Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Har mått bra sedan jag gick på jullov 21/12 men igår började ischiasen krångla igen. Så idag har jag himla ont, dum som man va tog man barnen ut på pulkaåkning :( jobbar på tisdag för att sedan vara ledig till 11/1 igen. Mitt vikariat (på samma ställe sen nov) slutar sista januari sedan går jag tillbaka till att bli inringd dag för dag.. Vill så gärna gå hem redan i februari just pga ischiasen. Barnen tär ut mig så de slutar med att jag gråter varje kväll, fy för att må så dåligt!

Min nuvarande chef vet inte om att jag är gravid (hon är totalt omöjlig att få tag på) och vill inte ta de via mejl. Rädd för att bli sparkad av denna anledning.. Hon behöver ju skriva på papper om inkomst och så, så måste försöka ringa henne imorgon igen.

Är inskriven på AF också så stämplar och jobbar samtidigt så blir inte helt utan inkomst, men sjukskrivning skulle vara de bästa nu.

• Pauliina
    snowybaby skrev 2016-01-04 20:58:55 följande:

Åh ni är underbara. De blir nog bebis snart. Jag öppnar mig och har sammandragningar . Slemproppen har gått. Jag är rädd men känns okej. I magen ligger en Wilma fick vi reda på idag. <3

Min blogg - www.natalina.se
    Du är ju helt fantastisk! Jag hade inte kunnat vara så "lugn", kämpa på och Wilma kommer klara sig galant!!
  • Pauliina

Idag har jag jobbat första dagen sedan innan jul och kroppen är redan förstörd. Min ischias är tillbaka och så även foglossningen..

Hur ska detta gå? Något positivt är iaf att jag ska iväg och kolla vagn, nästan ny, för ingen peng alls! :D

• Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-01-06 17:42:32 följande:

Hej allihopa. En fråga till er. Är lite fundersam. Idag när jag jobbat så har det känts som jag fått väldigt många sammandragningar. Kan få en nån gång då och då. Men fick typ 2 st sen lugnt men sen fick jag 2 st ganska tätt. Magen blev stenhård men gjorde inte ont. Samtidigt känns de som bebis trycker ut en häl eller något rakt ut mot magen så jag kunde ta tag. Men när jag kände sammandragningarna så var de inte som något tryckte ut utan magen blev hård bara så tror de var sammandragning. Har ju ganska lugnt jobb i mellan men ibland stressigt ofta kväll och inre stress. Men vet inte borde jag ringa MVC och prata med dem imorgon? Bm har sagt när jag pratade om de sist att hon ville att jag skulle ringa om de kom oftare och gjorde ont. Tycker inte de gör ont men oftare. Hur har hade ni gjort?! Funderar även kring sjukskrivning men min chef sa igår att vi har ju de ganska lugnt på jobbet så man ändå kan vila men inte hela tiden och har långa pass. Men kändes som jag inte kan med och sjukskriva mig. Skall jag säga att jag tänker kontakta läkare eller hur skall jag göra? Har så ont. :( Just nu är sammandragningarna mig lite nojig. Är idag i vecka 26+ 2. Behöver era råd och tankar? Så snälla hjälp.

Jag hade definitivt ringt, speciellt om dem bett dig om de :) jag har fått sammandragningar nu senaste dagarna, eller jag tror de är de, hur sjukt de än låter. Jag ska prata med min BM på måndag om de och prata om sjukskrivning. Mina gör inte ont men de är obehagligt och kommer rätt tätt och när jag stressar upp mig. Så ring bara för att se till så allt är bra, allt är säkert som de ska :)
  • Pauliina

Om jag fortsätter såhär lär jag gå upp bra mycket över 20 kg. Jag har sådant sug efter geisha och ostmackor. Någon annan som har nå sug över något? :)

• Pauliina
    aztec skrev 2016-01-06 20:36:18 följande:
    Jag vill ha hallonsoda och sånna där geléhallon! Känns jätteskumt då jag aldrig dricker sockerläsk annars eller äter gelegodis. Vet inte om det är sockret eller färgen som lockar men känns otroligt onyttigt :( gått upp 9 kilo nu, tror de sista 5 har kommit sen julveckan... Blä. 8v kvar.

Sitter och dricker hallonsoda nu om någon är intresserad ;)... och riktigt svårt att somna nu om kvällarna, ont i magen och spänd :/
    Sitter men en skål geisha jag ;)

Har gått upp 9 kg jag med.. Med de tidigare två gick jag upp 1 kg sammanlagt. Hårdträning påbörjas i maj!! ;)
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-01-06 20:47:05 följande:
    Tack för ditt svar. Jo känns bättre och ringa en gång för mycket liksom. Iallafall rådfråga dem. För jag får ofta när jag stressar och just på jobbet. Bm ville ju att kom de ofta och ont skulle jag ringa för då ville hon att läkaren skulle kolla mig. Sen har både hon och sjukgymnasten sagt att de tycker jag skall fundera på att be om kortare pass men inte så lätt ju. Kämpar länge nu. Mina är med obehaglig men inte ont. Jo är nog bättre och ringa. Har tid till bm nästa fredag den 15 och till sjukgymnasten nu på fredag så. Men möte med chefen imorgon men vet inte riktigt vad och hur jag skall säga att jag nog kommer sjukskriva mig.
    Du är ju bara mänsklig. Jag har kommit på mig själv att tänka mer på jobbet och på hur dem påverkas än på hur jag mår. Men varken jah eller bebis mår bra av de. Jag kommer med största sannolikhet gå hem redan 1 feb, alltså 6-8 v innan, men om kroppen behöver de så.

Tänk på allt du gjort hittills för jobbet, du har kämpat!
  • Pauliina
    aztec skrev 2016-01-06 21:19:09 följande:
    Haha ja, gick upp 8 med förra så var liten chock att redan se 9 ;) ja, jag längtar redan tills jag kan börja röra på mig igen! Blev extra motiverad förra grav så hoppas på desamma denna gång!
    Har en man som tävlar i styrkelyft så han har redan ett schema för mig till sommaren :) tränade innan grav och fram till V 10 ca. Så känner mig ovanligt "tjock" :D
  • Pauliina

Jag är orolig över mitt mående idag. Trodde de va en tillfällighet närmade kom igår, men även idag kom huvudvärken och flimret för ögonen. Är inte liksom hundra med synen och kanske beror de på huvudvärken. Men dricker och äter som jag ska. Inge skoj att vara sängliggandes :(

• Pauliina
    aztec skrev 2016-01-07 18:31:14 följande:
    Hm, vilken v är du i? Tänker på tex havandeskapsförgiftning? Utan att skrämma upp dig? ;)
    V 26+0 på söndag. Är orolig för de med.. Tidigare idag, strax efter jag skrev så fick jag känna av en smärta i magen som sträckte sig ut mot ryggen som ett band, släppte efter 1,30-2 min. Förvärk kanske? Hur som så skrämde de mig rejält så har legat i sängen och tagit de lugnt sedan dess.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)