Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Får man hoppa in här? :) Är idag på bim-2 och tror att jag plussade imorse :) Var ganska säkert men jag vet inte av någon anledning nu under kvällen så tvekar jag om mina ögon sviker mig och att strecket inte blått utan kanske grått :( Alltså spökstreck då testet är svagt. Varit glad och positiv men vart osäker nu. Vad säger ni om testerna

• Nystjärna

God morgon, eller eftermiddag kanske. Hihi :p Här vaknade vi nämligen kl 5 idag för att man var tvungen och springa på toaletten och inte kunde somna om. Jaja så är det. Annars idag så är jag sjukt sjukt trött,ändå la jag mig tidigt igår för jag var så trött men kunde inte somna. Så trötthet,det drar ner till och ljumskar, med andra ord växtvärk och illamåendet har även kommit mer idag. kan ibland må illa på morgonen då jag tycker de är svårt och äta tidigt,men idag har jag ändå ätit frukost och druckit kaffe men mår sjukt illa sen jag åt.

När det gäller och berätta för folk hade vi tänkte vänta,som många säger vill vi inte ge förhoppningar eller glädjas för tidigt. Innan vi fick dottern fick jag 2 missfall,så försiktig denna gången,men hoppas det skall går bra. För vet inte hur jag skulle hantera ett till missfall. Graviditeten med dottern bestod nästan bara av oro hela tiden,som min bm sa sjuklig oro. Så skulle verkligen vilja få njuta mer utav denna graviditeten och mer ifrån början. Några vänner har vetat att vi försökt,mest mina men bara 2 nära vänner som vet att jag är gravid. Men familjen hade vi tänkt vänta med,de vet inte att vi försöker men har nog förstått de ändå. Berätta för min mamma i helgen att vi försökte men hon vet inte om att vi blivit gravida. Funderar på att ev berätta för mamma i helgen då hon snart fyller år. :) Men de vet inte min man. :p

När det gäller saker och ting vad man skall tänka på och äta och så så skall man ju inte dricka för mycket te och kaffe och sen vara noga med att kött och sånt är genomstekt. Det jag vet och minns just nu. :)

• Nystjärna

Man måste ju faktiskt inte må dåligt eller har några symptom :) Så tror inte du behöver oroa dig. :) Jag hade kraftigt illamående med kräkningar med dottern och det var inget roligt heller. Men SÅ värt det. :) <3

Jag skulle också vilja göra tidigt ul så man kan släppa lite oro och så. Men vet att de sa på mvc sist att hos dem så är de bara de som är gravida för första gången som får göra det eller de som skall göra KUB,vilket man här bara får om man är över 30 tror jag det var. Så de får jag bekosta själv isåfall då jag är 26. Men Jag hoppas ändå jag kan få göra ett tidigt ul hos min mvc när jag pratar med min bm, då hon vet min historik och hur orolig hon var. Annars skall jag göra de privat för det är så värt att få göra det och minska oron också. Vilket min man höll med om,han vet ju hur jag mådde med graviditeten med dottern så. Så får väl se när man kan boka det men måste prata med mvc först. Men när brukar man göra tidigt ul?

Sen undrar jag när ringde eller tänker ni ringa mvc? Lite rädd och ringa för tidigt. 

• Nystjärna
    Smilla80 skrev 2015-07-30 11:35:55 följande:
    Tack för att du påminner mig om att det inte behöver vara någon fara! :)

Jag tänkte vänta ett par veckor till med att ringa MVC, men det går ju jättebra att ringa tidigare om du känner för det! Vilken v är du i nu igen? :) funderar också fram o tillbaka på det här med kub!
    Så lite så :)

Jag är ju bara 3+6 idag så inte alls långt gången. Rädd för att ringa för tidigt men samtidigt skönt och ha kontakt. Är om jag hinner ringa i veckan. Annars tänkte jag ev ringa nästa måndag. Då är jag i vecka 6 (5+ 3) skönt och prata med min gammal bm hon känner till historiken kring mina tidigare graviditeter. Sen är de att jag vill prata så jag ev kan få vul om inte annat så jag kan boka ett privat.
  • Nystjärna

Åh idag har illa månader verkligen ökat,men ändå glad att jag känner och tröttheten. Så galet trött hela dagen. Men kan ju bero på att jag gick upp 5 också pga att man var tvungen att springa och kissa och inte kunde somna om sen :p sen märkt med att brösten ömmar idag,speciellt ena och har aldrig annars ömma bröst och mörkare. Så känns mer verkligt :) så på lördag hoppas jag de är starkare, känns lite nervöst ändå ännu men försöker att inte tänka för mycket utan ändå njuta och vara glad så de inte blir som när jag väntade dottern. Samtidigt har jag varit såå svullen de 2 senaste kvällarna. Så pass svullen att de ser ut som en gravid mage. Hahaha :p

• Nystjärna

Jag hoppas några vill hänga här,vill inte heller vara med i någon fb grupp utan trivs gott här :)

• Nystjärna

Tog nytt test idag,Bim+1. Och visst är det tydligare och starkare? :) <3
    Tillräckligt starkt för bim+1 väl? :)

• Nystjärna
    Nils-Eric skrev 2015-08-01 19:06:39 följande:
    Det ska jag göra. Jag hoppas att det var en engångsgrej. Kändes som mensvärk men hundra gånger värre.
    Smärtan var långt ner i magen och mitt på, jag brukar säga att jag har ont i livmodern. 

Hoppas också jag slipper. Tack för omtanken :)
    Hoppas det bara var en engångsgrej men får du ont igen,så tycker jag du skall kolla det direkt. Hellre en gång för mycket än en gång för lite. Men jag hoppas att du får en lugn och skönt kväll och natt. Var rädd om dig. 
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)