Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej allihopa. :)

Här mår jag ganska bra just nu faktiskt. Börjar fungera som en normal människa. :) Äter ju fortfarande mina 3 st lergigan om dagen. Dock slutat och ta postafen ihop och det funkar faktiskt bra med bara lergigan. Och sen de bytte till vanlig lergigan till kvällen så sover jag bra på den med. Postafen har jag bara behövt ta någon gång. Börjar till och med känna hunger. Kan äta och ändå bli hungrig någon timme senare men kan inte äta så mycket varje gång. Men så skönt att kunna äta igen,utan att må sjukt illa eller kännas som man skall kräkas. Känner av illamåendet ibland men mindre. Så i förhållande till hur jag har mått så mår jag faktiskt riktigt bra nu :) Men vågar inte släpps mina lergigan än. Lite nervös kring när jag skall våga minska med de,är så rädd för bakslag igen och må så dåligt. Svårt. Hoppas ni förstår hur jag menar :) Så hemma denna veckan och vila upp mig helt,sen nästa vecka skall jag vara på jobbet som "extra" personal så jag får känna hur det känns. Så är de tänkt sen att jag skall börja jobba igen. Och detta känns faktiskt riktigt bra och roligt. Så hoppas allt går bra och blir som jag tänkt. :) Sen har även magen börjat komma nu så den syns. Inte jättemycket men syns lite. Syns mest om jag inte har tröja eller tajt tröja men så mysigt att den kommit men går så fort. :) Denna veckan hoppas jag verkligen att det kommer ett brev på pisten med min RUL tid.
    Hur mår ni andra? Har ni börjat få magen än? :) Tycker magen kom snabbare denna gången jämfört med förra graviditeten som var min första. Är det någon som skall på RUL denna veckan?
    Idag är jag i vecka 15 (14+3) nu är det verkligen verklighet att jag är gravid och skall ha en liten bebisen igen :) <3

Ha en bra dag alla :)

• Nystjärna

Åh vad fuskigt ni som vetat om RUL länge. Min bm skickade remiss till sjukhuset för 2 veckor sen. Men fortfarande inget. Hade jag valt ett annat sjukhus så hade tiden redan kunnat vara bokad,men min MVC och där jag skall göra RUL och födda har inte Sanna data system. Så fick skicka remiss och vänta. Ingen tid idag heller. De vill ju ha så nära vecka 18. Så inom 3-4 veckor borde jag få tid,så tycker tiden borde komma snart men bara vänta lite till då.

• Nystjärna
    AngelinaAr skrev 2015-10-12 20:54:41 följande:

Hej alla glada

Är det ok för mig att hänga på här..?:)

Är gravid i andra barnet efter två missfall på raken

Är i vecka 18,längtar som Sören :)

Har ultraljud 22/10.undrar verkligen om det är en tös eller bror.

Hoppas ni mår bra

Hejsan.

Välkommen :) självklart får du hänga här med oss,ju fler desto roligare :)

Beklagar dina missfall :( Vet precis hur det känns. Hade 2 innan min dotter. Var det tidiga? Hoppas de är okej,du behöver inte svara om du inte vill. Och jag förstår helt om det är så. :)

Sen vill jag gratulera dig :) Vecka 18,då är du snart halvvägs :) har du en pojk eller tös sen tidigare?
  • Nystjärna
    TouchOfRed skrev 2015-10-13 20:35:25 följande:

Var på RUL idag! Fick se världens finaste där inne i magen och allt såg normalt ut. BF flyttades till 5 mars, alltså v.19+3 idag istället för 18+4 fick även se rörelser och kände detta och kunde då koppla ihop det till det jag känt de senaste 2 dagarna! Har moderkaka i framkant, så antagligen därför det dröjt innan jag känt något livet är underbart just nu <3

Åh vad mysigt <3 :) Härligt att allt var så bra :) Längtar så efter mitt RUL,men bara och vänta och ha tålamod.

Något jag tänkt på och oroat mig för idag är att min dotter på 2 år trotsar ju väldigt mycket just nu med vredesutbrott. Vilket blir en del sparkar och viftande med händerna. Och försöker ju skydda magen så gott jag kan,men ibland får hon ju in en spark eller så. Är ju inte jättehårt då hon är bara 2 år men känns ju ändå och obehagligt. Men blir så orolig och nervös. Tror ni att jag behöver oroa mig eller nojar jag mig i onödan? Bara något jag tänkte på senaste dagarna,då dottern trotsat nästan varje dag senaste tiden. Tror ju och hoppas att bebisen ligger väldigt skyddade men nojar ändå. Någon som har lugnande ord och säga? Är de bara jag som tänker eller känner såhär som jag?
  • Nystjärna
    AngelinaAr skrev 2015-10-14 17:21:20 följande:
    Tusen tack snällt av dig:)

Dom var tidiga typ vecka 6-7

Har en tös,beklagar dina med villken vecka är du i?

Så roligt är helt paff asså andra barnet längtar så mycket tills torsdag22 då jag har ultraljud undrat hela tiden om de pojke eller flicka ska bli spännande.. :) du då mår du bra i övrigt?

Har lite huvudvärk plus ischias i bäckenet tar min energi trodde inte jag skulle börja gnälla så tidigt :)
    Så lite så. Förstår,mina var tidiga med de ena i vecka 6 och det andra i vecka 9. Nu är jag i vecka 14+5. Så går in i vecka 16 på fredag :)

Förstår verkligen att du längtar :) du måste berätta hur allt gick sen. Jag har inte mått så bra. Varit sjukskriven hela graviditeten hittills faktiskt. Pga kraftigt illamående och kräkningar. Fick diagnos hyperremiss. Hade de med dottern med. Men med dottern kräktes jag mer men hade andra tabletter då. Nu har jag lergigan och postafen. Vart en sväng på gynakuten och fick dropp med. Så har varit tufft. Tagit mycket energi men mår bättre nu tack vare tabletterna. Kan känna av foglossning ibland men går okej. Tanken är att jag skall börja jobba näst nästa vecka helt igen. Imorgon skall jag till bm. Skall se om jag gått upp något i vikt,hade inte gjort de förra veckan när jag träffade läkaren men kanske bättre nu och så skall vi försöka lyssna på hjärtat. Hoppas bm kommer ihåg det :)

Åh huvudvärken kan jag hålla med om. Kommit senaste dagarna för mig. Men ischias låter inte alls kul. Hoppas du kan vila ändå lite varje dag. Man får gnälla ibland. Jag har gnällt mycket över mitt illamående kan jag säga
  • Nystjärna

Hej allihopa :)

Idag går jag in i vecka 16 (15+0) Känns så fantastiskt underbart :) <3 Igår var jag på besök hos min barnmorska. Var skönt att få träffa och prata med henne. Allting såg bra ut och nu har jag ökat 2 kg i vikt med sen inskrivning och det är ju riktigt bra :) Hade ett litet bakslag igår morse nämligen. Sen skulle bm kolla upp hur det såg ut med RUL och då ringa mig så fort hon visste något. Så bara och vänta. Men det allra bästa med gårdagen var att jag fick lyssna på bebisens hjärtljud!! <3 :) Och hjärtat slog så fint på vår fina skatt och man hörde massa aktivitet. Den sparkade och hade sig. Inte så jag kände dock men anat små buffar någon gång så hoppas det kommer mer så jag känner snart. Men vart helt underbart!! :) <3

Hur mår och har ni andra det? :)

• Nystjärna

Hej :) När jag väntade dottern kom min mage ganska sent. Minns inte direkt att jag hade någon mage när vi gjorde RUL i vecka 20. En liten kanske,men man kunde likaväl tro att jag hade ätit mycket vid jul och nyår som inte hade gått bort. Men samtidigt så kräktes jag ännu mer när jag var gravid med henne och vägde ca 5 kg mer då,även om jag tappade vikt i början. Men magen kom senare någon gång där efter v 20 och då kom även rörelserna. Var så nervös och orolig för att jag inte hade känt något. Men min bm lugnade mig då och sa att det kommer och det gjorde det :) Jag jade ju även moderkakan fram så sparkarna dämpades. Åkte in någon gång för att jag inte hade känt sparkar. Men det sparkades för fullt och kunde öve

• Nystjärna

Dumma mobil som skickar innan man är klar.

Jo även om CTG tog upp att bebis sparkade och jag hörde det så var det inte alltid som jag kände det

• Nystjärna

Denna gången väntar jag ju mitt andra barn. Har ju mått dåligt denna gången också men vägde ca 5 kg mindre denna gången när jag blev gravid. Är i vecka 16 (15+2) och magen har kommit lite. Inte någon jättestor men ändå en liten gravidmage. :) <3 Vilket jag tycker om och tycker är

• Nystjärna
    Nystjärna skrev 2015-10-18 08:30:31 följande:

Denna gången väntar jag ju mitt andra barn. Har ju mått dåligt denna gången också men vägde ca 5 kg mindre denna gången när jag blev gravid. Är i vecka 16 (15+2) och magen har kommit lite. Inte någon jättestor men ändå en liten gravidmage. :) <3 Vilket jag tycker om och tycker är

Och tycker är mysigt. Då jag inte fick så mycket mage första gången. En del har inte sätt det än men beror lite på vad jag har för kläder med. Men min chef sa redan för ca 2 veckor sen att de började synas lite. :) Min mamma märker inget,hon ser mig nog för ofta. Men både jag och min man ser. :) Han säger det att jag ser inte tjock ut,utan det syns att det är en gravid mage. En liten men en gravidmage. Så kom snabbare denna gången. Har även kunnat ana/misstänka någon enstaka rörelse men inte säker och inte varje dag. Så hoppas det kommer mer och mer och tidigare denna gången. Då allt går så fort denna gången så vore det mysigt att få känna och njuta av spakarna tidigare och längre. :) Intressant och se vart man har moderkakan på RUL. :).

Förlåt för massa inlägg. Men allt kom inte med ifrån början. Både mobil och app som bråkar med mig. Men nu kom allt jag ville skriva. :) Hoppas ni haft en bra helg :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)