Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Är lite nyfiken av mig. :) Hur ser era magar ut nu och vilken vecka är ni i? Tycker de vore roligt att se lite bilder på fina magar :) <3 Tycker gravid magar är så fina. Skall lägga upp på min sen,måste ladda mobilen bara :)

• Nystjärna

Vilka fina magar :)
    Jag lyckades ju självklart somna igår innan jag la upp någon bild. Men detta är min mage i vecka 18 (17+3) igår. Jag tycker de ser ut som en gravid mage men många säger att det inte syns. Är några kilon mindre denna gången än med första,men tycker magen kom snabbare. :)

• Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-11-03 10:00:36 följande:
    Jag tycker absolut det ser ut som en gravidmage! Tycker min mage kom mycket snabbare med denna graviditet. Älskar magen! Gjorde jag förra med. Första gången i livet (ja nästan i alla fall) som jag kände mig helt trygg i min kropp. Härlig känsla.
    Tack :) Ja jag tycker också det kom tidigare och jag älskar det!! :) <3 håller helt med dig om detta att man känner sig trygg och mår bra av det. :) Trots mitt illamående och hela den biten så älskar jag ändå att vaga gravid :) däremot tyckte jag de var jobbigare efteråt och tog tid för mig att få bort magen och gå ner. Men de får man ta också :) Tror och hoppas att det går fortare denna gången när man vägde lite mindre sen början och att man kommer ha 2 små att tänka på,framförallt springa efter en då nästan 3-åring :)

Måste även berätta en rolig sak :) Sa till min man igår att lägga handen på magen för skoj skulle ifall han skulle känna något,då jag hade känt en del precis innan. Och strax efter kom de faktiskt en spark mitt på magen som var ganska kraftig. Kändes som en bubbla som gick sönder. Så frågade jag mannen om han kände,när jag tittar upp på honom ser jag bara hur han ler och typ nästan skrattar och säger jo jag kände den,eller något kände jag säger han lite chockad än. Haha :) Han sa att de kändes som en bubbla som gick sönder,men kände även om det var något svagt. Så mysigt och roligt att han med kände :) <3 Även om de var svagt och tidigt. Mycket tidigare än med dottern som vi båda känt nu,börjar därför verkligen tro att jag har moderkakan i bakvägg för allt är mycket tidigare denna gången,men iof andra barnet. Ja hoppas jag får veta på måndag hur moderkakan ligger. För då är den äntligen dags för RUL!! Längtar så!! :) Men börjar bli nervös,är rädd för att något skall vara fel,fått såna tankar senaste dagarna att något kommer vara fel och de kommer se det då och säga det. Usch känns jobbigt. Blir 9 veckor sen vi gjorde det tidiga provats ultraljudet så intressant och se skillnaden,hur mycket bebis har utvecklat sig. Såg iof bebisen för 4 veckor sen när jag var hos läkaren för illamåendet men det var ju bara en snabbtitt på någon min. Så känns inte som jag kan räkna den. Hoppas allt är okej. Är det bara jag som väntar på RUL och har det kvar. Eller är det någon mer som snart skall görs RUL?
  • Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-11-04 10:51:16 följande:

Många fina magar är det!

Jag är otroligt trött just för tillfället vilket jag upplever som jobbigt. Men misstänker att det snarare har att göra med mörkret ute. Lite spännande att liksom vänta barn olika årstider. Dottern föddes juni -12,

Finns nog både för och nackdelar.

Har ni några cravings? Jag har aldrig haft det utan snarare sådant jag absolut inte klarar av att äta. Hur har ni det?

Jag hade inga cravings med dottern direkt,hade lite majs och morötter ett tag. Sen salt lite. Men inte så.
    Denna gången har jag mer,iallafall sen de senaste veckorna då jag börjat kunna äta normalt igen och behålla det :) Är sjukt sugen på supergröna sura äpplen. Men de senaste är avokado och godis. Hihi. :) Men försöker enbart hålla mig till äpplen och avokado. Se hur det går. :)

Idag är jag så trött. Varit jobbig vecka hittills,jobbade i måndags och igår över 12 timmar och idag blev de möte och utbildning så också lång dag. Så känner mig helt slut och så trött i huvudet. Även fogarna har känts mycket sen mitt långs pass igår. Hade så ont när jag kom hem,idag har jag använt bälte ändå så var nog bra. Får se hur de är imorgon. Då väntar jobb igen,dock inte så länge men iallafall. Skall bli skönt och vara lång ledig sen. :) Igår hade jag en mysig liten bebis som buffade en hel del :) <3 Idag har jag känt lite men inte haft tid och möjlighet att verkligen känna efter så hoppas på en mys stund nu ikväll med bebis :) Nu är det bara 5 dagar kvar till RUL!! Längtar!! <3 Men också så nervöst.

Är det någon som varit eller skall på RUL denna veckan? :)
  • Nystjärna
    Pauliina skrev 2015-11-04 20:08:06 följande:
    Har Rul imorgon jag, håller på att spricka :)
    Åh så spännande!! :) Lycka till och håll oss uppdaterad efteråt :) Kram
  • Nystjärna
    safiia skrev 2015-11-04 20:19:05 följande:

Fina magar! <3

Min mage har verkligen växt denna vecka (v 20)! Jag känner mig dock bara tjock och obekväm :/ än så länge har jag bara känt att det är obehagligt att vara gravid. Babyn längtar jag ju efter men själva graviditeten ser jag inget positivt med (men jag har ju haft det rätt jobbigt och mår ännu illa jämt och orkar inget).

Vi har rul i morgon, spännande :)

Spännand!! :) Lycka till imorgon och håll oss uppdaterade efteråt :)

Jag mår också illa fortfarande men hanterbart nu med tabletter och mat. Kan ju iallafall äta nu och oftast behålla det :) Hoppas illamåendet snart försvinner för oss båda :)
  • Nystjärna
    saraaj skrev 2015-11-04 22:19:49 följande:

Vi var på rul idag! Visade sig vara en kameraskygg kille men visade gärna snoppen! Datumet blev även framflyttat su nu har vi bf 1/4!

Jag mår väldigt bra, har dock inte börja känna rörelser ännu men moderkakan låg framvägg så den dämpar väll lite oxå, så längtar tills jag känner rörelser!

Är nu i 18+4 :)

Så härligt. :) Grattis :)
  • Nystjärna
    Pauliina skrev 2015-11-05 09:31:28 följande:

Flyttad till 16/4 så 16+4. Levde och mådde bra med moderkaka i framvägg.

Så härligt att allt såg bra ut :) Grattis :)
  • Nystjärna

Känns som bebis varit ganska aktiv idag :) Sen jag började känna rörelser för ca 2-3 veckor sedan så har det verkligen ökat. Jag känner mer och oftare nu och tydligare. Behöver inte ligga ner nu för att känna. Känns underbart detta,älskar sparkarna :) <3 När det väl kom gick de snabbt att bli mer :)

Ikväll hittade jag bilder på magen ifrån när jag var gravid med min dotter. Tänkte att imorgon när jag går in i vecka 19 ( 18+0) skall jag lägga in en bild härifrån magen hur den ser ut imorgon och en bild ifrån samma vecka när jag var gravid med dottern. Se om ni ser någon skillnad på magarna :) Själv tycker jag att de är skillnad och magen är större och kom snabbare denna gången. Men spännande och se vad ni tycker. Eller om de bara är jag som tycker de är skillnad mellan dem haha :p

Ne dags att sova nu,så trött efter denna veckan. Men nu är jag långledig,så skall bara njuta och mysa hemma med dottern och magen och sen även mannen när han tar helg :) Hoppas på lite sovmorgon imorgon. :)

God natt och sov så gott allihopa :)

• Nystjärna
    snowybaby skrev 2015-11-06 07:50:48 följande:

Idag ska jag och sambon till BM för att lyssna på hjärtat och jag är ganska orolig för att vi inte ska hitta det men jag hoppas de går bra. Har börjat känt bebisen tror jag små buffar och så. Även sambon kände i förrgår. Så mysigt. Och 11 dagar kvar till rul, längtar så.

Verkar va ett sånt härligt gäng här inne. Är glad att jag är med. Ta hand om er och ha en bra helg!

Du skall se att allt kommer gå bra och att ni kommer få höra fina hjärtljud :) Jag fick lyssna på hjärtljuden för 3 veckor sedan,detta var ganska tidigt men ganska skönt med. Tacksam för att min bm gör det,men hon vet hur jag kan bli med oro och annars pga mina missfall jag hade innan dottern och så. Var också rädd för att vi inte skulle hitta eller höra de,var lite tyst först men sen hoitta bm och de var så fint och bebis sparkade och bluffade massor vilket man hörde :) Det var så härligt och jag är säker på att du kommer få höra lika härliga ljud idag,som ni bara kan njuta utav :)
    Förstår att du längtar och räknar ner till rul,snart så. Tycker denna vecka gått fort,vilket varit skönt och skönt att den varit fylld med massa jobb. Så idag är det bara 3 dagar kvar till Rul för oss :)

Håller med dig om att de är sånt härligt gäng här inne,som jag är så glad över att få hänga med :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)