comp.

Skönt att du tätare besök när du har besvär av olika slag. Bra att din bm förstår detta.

Hoppas du får en bra dag!
    Okej kanske de inte är tabletternas fel. Men känns som jag ändå behöver Comp. Blir ju helt utslagen utav de vanliga. Bra på kvällen och natten men inte under dagarna. Känner mig okej ändå idag trots allt. Men hade gärna varit hemma och vilat och tagit igen mig idag också men men. De är som det är. Får försöka vila sedan och hoppas att det känns ännu bättre imorgon,som vanligt igen.
  • Nystjärna
    Syoss skrev 2015-11-02 12:43:41 följande:
    Ja koffeinet i Compen är ju verkligen guldvärt verkligen! För mig har de inte lindrat illamåendet nått denna gång dock. Synd att de inte gjort dom lite starkare, som den vanliga lergigan. Det är ju bara 10 mg i Compen.
    Håller med dig!! :) För mig har det ju fungerat de senaste typ 2 veckorna. Har mått illa men inte kräkts och varit hanterbart illamående. Så länge jag tagit tabletterna och ätit något litet regelbundet. Så var riktigt jobbigt igår. Mår ganska okej nu,haft en lugn dag på jobbet så varit skönt. Men vore så skönt att slippa tabletterna nu och slippa må illa något mer. Iallafall bara slippa kräkas och få illamåendet under kontroll och ha de hanterbart. Äter ju 2 postafen,2 lergigan Comp och en vanlig lergigan om dagen för att vara något av en fungerande människa. Så verkligen viktigt. Hoppas vårdcentralen kan hjälpa mig sen med nytt recept. De har ju varit lite motvilliga och inte riktgt viljat förstå hur dåligt jag mått och hjälpa mig men får se. Annars får jag be MVC hjälpa mig,igen.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)