BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Hej allihopa. Idag har jag varit på besök hos sjukgymnasten. Har ganska blandade känslor efter det besöket kan jag säga. Det var väldigt skönt och få komma dit igen och få prata lite. Berättade om att smärtan är värre och att bäckensmärtorna har kommit mer, sen sist då det nästan bara var ryggen. Vilket var väntat tyvärr att de skulle bli värre. Tyvärr har jag ju inte direkt kunnat göra mina övningar då jag haft ont och en del av de kan jag inte göra pga smärta. Men vi kom fram till några enstaka övningar som jag kan göra och göra så många jag orkar/ klarar av. Sen pratade vi om vad som vore bäst för mig, hon förstod mig pliktkänsla mot jobbet och så, men som hon sa så för min fysiska hälsa så vore det bästa om jag kunde gå hem ifrån jobbet redan nu. Eftersom jag har ett ganska tungt jobb och lång dagar och redan har så ont som jag har och är bara i vecka 27. Har ju ett par veckor kvar,där jag kommer bli större och bebis väga mer. Känner mig ju redan stor och lite otymplig. Så lär ju tyvärr bli ännu värre ju större jag blir och ju längre jag går, liksom inte kommit in eller förbi vecka 30 som hon sa. Men som hon sa de är svårt och bara jag som kan känna efter och avgöra hur jag vill göra, men för min egen skulle borde jag sjukskriva mig. Sen blev det att jag fick med mig 2 st kryckor hem,vilket jag var rädd för och absolut egentligen inte ville. Men kände när jag provade att de avlastade mycket att få använda kryckorna. Sen klart går jag mycket och så ändå,så kommer jag ju få ont ändå men hade nog varit ännu värre om jag inte haft det. Men känner mig ledsen och besviken på mig själv att jag pressade mig själv så långt så det blev såhär :( Samtidigt som jag är stolt över hur mycket jag kämpat och hållit ut och jobbat så pass länge som jag har.
Men det kändes lite och ringa mig chef,men hon har alltid varit bra men kändes ändå lite nervös då de redan fattas en del folk på jobbet. Men hon tog det jättebra och förstod och sa att jag skall inte ha dåligt samvete eller något sådant eller tänka på jobbet,de vikgtagste är mig själv och min hälsa och bebisens just nu. Så kändes så skönt och bra. Sen kommer jag jobba mitt sista pass imorgon, för ville inte ställa till de inför helgen utan ändå ställa upp en sista gång och så. Vilket chefen var tacksam för.
Så allting känns ändå väldigt skönt och bra och känns som detta var det bästa och klokaste beslutet för mig och bebis. Så nu skall jag försöka landa i detta lite och själv acceptera och känna att de är bra och helt okej, men inte riktigt där än. Känner mig lite för plikttrogen och så. Men tror detta var det bästa.
Vill tacka er alla för ert stöd i allt detta och för era goda råd. Nu skall jag försöka vila lite och bara ta det lugnt. Hoppas ni alla får en riktigt bra dag. Kramar